اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ویپ سوپر (Whip super) نام تجاری علف کش فنوکساپروپ پی- اتیل است که یک سم سیستمیک تماسی و انتخابی برای از بین بردن علف های هرز است.

علف_کش_ویپ_سوپر

این سم متعلق به گروه آریلوکسی فنوکسی پروپیونات ها است و با جلوگیری از سنتز اسیدهای چرب رشد علف های هرز را کنترل می کند.

علف های هرز گیاهان ناخواسته ای هستند که باعث کاهش سرعت رشد گیاهان کشت شده در مزارع کشاورزی می شوند و بازدهی محصولات را به شدت کاهش می دهند. بنابراین با استفاده از علف کش ها باید از رشد آنها جلوگیری کرد.

ویپ سوپر یکی از این سموم است که پس از محلول پاشی در کل گیاه پخش شده و به سرعت باعث نابودی علف های هرز می شود.

قیمت خرید و فروش این سم در بازار تحت تأثیر فاکتورهای مختلف متغیر است و از تمام فروشگاه های سموم کشاورزی قابل خریداری است.

مکانیسم اثر علف کش ویپ سوپر:
این سم به محض محلول پاشی از طریق برگ ها جذب شده و به تمام بخش های بالایی و پایینی گیاه منتقل می شود.این علف کش با مهار آنزیم استیل کوآنزیم آ کربوکسیلاز (ACCase) از تولید اسید های چرب جلوگیری می کند.

علائم تأثیر این علف کش در گیاه شامل پژمردگی و زردی برگ ها، مهار رشد ریشه و ساقه و در نهایت خشک شدن برگ ها است که باعث مرگ گیاه می شود.

موارد مصرف علف کش ویپ سوپر:
این علف کش در ایران برای کنترل پس رویشی علف های هرز باریک برگ در مزارع چغندر قند مورد استفاده قرار می گیرد.

در سایر کشورها از این سم برای کنترل علف های هرز باریک برگ یکساله و چند ساله در سویا، سیب زمینی، لوبیا، آفتابگردان، پنبه، چغندر قند، بادام زمینی و سبزیجات استفاده می شود.

روش مصرف علف کش ویپ سوپر:
این علف کش به میزان 1 تا 1.2 لیتر در هکتار در مرحله 2 تا 5 برگی علف های هرز باریک برگ در مزارع مورد استفاده قرار می گیرد.

میزان سمیت این علف کش برای پستانداران 2090 میلی گرم بر کیلوگرم است. از شستشوی ظروف آلوده به سم در آب های جاری خودداری کنید.

ملاحظات اختصاصی علف کش ویپ سوپر:
توجه داشته باشید که این علف کش یولاف وحشی و دم روباهی را کنترل می کند اما تأثیری بر چچم ندارد. برای کسب بهترین نتیجه هنگام سمپاشی علف های هرز 3 تا 5 برگی شاداب و فعال باشند و درجه حرارت شب کمتر از 7 درجه سانتی گراد نباشد همچنین مقدار آب مصرفی بین 100 تا 300 لیتر در هکتار بوده و بیشتر نباشد.

این علف کش را نباید با سموم دیگر مخصوصا با سموم هورمونی مخلوط کنید زیرا اثر آن را کاهش می دهد. برای محلول پاشی از سمپاش پشتی یا پشت تراکتوری و نازل های بادبزنی استفاده کنید.

ملاحظات عمومی علف کش ویپ سوپر:
هنگام سمپاشی از لباس مخصوص، دستکش، کلاه و ماسک استفاده کنید تا تماس سم با بدن به حداقل برسد. در صورت آلوده شدن لباس ها فورا آنها را عوض کرده و محل را با آب فراوان شستشو دهید.

در صورت مشاهده علائم مسمومیت از قبیل سردرد، سرگیجه، تهوع و اختلال در بینایی به همراه برچسب سم به مراکز درمانی مراجعه کنید.

علف کش را دور از تابش نور مستقیم آفتاب در جای خشک و خنک و دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>