اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آلومینیوم کلرید

آلومینیوم کلرید(Aluminum Chloride) همانطور که از نامش پیداست از دو عنصر آلومینیوم و کلر ساخته شده و ترکیبی معدنی است که در سنگ ها یافت می شود. آلومینیوم کلرید به صورت پودری جامد و به رنگ سفید و زرد روشن عرضه می شود.

اگر ترکیب آلومینیم کلرید را تحت حرارت و گرمای بالا قرار دهیم علاوه بر پودر سفید رنگ بخشی از آن به حالت آلومینیوم کلرید بی آب تجزیه شده و گاز هیدروژن آزاد خواهد شد.اگر بخواهیم به تاریخچه ساخت این ترکیب معدنی رجوع کنیم باید عنوان کرد: آلومینیوم کلرید برای نخستین بار در سال 1825 توسط ارستد کشف شد.

فرآیند ساخت آن هم بدین گونه بود که با ترکیب گاز کلر با آلومین و کربن بخارات آلومینیوم کلرید ساخته می شد، سپس تمامی این بخارات به مایع آلومینیوم کلرید تبدیل شد.
آلومینیوم کلرید یک ترکیب معدنی حلال در آب است. انحلال پذیری بسیار بالایی در آب دارد و یک پیوند بسیار محکمی را با آب برقرار می کنند که بسیار ضخیم و چسبنده است.

کاربردهای آلومینیوم کلرید

  • یکی از مهم ترین کاربردها و استفاده از آلومینیوم کلرید در صنعت آرایشی و بهداشتی است. از این ترکیب معدنی در ساخت انواع دئودورانت های زنانه و مردانه استفاده می شود.
  • در بخش داروی و درمانی از آلومینیوم کلرید در ساخت داروهای مربوط به بیماری هایپر هیدروزیس یا تعریق زیاد مورد استفاده قرار می گیرد.
  • تعریق زیاد در بدن را کنترل می کند.
  • بیشتر پزشکان ابتدا برای بیماران داروهایی تجویز می کنند که حاوی 20 درصد آلومینیوم کلرید است و متناسب با میزان بیماری درصد آن هم افزایش پیدا می کند.
  • آلومینیوم کلرید با غیرفعال و فلج کردن غدد عرق در بدن مانع عرق کردن می شوند.

آلومینیوم کلرید چگونه مانع از عرق کردن بدن می شود؟

آلومینیوم کلرید یک ترکیب معدنی نیمه خنثی است که در دئودورانت ها و محصولات ضد عرق استفاده می شود. طبق مطالعات انجام شده در این زمینه مشخص شده که نمک های موجود در آلومینیوم باعث بسته شدن غدد دیستال عرق می شوند.مکانیزم عمل این ترکیب معدنی به این صورت است که یون های فلزی با موکوپلی ساکاریدها وارد عمل می شوند و با آسیب زدن به سلول های تعریق مانع از عرق کردن بدن می شود.

آیا استفاده از آلومینیوم کلرید می تواند عوارض جانبی داشته باشد؟

یکی از شایع ترین عوارض استفاده از آلومینیوم کلرید تحریکات پوستی و خارش است. این ماده هم همانند سایر ترکیبات به دلیل ماهیت معدنی بودنش می تواند عوارض جانبی خاصی را به همراه داشته باشد.

نکات ایمنی در رابطه با آلومینیوم کلرید

بهتر است از تماس آلومینیوم کلرید با چشم و دهان خودداری کنید، در صورت تماس محل مورد نظر را با آب و شوینده مناسب بشویید.آلومینیوم کلرید به بافت پارچه آسیب بسیاری وارد می کند، پس اگر از دارو این ترکیب معدنی استفاده می کنید بهتر است مراقب لباس هایتان باشید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>