اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بن سولفورون متیل یک علف کش سیستمیک با خاصیت تماسی از گروه سولفونیل اوره است که برای کنترل علف های هرز پهن برگ مورد استفاده قرار می گیرد.

علف_کش_بن_سولفورون_متیل

این سم بیشتر در مزارع برنج مورد استفاده قرار می گیرد و پس از سمپاشی باعث زردی و از بین رفتن علف های هرز می شود.

این علف کش انتخابی به محض محلول پاشی از برگ و ریشه جذب شده و با ممانعت از سنتز پروتئین و تقسیم سلولی در گیاهان باعث مهار رشد آنها می شود.

این سم به شکل گرانول 60% و با نام تجاری لونداکس در بازار خرید و فروش می شود و قیمت آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. 

مکانیسم اثر علف کش بن سولفورون متیل (لونداکس):
این سم با مهار آنزیم استولاکتات سینتاز از سنتز آمینو اسیدهای ضروری والین و ایزولوسین جلوگیری کرده و در نتیجه باعث توقف تقسیم سلولی شده و رشد گیاه را مهار می کند.

تأثیر این سم به صورت زردی اندام های جوان و سپس ضعف و افتادگی آنها و در نهایت قهوه ای شدن شاخ و برگ گیاه مشخص می شود.

این علف کش به دلیل اثرات سیستمیک پس از محلول پاشی به سرعت توسط ریشه و برگ جذب شده و وارد بافت­ های مریستمی می شود.

این ترکیب علاوه بر رشد شاخ و برگ های علف هرز حتی باعث کندی رشد ریشه ها می شود و توانایی رقابت علف هرز با کشت اصلی مزارع را از بین می برد.

مقدار و موارد مصرف علف کش بن سولفورون متیل (لونداکس):
این علف کش به میزان 50-75 گرم در هر هکتار برای کنترل علف های هرز پهن برگ و جگن ها در مزارع برنج و برنج نشایی، کشت مستقیم و خزانه برنج مورد استفاده قرار می گیرد.

در صورت استفاده از سمپاش یا قطره پاش مقدار مصرف 5-5/7 گرم در یک قطره پاش خالی نیم لیتری است. برای آماده سازی سم کافی است حجم محلول را به نیم لیتر رسانده و محلول را خوب بهم بزنید و مستقیماً روی مزرعه بپاشید. این مقدار سم برای 1000 متر مربع کافی است.

توجه داشته باشید که مقدار کمتری از سم برای کنترل علف های هرز پهن برگ ها و جگن­ های یکساله لازم است اما برای کنترل جگن­ های دائمی باید مقدار بیشتری علف کش استفاده کنید.

بهترین زمان مصرف این علف کش 1 تا 3 برگی شدن برنج و مراحل اولیه رویش علف ­های هرز تا زمان 3 برگی شدن آنها است.

ملاحظات اختصاصی علف کش بن سولفورون متیل (لونداکس):
این علف کش بیشترین تأثیر را بر روی علف های هرزی که در آب غوطه ور هستند، نشان می دهد و توانایی کنترل آن بستگی به اندازه علف هرز هنگام محلول پاشی دارد. این سم در شرایط قلیایی و خنثی نسبت به شرایط اسیدی پایداری بیشتری دارد.

هنگام سمپاشی بهتر است عمق مناسب آب در مزرعه 3-10 سانتی متر باشد البته این میزان بستگی به اندازه محصول و علف­ های هرز موجود در زمین دارد و برای کنترل بهتر و تأثیرگذاری بهتر علف کش آب باید به مدت 3-4 روز در کرت­ ها باقی بماند.

این علف کش را برای تأثیرگذاری بهتر می توان با سایر علف کش های توصیه شده در مزارع برنج مخلوط کرد و مورد استفاده قرار داد.

ملاحظات زیست محیطی علف کش بن سولفورون متیل (لونداکس):
میزان سمیت لونداکس برای پستانداران5000 > میلی گرم بر کیلوگرم، برای پرندگان 2510 > تا 5620 میلی گرم بر کیلوگرم و برای ماهی ها بیشتر از 150 میلی گرم بر لیتر است.

بنابراین باید از آلودگی آب های جاری و سمپاشی اطراف آب ها خودداری کرد زیرا ممکن است زندگی آبزیان را به مخاطره بیاندازد.

ملاحظات عمومی علف کش بن سولفورون متیل (لونداکس):
هنگام استفاده از این سم حتما از لباس های محافظ، دستکش، ماسک و عینک استفاده کنید تا احتمال تماس سم با بدن و مسمومیت به حداقل برسد.

در صورت بروز علائم مسمومیت همچون سرگیجه، تهوع، اختلال در بینایی فورا با برچسب سم به مراکز درمانی مراجعه کنید. از مواد تهوع آور به عنوان پادزهر بن سولفورون متیل استفاده می شود.

در صورت تماس سم با پوست فورا لباس های آلوده را عوض کرده و محل را با آب فراوان شستشو دهید. علف کش را در جای خشک و خنک و به دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی و در بسته بندی اصلی نگهداری کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>