اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دیمیلین (Dimilin) یک حشره کش تماسی - گوارشی است که با نام دیفلوبنزورون نیز در بازار خرید و فروش می شود.

سم_حشره_کش_دیمیلین

این سم متعلق به سموم گروه بنزوئیل اوره (IGR)است و با اختلال در سنتز کیتین آفات مختلف را از بین می برد.

این حشره کش بر تمام مراحل رشد حشرات تأثیرگذار است ولی تأثیر بیشتری روی لاروهای جوان دارد. این سم برای کنترل طیف گسترده ای از آفات گیاهی از جمله پروانه دم طلایی و ابریشم باف ناجور درختان جنگلی، جوانه خوار کاج، برگ خوار نارون و بلوط و.. مورد استفاده قرار می گیرد.

دیفلوبنزورون با فرمولاسیون های (ODC 45%) و (WP 25%) در بازار موجود است و به همین دلیل قیمت فروش آن کمی متفاوت است. 

مکانیسم اثر سم حشره کش دیمیلین (دیفلوبنزورون):
پوسته خارجی حشرات از یک لایه سلول اپیدرمی با پوشش کوتیکول تشکیل شده است. دو جز اصلی کوتیکول حشرات پروتئین و کیتین هستند.

به نظر می رسد کیتین که یک پلیمر استیل گلوکوزامین است همیشه به پروتئین پیوند خورده است. نسبت پروتئین به کیتین در کوتیکول گونه های مختلف متفاوت است.

ساختار کوتیکول توسط تعاملات بین مولکول های پروتئین و بین پروتئین و کیتین حفظ می شود. کوتیکول را می توان به یک لایه نازک و بیرونی تشبیه کرد که از بدن حشره محافظت می کند.

دیمیلین با جلوگیری از سنتز کیتین و اختلال در تشکیل کوتیکول رشد حشرات را تحت تأثیر قرار می دهد. این آفت کش بر تمام مراحل ظهور کوتیکول جدید در بدن حشرات نابالغ تأثیرگذار است و آنها را از بین می برد.

کاربرد سم حشره کش دیمیلین (دیفلوبنزورون):
دیفلوبنزورون یک قارچ کش / حشره کش است که به عنوان تنظیم کننده رشد حشرات مورد استفاده قرار می گیرد.

این سم برای کنترل بسیاری از لاروهای برگ خوار، گیاهان جنگلی و زینتی (به عنوان مثال پروانه کولی، لارو پشه، زنگ زدگی) و برای از بین بردن کنه در گاو، آفات مرکبات، پنبه، قارچ، گیاهان زینتی، آب های راکد، درختان جنگل و در برنامه های برای جمعیت لارو پشه و پروانه کولی استفاده می شود.

در ایران بیشترین کاربرد این آفت کش در کنترل پروانه دم طلایی، پروانه خوار کاج، ابریشم باف ناجور درختان جنگلی، جوانه خوار کاج، برگ خوار نارون و بلوط، پروانه دم چنگال صنوبر و مینوز لکه گرد است.

در سایر کشورها برای کنترل لاروهای برگ خوار در خزانه ها یا نهالستان ها، درختان و درختچه های فضای سبز، شب پره جوانه خوار در درختان سیب و گلابی، گیاهان زینتی و شب پره تورتریکس در درختان و درختچه های فضای سبز خزانه و نهالستان های گیاهان زینتی استفاده می شود.

این حشره کش قادر به کنترل برگ خوارها در انواع کلم، مگس خانگی در دامپروری ها و محل نگهداری فضولات حیوانی، آفات مکنده گلابی، شب پره جنگل و میوه های هسته دار، کنه زنگار در سیب، گلابی، مگس سیارید در قارچ های خوراکی و بسیاری از حشرات دیگر است.

