اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پروپیل بتائین

پروپیل بتائین یک سورفکتانت آمفوتری با زنجیره بسیار طولانی از اسید آمید چرب است. این ترکیب شیمیایی دارای یک سر کاتیونی و آنیونی بوده به این معنی که این ترکیب دارای دو قطب است به همین دلیل سازگاری بالایی با مواد مختلف دارد. به راحتی در آب و اتانول حل می شود، پروپیل بتائین اگر دارای غلظت 3 تا 20 باشد به راحتی می تواند با سایر سورفکتانت ها ترکیب شود.

پروپیل بتائین قابلیت ویسکوزیته و کف را تقویت می کند از این رو در مواد شوینده به عنوان یک سورفکتانت اصلی یا فرعی استفاده می شود. این ترکیب شیمیایی درصد آمیون آمین بسیار ضعیفی دارد، پروپیل بتائین در محیط های اسیدی خاصیت کاتیونی و در محیط های بازی خاصیت آنیونی دارد.

کاربردهای پروپیل بتائین در صنایع مختلف

پروپیل بتائین در محصولات شوینده و مراقبت از پوست و مو به عنوان یک عامل کف کننده بسیار قوی استفاده می شود.از این ترکیب به عنوان یک تخلیه کننده بار استاتیکی مو، در شامپو نیز استفاده می کنند تا از وز شدن موها جلوگیری کنند.در محصولات بهداشتی مراقبتی بدن؛ انواع شامپوهای بدن، صابون ها و لوسیون های بدن از این ترکیب استفاده می کنند.

به دلیل قدرت بالایی که پروپیل بتائین در شستشو و از بین بردن ذرات دارد، از این محصول در انواع شوینده ها و پاک کننده های سطوح استفاده می شود.پروپیل بتائین یک امولسیون کننده و غلیظ کننده قوی در محصولات آرایشی و بهداشتی است.این ماده یک بازخورنده در برابر سیستم های فلزی نیز محسوب می شود.پروپیل بتائین یک بازدارنده هوا در سیمان و ماسه است.از این ترکیب شیمیایی در صنعت نساجی، چرم و پارچه استفاده می کنند.

پروپیل بتائین چگونه تولید می شود؟

  • در مرحله اول: دی متیل آمینو پروپیلامین با اسیدهای چرب واکنش نشان می دهد و آمین اولیه به وجود می آید، که در مقایسه با آمین سوم واکنش بیشتری دارد.
  • در مرحله دوم: از واکنش آمین سوم با اسید کلرواستیک یک مرکز آمونیوم چهارم به وجود می آید.

نکات ایمنی که در حین کار با پروپیل بتائین باید رعایت کرد

پروپیل بتائین می تواند باعث سوزش، خارش، التهاب و تورم شود. به همین دلیل از تماس این ماده با پوست بدن و چشم جدا جلوگیری کنید. در صورت تماس بهتر است محل مورد نظر را با شوینده مناسب بشویید.
برای نگهداری از پروپیل بتائین تنها کافیست آن را در بسته بندی خود به دور از تابش نور مستقیم خورشید و سرما یخبندان نگهداری کنید. بهترین دما برای نگهداری از پروپیل بتائین 25 تا 35 درجه سانتی گراد است.
پروپیل بتائین بر خلاف سایر ترکیبات شیمیایی دیگر تجزیه پذیر است و به هیچ عنوان نمی تواند به محیط زیست آسیب وارد کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>