اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تیودیکارب (Thiodicarb) که با نام تجاری لاروین نیز شناخته می شود یک حشره کش سیستمیک با اثرات تماسی - گوارشی است که متعلق به گروه کاربامات ها است.

تیودیکارب

این حشره کش روی طیف گسترده ای از آفات تأثیر گذار است و به طور ویژه لارو پروانه ها را به خوبی کنترل می کند.

سموم کارباماتی دوامی حدود دو هفته ای بر روی گیاهان دارند و می توان از آنها برای ضد عفونی بذرها نیز استفاده کرد.

قیمت خرید و فروش حشره کش تیودیکارب در بازار ایران به علت تغییرات قیمت دلار متغیر است و از تمام فروشگاه های سموم کشاورزی قابل تهیه می باشد. 

کاربرد سم حشره کش تیودیکارب (لاروین):
این حشره کش را می توان برای کنترل لارو پروانه های آفت مانند کرم قوزه، بید کلم، خوشه خوار انگور و سوسک ها مورد استفاده قرار گرفت. لاروین تا حدودی روی تخم و اشکال بالغ حشرات نیز موثر است.

این سم به دلیل قدرت نفوذ بالا برای ضدعفونی گیاهچه های حاصل از سبز کردن بذور بسیار مناسب است.این حشره کش را می توان برای کنترل محصولاتی مانند نخود، لوبیا، پنبه و برنج مورد استفاده قرار داد.

لاروین را می توان برای ضد عفونی بذر در تریپس پنبه و مقابله با کرم غوزه به روش محلول پاشی مورد استفاده قرار داد. تیودیکارب اثرات حلزون کشی نیز دارد و می توان آن را به منظور کنترل این آفات نیز بکار برد.

مکانیسم اثر سم حشره کش تیودیکارب (لاروین):
سموم کارباماتی از جمله تیودیکارب مانند سموم ارگانوفسفره عمل می کنند و مهار کننده آنزیم کولین استراز هستند ولی از نظر زمان اثر و پایداری نسبت به سموم فسفره ضعیف تر هستند.

کاربامات ها با مهار آنزیم کولین استراز باعث می شوند استیل کولین به طور مداوم رشته عصبی بعدی را تحریک کند و از بازگشت عصب به حالت عادی جلوگیری می کنند بنابراین به دلیل تجمع استیل کولین در سیناپس موجود زنده را در اثر تحریکات و تشنجات مکرر از بین می برد.

روش مصرف سم حشره کش تیودیکارب (لاروین):
این آفت کش را می توان برای کنترل کرم غوزه پنبه، برای پروانه چوبخوار پسته به شکل محلول و برای تریپس پنبه با ضد عفونی بذر پنبه مورد استفاده قرار داد.

مقدار مصرف سم حشره کش تیودیکارب (لاروین):

  • کرم قوزه پنبه: محلول پاشی به مقدار 1 کیلو گرم در هکتار.
  • پروانه چوبخوار پسته: محلول پاشی به نسبت 1.5 در هزار.
  • ضد عفونی بذر پنبه برای کنترل تریپس پنبه به نسبت 5 در هزار.

یکی دیگر از کاربردهای لاروین استفاده به عنوان طعمه مسموم است که معمولا توسط سبوس برنج یا گندم به نسبت 1 به 2 به شکل پلت برای مقابله با کرم ریشه و ساقه در اطراف طوقه گیاه مورد استفاده قرار می گیرد.

میزان مصرف این آفت کش برای کنترل سخت بالپوشان، ناجوربالان و دوبالان در پنبه، ذرت، سویا، انگور، میوه، سبزیجات و دیگر محصولات 200 تا 1000 گرم در هکتار است.

تیودیکارب برای تیمار بذرها به میزان 2500 تا 10000 گرم در تن جهت کنترل حلزون و راب ها در غلات و دانه های روغنی مورد استفاده قرار می گیرد.

ملاحظات اختصاصی سم حشره کش تیودیکارب (لاروین):
در صورت استفاده از دوزهای توصیه شده تیودیکارب باعث گیاه سوزی نمی شود. این آفت کش با ترکیبات اسیدی و قلیایی، برخی فلزات سنگین، نمک های موجود در برخی قارچ کش ها مثل مانکوزب (به غیر از فرمولاسیون WP) و بردو ناسازگار است و نباید آنها را باهم مخلوط کرد.

این حشره کش به شکل مایع و پودری در دسترس است. نوع پودری در بسته های نیم و یک کیلوگرمی و نوع مایع در حجم نیم و یک لیتری عرضه می شود.

تیودیکارب تا دمای 60 درجه سانتی گراد پایدار است ولی در پی اچ 9 به سرعت هیدرولیز می شود. به طورکلی این ترکیب توسط ترکیبات قلیایی و اسیدی و املاح فلزی به سرعت تجزیه می شود. پس از سمپاشی پایداری سم روی گیاهان حدود دو هفته و دوره کارنس آن 22 روز است.

ملاحظات عمومی سم حشره کش تیودیکارب (لاروین):
میزان سمیت تیودیکارب برای پستانداران 467-66 میلی گرم بر کیلوگرم، برای پرندگان 5620-2023 میلی گرم بر کیلوگرم، برای ماهی ها 3/3-4/1 میلی گرم بر لیتر و برای دافنی ها 027/0 میلی گرم بر لیتر است.

از آنجاییکه سمیت گوارشی این حشره کش برای انسان و جانوران خونگرم بسیار زیاد است باید مراقبت های لازم اعمال کرد اما سمیت پوستی آن تقریبا پایین است.

لاروین را در بسته بندی اصلی و در جای خشک و خنک به دور از دسترس کودکان، حیوانات خانگی و مواد غذایی نگهداری کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
یوسف جعفری:
کجا میشود این سم را خریداری کرد
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

وحید رضایی:
سلام سم لاروین شیراز از کجا تهیه کنیم
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

بهمن امینی:
سلام برای چغندر هم میشود استفاده کرد
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>