اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فن مدیفام (phenmedipham) یک علف کش انتخابی از گروه سموم فنیل کاربامات ها است که با نام تجاری بتانال در بازار خرید و فروش می شود.

این سم برای کنترل علف های هرز پهن برگ و تعداد محدودی از انواع علف های هرز باریک برگ در مزارع چغندرقند مورد استفاده قرار می گیرد.

این علف کش در هنگام رشد فعال علف های هرز قبل از 2 و 4 برگی شدن مورد استفاده قرار می گیرد و به خوبی رشد علف های هرز را کنترل می کند. قیمت این سم در بازار به موارد زیادی بستگی دارد و با تغییرات قیمت دلار تغییر می کند.

مکانیسم اثر علف کش فن مدیفام (بتانال):
علف کش ها سمومی هستند که به طور گسترده در مزارع، باغ ها و حتی مکان های تفریحی برای کنترل رشد علف های هرز مورد استفاده قرار می گیرند و هریک با مکانیسم مجزا این گیاهان ناخواسته را از بین می برند.

فن مدیفام با مهار انتقال الکترون در فتوسیستم 2 فتوسنتز مانع از رشد علف های هرز شده و آنها را از بین می برد.

این علف کش پس از محلول پاشی از طریق برگ ها و انتقال در آپوپلاست در گیاه پخش می شود و علائم تأثیر آن در گیاه شامل کلروز سریع و نکروزه شدن حاشیه برگ ها و در نهایت خشک شدن برگ است که باعث مرگ گیاه می شود.

کاربردهای علف کش فن مدیفام (بتانال):
این سم در ایران برای کنترل علف های هرز پهن برگ و برخی از انواع باریک برگ ها در مزارع چغندرقند مورد استفاده قرار می گیرد.

در سایر کشورها از متانال برای کنترل و حذف علف های هرز پهن برگ یکساله در چغندر علوفه ای، چغندر لبویی، چغندرقند، توت فرنگی، اسفناج و نخود مورد استفاده قرار می گیرد.

مقدار و موارد علف کش فن مدیفام (بتانال):
این علف کش به میزان 5 تا 7 لیتر پس از رویش علف های هرز و بعد از مرحله 2 برگی حقیقی چغندر قند مورد استفاده قرار می گیرد.

برای کسب بهترین نتیجه بهتر است محلول پاشی بر روی علف های هرز جوان و در مرحله قبل از 2 تا 4 برگی و ترجیحاً مرحله کوتیلدونی صورت بگیرد.

اگر علف هرز غالب در مزرعه تاج خروس است از دس مدیفام برای کنترل آن استفاده کنید. در مزارع توت فرنگی مقدار محلول سم نباید از 220 لیتر در هکتار بیشتر مصرف شود. از مصرف این علف کش در فاصله گلدهی تا برداشت محصول خودداری کنید.

زردی موقت برگ های توت فرنگی پس از محلول پاشی با بتانال جای نگرانی ندارد و پس از مدتی برطرف می شود. معمولاً از این علف کش در تکمیل سایر علف کش های پیش رویشی استفاده می شود.

ملاحظات اختصاصی علف کش فن مدیفام (بتانال):
شما می توانید از این سم 2 تا 3 مرتبه و در فواصل 7 تا 10 روز استفاده کنید. تعداد دفعات سمپاشی در خاک های آلی می تواند بیشتر و 3 تا 5 بار انجام شود.

استفاده از این علف کش به همراه مواد افزودنی مانند ترکیبات روغنی اثربخشی آن بر روی برخی از علف های هرز افزایش می دهد.

این علف کش را می توانید در اختلاط با سایر علف کش های مورد استفاده در مزارع چغندر مورد استفاده قرار دهید ولی در این رابطه هشدارهای روی برچسب را مطالعه کنید.

جذب این علف کش توسط برگ ها صورت می گیرد و سمپاشی روی خاک اثر کمتری خواهد داشت. محلول پاشی در ساعات بعد از ظهر یا در هوای نیمه ابری نتیجه بهتری خواهد داشت. در صورت نبود رطوبت کافی در مزرعه مواد خیس کننده توصیه شده به محلول اضافه شود.

دوزهای پایین فن مدیفام را می توانید به صورت مخلوط با کلریدازون یا متامیترون استفاده کنید. استفاده از این علف کش بر روی شاخ و برگ مرطوب و یا در هنگام بارندگی به دلیل کاهش اثرگذاری توصیه نمی شود. آخرین مرحله محلول پاشی قبل از برداشت چغندر و قبل از گلدهی برای توت فرنگی است.

ملاحظات زیست محیطی علف کش فن مدیفام (بتانال):
میزان سمیت برای پستانداران8000 > میلی گرم بر کیلوگرم، برای پرندگان 2100 تا 10000 میلی گرم بر کیلوگرم و برای ماهی ها 4/1 تا 5/16 میلی گرم بر لیتر است.

بر این اساس این علف کش برای ماهی ها و موجودات آبزی سمی و خطرناک است. بنابراین از آلودگی آب های سطحی یا نهرها با مواد شیمیایی یا ظرف آلوده به سم خودداری کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که حساسیت چغندرقند به این علف کش در دمای بالای 30 درجه سانتی گراد، تنش آبی و استفاده از سایر علف کش های پیش رویش قبل از فن مدیفام افزایش می یابد.

ملاحظات عمومی علف کش فن مدیفام (بتانال):
هنگام سمپاشی از لباس های محافظ، دستکش، ماسک، کلاه و عینک استفاده کنید تا تماس سم با بدن به حداقل برسد. در صورت تماس سم با بدن فورا محل را با آب فراوان شستشو دهید.

در صورت تجربه علائمی مانند تهوع، سردرد، سرگیجه و اختلال در بینایی فورا با همراه داشتن برچسب سم به پزشک مراجعه کنید.

علف کش را در بسته بندی اصلی و به دور از تابش نور خورشید، دسترس کودکان و حیوانات خانگی در انبارهای در بسته نگهداری کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>