اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پوماسوپر (Puma super) یک علف کش سیستمیک با اثرات تماسی و انتخابی است که با نام فنوکساپروپ پی اتیل نیز در بازار شناخته می شود.

پوماسوپر

این سم متعلق به گروه سموم آریلوکسی فنوکسی پروپیونات است که جهت کنترل علف های هرز باریک برگ در مزارع گندم و جو مورد استفاده قرار می گیرد.

پوما سوپر ترکیبی از سموم فنوکساپروپ پی اتیل + مفن پایردی اتیل است. قیمت خرید و فروش پوما سوپر در بازار به عوامل مختلفی بستگی دارد و در بطری های 1 لیتری از فروشگاه های سموم کشاورزی قابل خریداری است.

مکانیسم اثر سم علف کش پوماسوپر:
این علف کش پس از محلول پاشی از طریق برگ ها و بافت های سبز گیاه جذب شده و به نقاط مریستمی برگ، ساقه، ریشه و در کل ساختار گیاه پخش می شود.

این سم با مهار استیل کوآنزیم آ کربوکسیلاز از سنتز اسیدهای چرب جلوگیری کرده و در نهایت باعث پژمردگی، زردی و خشکی برگ ها شده و از رشد ریشه و ساقه نیز جلوگیری می کند.

کاربردهای سم علف کش پوماسوپر:
پوما سوپر برای کنترل علف های هرز باریک برگ در مزارع گندم و جو مورد استفاده قرار می گیرد. این علف کش در سایر کشورها برای مقابله با علف های هرز دم روباهی، علف قناری، چمن معمولی و یولاف وحشی در گندم زمستانه و بهاره استفاده می شود.

برای حداکثر کارایی قبل یا بعد از افت ناگهانی دما یا در روزهای گرم و شب های سرد از این علف کش استفاده نکنید.علاوه بر این کاربرد پوما سوپر در مزارع تحت تنش تغذیه ای، خشکی، غرقاب، چرای دام ها و دارای خاک های فشرده توصیه نمی شود.

مقدار و موارد مصرف سم علف کش پوماسوپر:
این علف کش در مرحله پنجه زنی گندم و یا 1 تا 2 برگی تا تشکیل گره دوم در علف های هرز به میزان 8/0 تا 1 لیتر در هکتار مصرف می شود.

بهترین زمان مصرف سم برای کنترل علف های هرز از مرحله 2 برگی تا مشاهده لیگول برگ پرچم در است. محلول پاشی با پوما سوپر برای خونی واش و چمن معمولی در مرحله 2 برگی تا پایان پنجه زنی صورت می گیرد.

استفاده از این علف کش در مرحله دوم بعد از سمپاشی پائیزه و بهاره و موقع مشاهده طیف دوم جوانه زنی علف های هرز صورت می گیرد.

در کشت محصولات برگ پهن مانند سبزیجات، سیب زمینی، چغندر قند، لوبیا، سویا، نخود و گیاهان دانه روغنی و پنبه میزان مصرف این علف کش 1 تا 1.2 لیتر در هکتار است.

ملاحظات اختصاصی سم علف کش پوماسوپر:
حداکثر دوز پیشنهادی پوما سوپر دو برابر دوز توصیه شده است. اختلاط این سم با علف کش های هورمونی باعث کاهش کارایی آن می شود ولی می توانید آن را با گرانستار مخلوط و استفاده کنید.

این سم در کنترل چچم نسبت به سایر علف کش های باریک برگ ضعیف تر عمل می کند. توجه داشته باشید که در صورت وقوع بارندگی تا 1 ساعت بعد از محلول پاشی این سم دچار باران شویی شده و از بین می رود.

خشکی ناشی از تنش های رطوبتی در زمین های زراعی نیز باعث کاهش کارایی پوما سوپر خواهد شد. هنگام استفاده از این سم، زمین زراعی باید رطوبت کافی داشته باشد.

اگر تصمیم گرفتید از پوما سوپر استفاده کنید یک هفته قبل و بعد از محلول پاشی از انجام عملیات غلطک، چنگک و یا صاف کردن مزرعه خودداری کنید.

این علف کش باعث زردی و سوختگی گندم و جو نمی شود و با علف کش های غیر هورمونی متداول در کشت های گندم و جو و بسیاری از حشره کش ها مانند دلتامترین و اندوگیاه، قارچ کش ها، کودهای مایع و تنظیم کننده های رشد در مزارع گندم و جو قابل اختلاط است.

ملاحظات زیست محیطی سم علف کش پوماسوپر:
سمیت این علف کش برای پستانداران 2090 میلی گرم بر کیلوگرم، برای پرندگان 2000> میلی گرم بر کیلوگرم و برای ماهی ها 46/0 تا 58/0 میلی گرم بر لیتر است.

با توجه به موارد فوق این علف کش برای ماهی ها و سایر موجودات آبزی خطرناک است بنابراین از آلودگی آب های سطحی و نهرها با شستشوی ظروف آلوده به سم خودداری نمایید.

این سم در دمای 50 درجه سانتی گراد به مدت 90 روز پایدار است، نسبت به نور آفتاب حساس نیست اما در محیط اسیدی و قلیایی تجزیه می شود.

ماندگاری و به عبارت دیگر نیمه عمر پوما سوپر در دمای 20 درجه سانتی گراد در PH=5، 1000 روز، در PH=7، 100 روز و در PH=9، 42 روز است.

ملاحظات عمومی سم علف کش پوماسوپر:
در زمان سمپاشی از لباس های محافظ، ماسک، دستکش و عینک استفاده کنید تا بدن شما در مواجهه مستقیم با سم قرار نگیرد. در صورت آلوده شدن لباس فورا آن را تعویض کرده و محل را با آب فراوان شستشو دهید.

در صورت مشاهده علائم مسمومیت مانند هوع، سردرد، سرگیجه و اختلال در بینایی با در دست داشتن برچسب سم به مراکز درمانی مراجعه کنید.

علف کش را در بسته بندی اصلی، در انبارهای خشک و خنک و به دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>