اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

موونتو (Movento) یک حشره کش سیستمیک جدید و متعلق به گروه کتونول و کلاس شیمیایی اسید تترامیک است که قادر به کنترل طیف گسترده ای آفات مکنده و جونده است.

سم_حشره_کش_موونتو

این سم دارای حرکت سیستمیک دوطرفه است یعنی بعد از سمپاشی از طریق آوند چوب و آبکش به طرف بالا و پایین گیاه حرکت می کند بنابراین تمام قسمت های گیاه حتی برگ های تازه را در برابر آفات محافظت می کند.

موونتو با جلوگیری از سنتز چربی در بدن حشرات آنها را از بین می برد. قیمت خرید و فروش این سم در ایران با نوسانات قیمت ارز تغییر می کند و در تمام فروشگاه های سموم کشاورزی موجود است.

موارد مصرف سم حشره کش موونتو (اسپیروتترامات):
این سم را می توان برای مقابله با انواع حشرات مکنده، پسیل، سپردار قهوه ای، تریپس، شته، مگس های سفید، شپشک ها و سپردارها مورد استفاده قرار داد.

این حشره کش برای مقابله با آفات سبزیجات، محصولات زراعی، نخلیات، سیب، مرکبات، نارگیل، کیوی و انبه استفاده می شود.

مکانیسم اثر سم حشره کش موونتو (اسپیروتترامات):
اسپیروتترامات پس از محلول پاشی وارد آوند آبکش می شود و خاصیت انتقال از برگ به برگی دیگر و حتی برگ هایی که بعدا ظاهر می شوند را دارد. این سم خاصیت ضربه ای ندارد و اثرگذاری آن 3 تا 7 روز است.

موونتو با ممانعت از ساخت آنزیم استیل کوانزیم کربوکسیلاز از سنتز چربی در بدن آفات جلوگیری کرده و به صورت گوارشی نیز آفات را در مراحل اولیه از بین می برد.

از دیگر ویژگی های فوق العاده این سم ممانعت از تخمک گذاری و باروری حشرات ماده است که در نهایت منجر به کاهش جمعیت آفات گیاهی می شود.

مقدار و زمان مصرف سم حشره کش موونتو (اسپیروتترامات):
به طورکلی زمان شروع سمپاشی از خرداد ماه به بعد است و برای پسیل پسته به محض مشاهده پوره ها قبل از ایجاد شکرک باید اقدام به سمپاشی کرد.

  • پسیل پسته 0/5 لیتر در 1000 لیتر.
  • تریپس پیاز 0/6 لیتر در هکتار.
  • سپردار قهوه ای مرکبات 0/75 لیتر در هکتار.

دوره کارنس این آفت کش برای سبزیجات و صیفی جات، لیموشیرین و لیموترش بسیار کوتاه و فقط یک روز است. این دوره برای محصولات باغی و پسته 7 روز و برای سویا 21 روز است.

این حشره کش دوام بالاتری از سایر حشره کش ها دارد و استفاده از آن بسیار مقرون به صرفه است و می تواند آفات پنهان شده در شته و برگ های تازه روییده را نیز کنترل کند.

روش مصرف سم حشره کش موونتو (اسپیروتترامات):
برای تهیه سم ابتدا در یک ظرف تمیز مقداری سم را با آب به خوبی مخلوط کنید سپس مخزن سمپاش را تا نیمه از آب پر کرده و این محلول را به آن اضافه کنید و بهم بزنید سپس مخزن را پر از آب کنید تا یک محلول یکدست به دست آورید.

از سمپاشی با حشره کش موونتو در ساعات گرم روز خودداری کنید. توجه داشته باشید که PH مناسب آب برای تولید محلول سم 5٫5 تا 6٫5 است و اسیدیته آب در تانک سمپاشی نباید بیشتر از 7٫5 باشد.

ملاحظات اختصاصی سم حشره کش موونتو (اسپیروتترامات):
این سم را می توان با تمام سموم و فرمولاسیون های رایج مخلوط کرد ولی بهتر است پس از اختلاط آن را ابتدا در یک سطح کوچک آزمایش کنید و پس از اطمینان در سطح وسیع مورد استفاده قرار دهید.

اگر محلول تهیه شده در سمپاش را ظرف مدت کمتر از 6 ساعت مصرف کنید نیازی به مواد کاهش دهنده PH آب نیست در غیر این صورت باید از مواد کاهش دهنده PH جهت تنظیم مجدد اسیدیته آب استفاده کنید.

برای کنترل اسیدیته می توانید از صابون محلول پاشی ارژن 1.5 لیتر در هزار و محلول به ساز کاوش به میزان 5 لیتر در هزار استفاده کنید.

ملاحظات زیست محیطی سم حشره کش موونتو (اسپیروتترامات):
این حشره کش برای کرم خاکی، زنبور عسل، حشرات مفید، گرده افشان ها، پوره ها، لاروها و جلبک دریایی بی خطر بوده و برای پرندگان سمیت کمی دارد. در عوض برای موجودات آبزی بسیار خطرناک است.

ملاحظات عمومی سم حشره کش موونتو (اسپیروتترامات):
حشره کش موونتو را نباید از طریق آب آبیاری و یا مصرف در پای درختان استفاده کرد. هنگام آماده سازی سم جهت محلول پاشی از آب تمیز استفاده کنید و از مصرف آبهای کثیف، گل آلود، شور و زهکشی خودداری کنید.

در زمان سمپاشی از لباس کار، دستکش، چکمه، عینک و ماسک استفاده کنید. برخلاف جهت باد سمپاشی نکرده و از خوردن، آشامیدن و کشیدن سیگار در طول سمپاشی خودداری کنید.

در صورت تماس سم با پوست فورا محل را با مقدار فراوان آب بشوئید و در صورت بروز علائم مسمومیت بعد از سمپاشی فورا به مراکز درمانی مراجعه کنید.

از چرای دام ها در مناطق سمپاشی شده جلوگیری کرده و از شستن ظروف آلوده به سم در رودخانه و آب های سطحی خودداری کنید.

شرایط نگهداری سم حشره کش موونتو (اسپیروتترامات):
این حشره کش را در انبارهای در بسته به دور از آفتاب، رطوبت و مواد غذایی انسان و دام و دور از دسترس حیوانات خانگی و کودکان در بسته بندی اصلی نگهداری کنید. باز شدن پلمپ بسته بندی زمان و دوام آفت کش را کاهش می دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>