اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دیمتوات (Dimethoate) یک حشره کش سیستمیک تماسی - گوارشی است که به صورت مایع امولسیون شونده در بطری های یک لیتری در بازار خرید و فروش می شود.

حشره_کش_دیمتوات

این سم با نام های تجاری رگور و رکسیون نیز شناخته می شود.این حشره کش متعلق به گروه سموم ارگانوفسفره و یک آفت وسیع الطیف بادوام است که انواع آفات مکنده و جونده را کنترل می کند.

این سم را می توان برای کنترل شته سبز معمولی و شته سمی غلات، آفات پنبه، چغندر قند، شپشک های درختان میوه سردسیری، تریپس و نماتد ساقه یونجه و بسیاری از حشرات مکنده مورد استفاده قرار داد.

قیمت حشره کش دیمتوات بسته به شرکت تولید کننده و کیفیت آن در بازار ایران متغیر است. شما می توانید این سم را از فروشگاه های سموم کشاورزی به راحتی تهیه نمایید.

موارد کاربرد سم حشره کش دیمتوات (روگور):
این سم بیش از نیم قرن است که در ایران مورد استفاده قرار می گیرد و می توان آن را برای کنترل بسیاری از آفات مانند شته ها، شپشک ها، دوبالان، پروانه ها، سوسک ها و کنه ها در بسیاری محصولات کشاورزی مانند غلات، پنبه، قهوه، سیب زمینی، توتون، انگور، چغندرقند، سبزیجات، چمن، چای، زیتون، درختان میوه و مرکبات استفاده کرد.

مکانیسم اثر سم حشره کش دیمتوات (روگور):
این حشره کش پس از محلول پاشی از سطح برگ ها و اندام های هوایی جذب شده و توسط شیره های گیاهی در کل ساختار گیاه پخش می شود. بنابراین آفاتی که از شیره گیاهان تغذیه می کنند به راحتی از بین خواهند رفت.

دیمتوآت با مهار آنزیم کولین استراز در سیستم عصبی عمل می کند. همانطور که می دانید استیل کولین یک ناقل عصبی است که در فضای بین سیناپسی ترشح شده و باعث تحریک آکسون بعدی می شود.

این سم با مهار آنزیم تجزیه کننده این ناقل عصبی در سیناپس باعث تحریک مداوم رشته عصبی بعدی و در نتیجه فلج حشرات خواهد شد.

این آفت کش با اثر ضربه ای شدید عمل کرده و با خواص محافظتی متوسط برای مدت 2 هفته از گیاهان در برابر آفات مختلف محافظت می کند.

روش مصرف سم حشره کش دیمتوات (روگور):
برای کنترل شته های سبز معمولی و شته سمی غلات، آفات پنبه و چغندر و شپشک های درختان میوه سرد سیری، تریپس ها و سایر حشرات مکنده و نماتد ساقه یونجه این سم به صورت محلول پاشی به میزان 1 در هزار مورد استفاده قرار می گیرد.

ضد عفونی بذر با رگور برای کنترل تریپس پنبه و برای کنترل شپشک ها مصرف آن همراه با روغن ولک توصیه می شود.

بهترین نتیجه در استفاده از سم هنگامی رخ می دهد گیاهان در مراحل رشد سریع باشند. برای اثرگذاری بهتر در آب و هوای گرم، صبح زود و اواخر شب سمپاشی صورت بگیرد و اولین سمپاشی باید به محض مشاهده آفات در مزارع انجام شود.

ملاحظات اختصاصی سم حشره کش دیمتوات (روگور):
دوره کارنس این سم 14 تا 21 روز است و پس از این مدت محصولات کشاورزی قابل استفاده هستند. این سم را نباید بر روی درختان میوه هسته دار استفاده کرد زیرا باعث گیاه سوزی و ریزش برگ ها خواهد شد.

این حشره کش به جزء در برخی از واریته های لیمو، هلو، انجیر، زیتون، گوجه فرنگی و پنبه در صورت مصرف صحیح باعث گیاه سوزی نخواهد شد.

همچنین توجه داشته باشید که این سم در واریته های سیب Red Delicious و Golden Delicious و گیاهان زینتی زنگار ایجاد می کند و با اکثر حشره کش ها و کنه کش های رایج قابل اختلاط است.

ملاحظات عمومی سم حشره کش دیمتوات (روگور):
هنگام استفاده از این حشره کش حتما از تجهیزات حفاظتی مانند دستکش و ماسک استفاده کنید و حین سمپاسی از خوردن و آشامیدن و سیگار کشیدن خودداری نمایید.

با مشاهده علائم مسمومیت از قبیل سردرد و سرگیجه و تهوع فورا با در دست داشتن برچسب سم به مراکز درمانی مراجعه کنید.

این سم را در جای خشک و خنک و به دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی و در بسته بندی اصلی نگهداری کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>