اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تیامتوکسام (thiamethoxam) یک حشره کش غیر اختصاصی با اثرات سیستمیک و گوارشی است که برای مقابله با آفات پنبه، برنج، جالیز، میوه ها و سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرد.

سم_حشره_کش_تیامتوکسام

این سم در بسته های 250 و 500 گرمی موجود است و در بازار با نام تجاری مموری، آکتارا و کروزر خرید و فروش می شود.

تیامتوکسام یک حشره کش سیستمیک از گروه نئوونیکوتینوئیدها است و در مقابل طیف وسیعی از حشرات موثر است.

قیمت این سم در بازار ایران به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و شما می توانید آن را از فروشگاه های سموم کشاورزی خریداری کنید. 

مکانیسم اثر سم حشره کش تیامتوکسام:
تیاماتوکسام یک حشره کش سیستمیک است به این معنی که به سرعت توسط گیاهان جذب شده و به تمام قسمت های آنها از جمله گرده منتقل می شود و با تغذیه حشرات وارد سیستم گوارش آنها می شود.

علاوه بر این از طریق تماس مستقیم، از جمله از طریق سیستم نای نیز می تواند وارد بدن حشره شود. این ترکیب با ایجاد تداخل در گیرنده های استیل کولین نیکوتینی در سیستم عصبی مرکزی مانع انتقال اطلاعات بین سلولهای عصبی می شود و در نهایت عضلات حشره را فلج می کند.

ادعا می شود که این آفت کش با ایجاد واکنش های فیزیولوژیکی در گیاه، باعث تقویت قدرت گیاه می شود. در واقع این سم باعث بیان ژن "پروتئین های عملکردی" خاص می شود که در مکانیسم های مختلف دفاع از تنش گیاه دخیل هستند و به آن اجازه می دهد تا با شرایط سخت رشد، مانند "خشکسالی و گرما" کنار بیاید.

کاهش pH، رادیکال های آزاد ناشی از اشعه ماورا بنفش، شوری خاک، سطوح سمی آلومینیوم، زخم شدن ناشی از آفات، باد، تگرگ و غیره و حمله ویروسی از جمله استرس هایی است که باعث کاهش سنتز پروتئین در گیاه می شود.

میزان و موارد مصرف سم حشره کش تیامتوکسام:

  • برای ناقلین بیماری ویروسی کرلی تاپ در چغندرقند، سیب زمینی و ذرت ضدعفونی بذر با 20 میلی لیتر FS برای 100 کیلو بذر سیب زمینی، 1000 گرم برای 100 کیلو بذر چغندر.
  • برای مقابله با پسیل پسته 300 گرم WG در هزار لیتر.
  • برای از بین بردن کک چغندر 750 میلی لیتر FS برای 100 کیلو بذر.
  • برای مقابله با سفید بالک جالیز 0/25 لیتر SC در هکتار.

میزان سمیت سم حشره کش تیامتوکسام:
سمیت انتخابی نئونیکوتینوئیدها برای حشرات در مقابل پستانداران به دلیل حساسیت بالاتر گیرنده های استیل کولین حشرات است.

سازمان غذا و کشاورزی (FAO) تیامتوکسام را نسبتاً خطرناک برای انسان ارزیابی کرد، زیرا در صورت بلع می تواند عوارضی ایجاد کند.

این حشره کش تحریک کننده پوست و چشم نیست و در آزمایشات سم شناسی in vitro و in vivo مشخص شده که جهش زا نیست.

FAO تیاماتوکسام را برای ماهی ها، دافنی و جلبک ها غیر سمی، برای پرندگان سمی خفیف، برای حشرات کوچک کنار آبگیرها بسیار سمی و برای زنبورهای عسل سمی توصیف کرده است. GHS آن را برای موجودات آبزی بسیار سمی با اثرات طولانی عنوان کرده است.

مشخص شده است که دوزهای غیر کشنده متابولیت پارتیانیدین تیاماتوکسام (0.05-2 نانوگرم در زنبور) باعث کاهش فعالیت زنبورهای عسل می شود. دوزهای برابر یا بیشتر از 0.5 نانوگرم در زنبور عسل باعث پروازهای طولانی تری می شود.

ملاحظات اختصاصی سم حشره کش تیامتوکسام:
25تا 30 روزبعد از کشت به محض ظهور آفت می توان از این حشره کش استفاده کرد. این حشره کش را در کلیه شرایط اقلیمی ایران با مشورت کارشناس می توان استفاده کرد.

ماندگاری این آفت کش طولانی است طوریکه یک بار مصرف آن برابر با دوبار سم پاشی با سایر حشره کش ها است.

این سم در درجه حرارت و رطوبت بالا به آرامی تجزیه می شود و نیمه عمر، آن در خاک 51 روز است. از اختلاط این سم با دیگر سموم خودداری کنید.

ملاحظات عمومی سم حشره کش تیامتوکسام:
برای سمپاشی حتما از تجهیزات حفاظتی مانند ماسک و دستکش استفاده کنید. در صورت تماس حشره کش با پوست و چشم محل را با آب فراوان شستشو دهید.

علائم مسمومیت شامل سردرد و سرگیجه است که به محض مشاهده باید به مراکز درمانی مراجعه کنید.

شرایط نگهداری سم حشره کش تیامتوکسام:
این حشره کش را در بسته بندی اصلی، در انبارهای سر پوشیده و خشک و خنک به دور از تابش مستقیم خورشید در دمای 30-0 درجه سانتی گراد نگهداری کنید در این شرایط به مدت دو سال پایدار است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>