اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیکلوات (cycloate) یک علف کش سیستمیک و انتخابی متعلق به گروه تیوکاربامات است که برای کنترل علف های هرز در مزارع چغندر مورد استفاده قرار می گیرد.

این سم با مهار رشد جوانه های انتهایی و بافت های مریستمی علف های هرز را از بین می برد.

برای کنترل علف های هرز اکنون سموم بسیار زیادی در بازار موجود است که می توان از آنها برای بهبود رشد محصولات کشاورزی و جلوگیری از رشد گیاهان ناخواسته در مزارع استفاده کرد.

سیکلوات که با نام تجاری رونیت نیز در بازار خرید و فروش می شود یکی از این سموم است. قیمت این سم در بازار بسته به شرکت تولید کننده و عوامل مختلف دیگر متغیر است.

مکانیسم اثر سم علف کش سیکلوات (رونیت):
این سم پس از محلول پاشی توسط برگ ها و ریشه جذب شده و قابل انتقال در تمام قسمت های گیاه است. علائم تأثیر این سم بر روی علف های هرز با سبز نشدن جوانه ها، متورم شدن اندام های هوایی در صورت جوانه زنی و رویش غیر طبیعی برگ های اولیه خود را نشان می دهد.

کاربردهای سم علف کش سیکلوات (رونیت):
از موارد مصرف این علف کش در ایران، از بین بردن علف های هرز در مزارع چغندرقند است. در سایر کشورها از این سم جهت کنترل علف های هرز پهن برگ و اویارسلام زرد و ارغوانی در مزارع چغندرقند، چغندر لبویی و اسفناج استفاده می شود.

مقدار و نحوه مصرف سم علف کش سیکلوات (رونیت):
این علف کش به مقدار 4 تا 5 لیتر در هکتار مورد استفاده قرار می گیرد. این سم قبل از کاشت و مخلوط با خاک مورد استفاده قرار می گیرد. جهت تأثیرگذاری بهتر عمق اختلاط این علف کش با خاک 5 تا 8 سانتی متر باشد و برای کسب بهترین نتیجه بلافاصله بعد از سمپاشی کاشت بذرها را انجام دهید.

ملاحظات اختصاصی سم علف کش سیکلوات (رونیت):
این علف کش را می توانید با سم پیرامین مخلوط کرده و مورد مصرف قرار دهید. این مخلوط را می توان در محل تنک چغندرقند نیز مورد استفاده قرار داد و پس از مصرف سم باید کولتیواتور زد.

سیکلوات را نباید با دیگر حشره کش ها و قارچ کش ها به صورت مخلوط مورد استفاده قرار داد. استفاده از این علف کش تنها در استان خوزستان توصیه می شود.

طول دوره تأثیر این علف کش در خاک کوتاه است بنابراین باید علف های هرزی که بعد از سمپاشی جوانه می زنند را با کولتیواتور حذف کرد.

این علف کش در خاک های سنگین رسی و یا خاک های حاوی مواد آلی زیاد به خوبی عمل کرده و به راحتی تجزیه نمی شود.

ملاحظات زیست محیطی سم علف کش سیکلوات (رونیت):
سمیت این علف کش برای پستانداران 2000 > میلی گرم بر کیلوگرم، برای پرندگان 2000 تا 56000 میلی گرم بر کیلوگرم و برای ماهی ها 5/4 میلی گرم بر لیتر است.

سیکلوات سمیت کمی برای پستانداران دارد اما برای ماهی ها و موجودات آبزی خطرناک است بنابراین باید از مصرف سم در مجاورت آب های جاری و شستشوی ظروف آلوده به سم در این آبها خودداری نمایید.

همانطور که گفتیم این سم در خاک های رسی و دارای محتوای زیاد مواد آلی به آب شویی مقاوم است بنابراین وارد آب های زیرزمینی نمی شود ولی در خاک های لومی و شنی به لایه های پایین تر نفوذ خواهد کرد.

ملاحظات عمومی سم علف کش سیکلوات (رونیت):
در زمان محلول پاشی همیشه از لباس کار و تجهیزات حفاظتی مانند ماسک، دستکش، عینک و کلاه استفاده کنید.

در صورت تماس سم با پوست محل را با آب فراوان شستشو دهید و در صورت آلوده شدن لباس ها فورا آنها را عوض کنید.

در صورت بروز علائم مسمومیت از جمله تهوع، سرگیجه، سردرد و اختلال در بینایی با در دست داشتن برچسب زخم فورا به مراکز درمانی مراجعه کنید. سم را در جای خشک و خنک، در بسته بندی اصلی و به دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>