مقدار مصرف سم حشره کش دیمیلین (دیفلوبنزورون):

  • مینوز لکه گرد در سیب: 0.5 کیلو در هزار لیتر آب.
  • سوسک برگ خوار نارون: 300 گرم در هزار لیتر آب.
  • پروانه مینوز برگ: 50 گرم در 300 سی سی روغن در 100 لیتر آب.
  • جوانه خوار کاج در درختان جنگلی: 300 گرم در هزار لیتر آب.
  • پروانه دم چنگالی صنوبر در درختان جنگلی: 200- 300 گرم در هزار لیتر آب.
  • پروانه دم قهوه ای درختان جنگلی: 300 گرم در هزار لیتر آب.
  • پروانه دم طلایی و ابریشم باف ناجور در درختان جنگلی: 300 گرم در هزار لیتر آب.
  • ملخ مراکشی مزارع: 200 میلی لیتر در هکتار علیه پوره ها.

ملاحظات اختصاصی سم حشره کش دیمیلین (دیفلوبنزورون):
این آفت کش بیشتر بر روی برگ خوارهای جوان مؤثر است. بیشترین تأثیر سمپاشی در زمان شروع تفریخ تخم ها رخ می دهد.

توجه داشته باشید که در زمان سمپاشی هوایی نباید سرعت باد از 18 نات باشد و در تند باد حداکثر تا20 نات می توان از این سم استفاده کرد. زمان استفاده از این حشره کش براساس نوع آفت و نوع محصول متغیر است که برای بیشترین تأثیر باید مورد نظر قرار بگیرد.

برای حداکثر تأثیرگذاری جهت استفاده در محصولات کلم و پسیل گلابی از خیس کننده ها استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای پیشگیری از مقاومت تعداد دفعات سمپاشی برای گلابی و سیب 3 مرتبه، برای درختان هسته دار 2 مرتبه، برای کشمش سیاه و انواع محصولات کلم 2 بار در سال و در محیط کشت قارچ خوراکی یک بار در سال توصیه می شود.

بهتر است برای جلوگیری از خسارت های احتمالی قبل استفاده از سم آن را در یک سطح کوچک جهت بررسی گیاه سوزی آزمایش کنید. از آنجاییکه دیمیلین فاقد اثرات سیستمیک و نفوذی است تأثیری بر حشرات مکنده ندارد.

دوره کارنس این حشره کش برای سیب و گلابی و انواع کلم 14 روز است و می توان آن را به صورت مخلوط با سایر آفت کش ها یا بعد از آبیاری برای قارچ خوراکی مورد استفاده قرار داد.

ملاحظات زیست محیطی سم حشره کش دیمیلین (دیفلوبنزورون):
میزان سمیت دیمیلین برای پستانداران 4640 میلی گرم بر کیلوگرم، برای پرندگان 4640 میلی گرم بر کیلوگرم، برای ماهی ها 2/0 میلی گرم بر لیتر و برای دافنی ها 1/7 میکروگرم بر لیتر است.

بنابراین باید از سم پاشی در حوالی آب های سطحی و شستشو ظروف سم در آب های جاری خودداری کرد.

بدین منظور حفظ فاصله 250 متری از آب های سطحی و نهرها الزامی است. این حشره کش توسط جریان هوا در باغ ها تا 20 متر و در تاکستان ها تا 10 متر پخش می شود.

ملاحظات عمومی سم حشره کش دیمیلین (دیفلوبنزورون):
این حشره کش را نباید به صورت کمپوست و آب آبیاری در گیاهان زینتی استفاده کنید. دیفلوبنزورون برای استفاده روی گیاهان زینتی با گل های رنگی مناسب نیست.

در گیاهان و سبزیجات خوراکی باید طبق دستورالعمل برچسب از این سم استفاده شود و نباید آن را بر روی دام ها به صورت مستقیم بکار برد.

دیفلوبنزورون توسط آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) به عنوان غیر سرطان زا طبقه بندی می شود.

4- کلروآنیلین، متابولیتی از دی فلوبنزورون است که به عنوان ماده سرطان زا طبقه بندی شده است و پس از بلع دیفلوبنزورون تولید می شود. ولی مقدار کمی از این ماده که پس از مصرف به 4- کلروآنیلین تبدیل می شود برای ایجاد سرطان کافی نیست.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>