اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تیومتون (thiometon) که با نام تجاری اکاتین نیز شناخته می شود یک سم حشره کش - کنه کش سیستمیک بسیار موثر است.

مصرف_تیومتون

این آفت کش متعلق به گروه سموم ارگانوفسفره است که با اثرات ضربه ای طیف گسترده ای از حشرات جونده و مکنده را از بین می برد.

سموم ارگانوفسفره با تأثیر بر روی سیستم عصبی و اختلال در عملکرد آن حشرات را از بین می برند و کاربرد گسترده ای در صنعت زراعت و کشاورزی دارند.

قیمت خرید و فروش این سم در بازار ایران با نوسانات ارز و همچنین کیفیت شرکت تولید کننده تغییر می کند. شما می توانید این حشره کش را از فروشگاه سموم کشاورزی خریداری نمایید. 

مکانیسم اثر سم حشره کش تیومتون (اکاتین):
این آفت کش با مهار آنزیم کولین استراز باعث فلج حشرات می شود. مکانیسم اثر آن به این شکل است که وقتی استیل کولین به عنوان یک ناقل عصبی در فضای سیناپس ترشح می شود و پیام عصبی را به آکسون بعدی می رساند و توسط آنزیم کولین استراز تجزیه شده و اثر آن از بین می رود.

در صورت مهار این آنزیم با سموم ارگانوفسفره تحریک عصبی به طور مداوم ادامه یافته و حشرات دچار فلجی و ناتوانی در تحرک جهت تغذیه می شوند و بدین ترتیب از بین خواهند رفت.

موارد مصرف سم حشره کش تیومتون (اکاتین):
این حشره کش در ایران برای طیف گسترده ای از آفات از جمله تریپس، شته، سن سبز و سنک در پنبه، شته در درختان میوه سرد سیری، زنجرک سبز و زنجرک ناقل کرلی تاپ و شته در چغندر، شته ها و تریپس ها و سایر حشرات مکنده در سویا مورد استفاده قرار می گیرد.

جهت کنترل این آفات محلول پاشی با اکاتین به میزان 1 تا 5/1 لیتر در هکتار مورد نیاز است. در مرکبات به محض مشاهده آفات و درغلات با اولین خوشه زدن باید از این سم استفاده شود.

دوره کارنس این سم بسیار کوتاه و فقط یک روز است و هیچ اثر سوئی روی محصولات زراعی ایجاد نمی کند. از ترکیب این حشره کش با ترکیبات و سموم قلیایی به شدت خودداری کنید.

ملاحظات زیست محیطی سم حشره کش تیومتون (اکاتین):
سمیت این حشره کش برای پستانداران 136-73 میلی گرم بر کیلوگرم، برای پرندگان 95 میلی گرم بر کیلوگرم، برای ماهی ها 13٫2- 8 میلی گرم بر لیتر و برای دافنی ها 2/8 میلی گرم بر لیتر می باشد.

برای جلوگیری از آلودگی آب ها از شستن ظروف سمی در آب های جاری خودداری نمایید. این سم در خاک به سرعت تجزیه شده و از بین می رود.

ملاحظات عمومی سم حشره کش تیومتون (اکاتین):
با استفاده از تجهیزات حفاظتی و لباس های مخصوص سمپاشی را انجام دهید تا خطر مسمومیت کاهش یابد.

طی سمپاشی از خوردن، آشامیدن و سیگار کشیدن خودداری کنید و در صورت تماس سم با پوست یا چشم ها محل را با آب فراوان شستشو دهید.

استنشاق و بلع این حشره کش برای انسان خطرناک است و از علایم مسمومیت در انسان می توان به سردرد و تهوع ضعف عضلات، تشنج و بی نظمی در تنفس اشاره کرد که در صورت مشاهده فورا باید به مراکز درمانی مراجعه کنید.

سولفات آتروپین همراه با پام یا دوبی اکسیم کلراید داروهایی هستند که پزشک به عنوان پادزهر برای شما تجویز خواهد کرد.

روش نگهداری سم حشره کش تیومتون (اکاتین):
حشره کش را باید در ظروف در بسته و در محیط خشک و با تهویه مناسب نگهداری کنید. این سموم باید به دور از گرما و رطوبت و نور مستقیم خورشید و مواد اکسید کننده و در بسته بندی اصلی نگهداری شوند.

برای پیشگیری از مسمومیت اتفاقی، حشره کش باید به دور از هرگونه مواد غذایی و نوشیدنی وغذای حیوانات در محدوده دمایی 0-30 درجه سانتی گراد نگهداری شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>