اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

علف کش آمترین متعلق به سموم خانواده تریازینها است و به صورت سیستمیک و انتخابی برای مقابله با علف های هرز مورد استفاده قرار می گیرد.

سم_علف_کش_آمترین

این علف کش به صورت پودر خیس شونده برای کنترل علف های هرز باریک برگ و پهن برگ مورد استفاده قرار می گیرد.

این سم توسط برگ ها و ریشه گیاه جذب شده و با اختلال در فتوسنتز مانع رشد علف های هرز می شود. این علف کش را می توان در مزارع نیشکر، باغ های مرکبات، موز، ذرت، سیب زمینی، کاساوا، قهوه، چای و حتی مناطق غیر زراعی برای کنترل علف های هرز مورد استفاده قرار داد.

قیمت خرید و فروش این سم به عوامل مختلفی بستگی دارد و می توانید آن را به راحتی از فروشگاه سموم کشاورزی تهیه نمایید.

مکانیسم اثر سم علف کش آمترین (گزاپاکس):
این سم پس از سمپاشی از طریق برگ ها یا ریشه جذب گیاه شده و از طریق آوندها در کل گیاه پخش می شود و در برگ ها و مریستم های انتهایی جمع می شود.

این سم بر فرآیند فتوسنتز II اثر کرده و انتقال الکترون را مهار می کند. البته این سم بسیاری از فرآیندهای آنزیمی گیاه را مختل کرده و در نهایت آن را از بین می برد.

موارد کاربرد سم علف کش آمترین (گزاپاکس):
در ایران از این علف کش برای کنترل علف های هرز پهن برگ و باریک برگ در مزارع نیشکر استفاده می شود.

در سایر کشورها از آن برای مزارع نیشکر، ذرت، سیب زمینی، باغ های مرکبات، چای، موز، کاساوا، قهوه و مناطق غیر زراعی جهت از بین بردن علف های هرز کاربرد دارد.

در مزارع خشک مخلوط کردن سم با خاک تأثیرش را افزایش می دهد. آمترین به دلیل جذب سریع از ریشه و برگ دچار باران شویی نمی شود.

در صورت استفاده از این سم و با فرمولاسیون های پودر وتابل یا خیس شونده (wp)حتما از دستگاه های سمپاش همزن دار استفاده کنید. افزودن مواد روغنی باعث افزایش جذب سم شده و اثرگذاری آن را افزایش می دهد.

مقدار مصرف سم علف کش آمترین (گزاپاکس):
به طور معمول مقدار مصرف آمترین 2 تا 4 کیلوگرم در مراحل قبل و یا بعد از رویش علف های هرز است. این سم معمولا به میزان 5 کیلوگرم آترازین به علاوه 4 کیلوگرم آمترین هنگام کشت نیشکر مورد استفاده قرار می گیرد تا طیف گسترده تری از علف های هرز را از بین ببرد.

توجه داشته باشید که افزایش شدت نور موجب تسریع عملکرد علف کشی شده و به سرعت گیاه را دچار نکروز و کلروز کرده و در نهایت گیاه را خشک می کند.

ملاحظات اختصاصی سم علف کش آمترین (گزاپاکس):
این علف کش در محیط خنثی، کمی اسیدی و یا قلیایی ضعیف پایدار است. در محیط های اسیدی با شدت بالا بنیان های موجود در سم به مشتقات غیر فعال هیدروکسی تبدیل شده و سم خاصیت خود را از دست می دهد.

این ترکیب در معرض نور فرا بنفش، کمی تجزیه می شود و می توان گفت جزء کم دوام ترین سموم موجود است. این علف کش در مزارع به ذرات رس چسبیده و در اکثر خاک ها دچار آبشویی نمی شود.

لازم به ذکر است که ذرت، سورگوم و نیشکر با توانایی سم زدایی آمترین را به هیدروکسی آمترین و مشتقات آمینواسید تبدیل کرده و آن را خنثی می کنند.

آمترین در صورت مصرف در مقادیر توصیه شده باعث گیاه سوزی نخواهد شد اما ممکن است در برخی واریته های نیشکر موجب کلروز، پژمردگی و زردی موقت برگ­ های پایینی گیاه شود.

این سم با تمام سموم به جز سموم قلیایی قابل اختلاط است. امکان آبشویی این سم در برخی مزارع به دلیل حلالیت بالا در آب وجود دارد.

ملاحظات زیست محیطی سم علف کش آمترین (گزاپاکس):
سمیت آمترین برای پستانداران 1110میلی گرم بر کیلوگرم، برای پرندگان 23000 میلی گرم بر کیلوگرم و برای ماهی ها 5 تا 25 میلی گرم بر لیتر است.

سمیت این علف کش برای انسان و زنبور عسل ضعیف است و برای ماهی ها سمی محسوب می شود و باید از آلوده کردن آب های جاری به هر نحوی خودداری کرد.

طبق بررسی های انجام شده مقدار آمترین در آب های سطحی و زیرزمینی در سطح خطرناک نیست ولی کاربرد مداوم آن باعث بروز مقاومت در علف های هرز خواهد شد.

ماندگاری آمترین درخاک بسته به نوع خاک و شرایط آب و هوایی منطقه 70 تا 250 روز گزارش شده است.

ملاحظات عمومی سم علف کش آمترین (گزاپاکس):
هنگام استفاده از این سم حتما از لباس های مخصوص، ماسک، دستکش و عینک استفاده کنید تا مواجهه شما با سم به حداقل برسد. در طول سمپاشی از خوردن و آشامیدن و استعمال سیگار خودداری کنید.

در صورت بروز علائم مسمومیت از قبیل سردرد، سرگیجه و اختلال در بینایی با در دست داشتن برچسب آفت کش فورا به مراکز درمانی مراجعه کنید. سم را در بسته بندی اصلی و در جای خشک و خنک دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>