اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اوسرین چیست؟

اوسرین یا اوسریت در واقع یک لانولین الکل تصفیه شده خالص است که به صورت موم زرد رنگ در بازار ارائه شده است، اوسرین به هیچ عنوان بو و عطری ندارد و به عنوان یک امولسیون کننده قوی در آب و روغن شناخته شده است. ترکیبات سازنده اوسرین به هیچ عنوان در آب و روغن جدا نمی شوند، به همین دلیل است که پایداری بسیاری بالایی نیز دارد. پایداری اوسرین در آب و روغن باعث می شود تا مولکول های آب درون اسیدهای چرب بدن پایدار باشد.

اوسرین خالص درصد چربی و کلسترول بسیار بالایی دارد، در صورتی که اوسرین برش خورده و ناخالص ترکیبی از کلسترول، لانوسترول، مشتقات دی هیدرو و الکل های آلیفاتیک است. برای تصفیه کردن اوسرین و تهیه اوسرین خالص از روش تقطیر مولکولی استفاده می کنند، اوسرین در ساختار خود حدود 70 نوع الکل دارد.

اگر بخواهیم به تاریخچه کشف اوسرین نگاهی بیندازیم باید بگوییم این موم زرد رنگ برای اولین بار در سال 1900 توسط یک شیمیدان آلمانی به نام ایزاک لیپشوتز کشف شد. در واقع وی برای اولین بار اوسرین را از روغن پشم گوسفند استخراج کرد و ایزاک بود که برای اولین بار توانست امولسیون آب در روغن را پایدار کند.

اوسرین چگونه ساخته می شود؟

اوسرین از طریق فرآیند هیدرولیز قلیایی لانولین و لانولین الکل با گذر از مرحله تصفیه تولید می شود.

ویژگی های اوسرین

  • این ماده به دلیل پایداری در آب و روغن جذب آب بسیار بالایی دارد، میزان جذب آب این ترکیب 200 الی 400 است.
  • اوسرین به هیچ عنوان به سلامت بدن انسان و محیط زیست آسیب وارد نمی کند.
  • اوسرین به سرعت جذب پوست می شود.
  • این ماده ویسکوزیته و پایداری بسیار بالایی دارد.

کاربردهای اوسرین

  • اوسرین در بخش دارویی و درمانی کاربرد بسیاری دارد. در واقع گرید دارویی این ماده دارای کلسترول بیشتری است تا در ساخت داروهایی چون ویتامین D، هورمون های استروئیدی و کلستریل استرها از آن استفاده کرد. در گرید دارویی و درمانی اوسرین از روش تقطیر مولکولی استخراج می شود تا کلسترول چربی بالای خود را حفظ کند، این چربی برای ساخت داروها ماده ای بسیار ضروری است.
  • یکی از مهم ترین و پرکاربردترین استفاده ها از ماده اوسرین در بخش آرایشی و بهداشتی است. از این موم زرد رنگ در ساخت و تهیه انواع کرم ها، لوسیون ها، مرطوب کننده ها، ماسک های آبرسان استفاده می کنند.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>