اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

متالدهید (متالان جی) یک سم تماسی - گوارشی است که به شکل طعمه در بسته های 250 گرمی برای مبارزه با حلزون و راب ها مورد استفاده قرار می گیرد.

سم_حلزون_کش_متالدهید

این حلزون کش متعلق به گروه سموم پلیمر(ارگانیک) است و در رطوبت پایین باعث جلوگیری از تحرک و مرگ حلزون می شود.

برای کسب بهترین نتیجه طعمه های آماده شده را به صورت دستی، دستگاه پخش کود یا به همراه مخلوط بذر در سطح مزرعه مورد استفاده قرار دهید.

قیمت خرید و فروش این سم در بازار ایران تحت تأثیر نوسانات دلار متغیر است و شما می توانید این آفت کش را از فروشگاه های سموم کشاورزی تهیه نمائید.

ویژگی سم حلزون کش متالدهید (متالان جی):
این محصول سمیت پایین تری نسبت به ترکیبات مشابه در بازار دارد و پوشش سطحی بیشتر نسبت به سایر پلت­ های مسموم به دلیل اندازه و قطر کمتر ارائه می دهد.

ماندگاری این آفت کش در محیط بیشتر است و در برابر کپک زدگی مقاوم است. این سم ضد آب است و به دلیل داشتن نوع خاصی از پروتئین خواص جلب کنندگی بیشتری دارد و حاوی دوز پایین­ تری از ترکیبات مشابه می باشد.

کاربردهای سم حلزون کش متالدهید (متالان جی):
متالدهید جزء سموم ارگانیک است و جهت کنترل نرم تنان (حلزونها و لیسک ها)، آفت گیاهی، کرم مفتولی و آبدزدک ها به شکل طعمه استفاده می شود.

این حلزون کش را می توان در محصولات خوراکی و غیر خوراکی، چمن ها، زمین های کشت شده و محصولات زینتی مورد استفاده قرار داد.

برای کسب بهترین نتیجه گرانول پاشی را در هوای مرطوب انجام دهید که لیسک ها و راب ها بیشترین فعالیت را دارند.

مکانیسم اثر سم حلزون کش متالدهید (متالان جی):
حلزون­ ها پس از مصرف طعمه های مسموم مقادیر زیادی مایع لزج از خود ترشح کرده، خشک می شوند و از بین می روند. در واقع این سم سلول های تولید کننده ماده مخاطی آنها را تحت تأثیر قرار داده و نابود می کند.

این آفت کش در داخل سلول­ به استالدهید تبدیل می ­شود و سلول ها را در اثر میزان بالای الکل از بین می برد. این اثر در غشا، هسته و دستگاه گلژی سلول ایجاد می شود و خطر بروز مقاومت را در اثر فرآیند کاهش حساسیت در جایگاه، کاهش می دهد.

حلزون ها و لیسک ها به محض مسمومیت سعی می کنند با تولید موکوس بیشتر بدن خود را سم زدایی کنند اما اثر سم از بین نمی رود و باعث بی تحرکی حلزون می شود. عدم تحرک و به دنبال آن عدم توانایی در تغذیه باعث خشک شدن بدن و در نهایت مرگ آفات خواهد شد.

موارد و مقدار مصرف سم حلزون کش متالدهید (متالان جی):

  • برای از بین بردن و کنترل لیسک زیر درختان مرکبات این سم به میزان 25-20 کیلوگرم در هکتار.
  • برای از بین بردن حلزون، لیسه و راب ها در سبزی و صیفی و جالیز و درختان جنگلی تا 25-20 کیلوگرم طعمه مسموم 6% در هر هکتار به صورت دست پاش ( 5 گرم در هر متر مربع).

استفاده از این سم برای مقابله با کرم مفتولی، حلزون ها و راب های توتون به میزان 25-20 کیلوگرم توصیه می شود.این سم به دلیل اینکه راب ها گلوکزینولات های کمتری دارند بر روی این آفات تأثیرگذارتر است.

ملاحظات اختصاصی سم حلزون کش متالدهید (متالان جی):
برای جلوگیری از رشد حلزون ها در محصولات برگی و کلم ها، استفاده از سم حلزون کش متالدهید در اواخر فصل توصیه می شود. اگر از دو نوبت طعمه پاشی در مزارع استفاده شود باعث کاهش میزان خسارت غده ها خواهد شد.

در صورت احتمال بارندگی و اگر از آبیاری گلخانه کمتر از 4 روز گذشته است از این آفت کش استفاده نکنید. توجه داشته باشید که در آخرین مرحله طعمه پاشی، طعمه های مسموم با برگ محصولات خوراکی تماس نداشته باشند.

ملاحظات زیست محیطی سم حلزون کش متالدهید (متالان جی):
سمیت این آفت کش برای پستانداران 283 میلی گرم بر کیلوگرم، برای پرندگان 170 میلی گرم بر کیلوگرم و برای دافنی ها 90 میلی گرم بر لیتر عنوان شده است.

این حلزون کش برای پرندگان، حیوانات وحشی، ماهی ها و موجودات آبزی خطرناک و مضر است بنابراین از آلوده کردن آب های سطحی و رودخانه به شدت خودداری کنید.

این آفت کش برای گربه ها و سگ ها خاصیت دورکنندگی دارد و برای پیشگیری از مسمومیت حداقل باید به مدت 7 روز از ورود ماکیان به محل سمپاشی جلوگیری کرد.

پلت­ های حلزون کش متالدهید با قطر 3 میلی متر و اندازه 3 تا 4 میلی ­متر کوچک ترین پلت ­های مسموم موجود در بازار هستند تا پوششی سطحی بیشتری داشته باشند.

لازم به ذکر است که اغلب طعمه های مسموم­ موجود در بازار ایران حاوی 6% ماده موثره هستند ولی حلزون کش متالدهید با 5 % ماده موثره سم امن تری برای محیط زیست و موجودات غیر هدف است.

ملاحظات عمومی سم حلزون کش متالدهید (متالان جی):
مانند همه سموم هنگام استفاده از سم متالان جی از ماسک و دستکش استفاده کنید و از تماس سم با پوست و چشم خودداری کنید. در صورت بروز علائم مسمومیت فورا با همراه داشتن برچسب سم به پزشک مراجعه کنید.

حلزون کش متالدهید در خاک توسط میکروارگانیسم های هوازی و غیر هوازی به CO2 و آب تجزیه می شود. این ترکیب در دمای بالا به تدریج دپلیمریزه شده و استالدئید تولید می کند که در نهایت با تبخیر یا اکسیداسیون به اسید استیک تبدیل می شود و از بین می رود.

شرایط نگهداری سم حلزون کش متالدهید (متالان جی):
آفت کش را در جای خشک و خنک در بسته بندی اصلی به دور از تابش مستقیم نور خورشید و دسترس کودکان و حیوانات نگهداری کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>