اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پی متروزین (Pymetrozine) که با نام تجاری چس (CHESS) نیز شناخته می شود یک حشره کش سیستمیک و انتخابی برای شته ها در محصولات کشاورزی است.

حشره_کش_پی_متروزین

این سم شته کش متعلق به گروه تری آزین ها است که باعث فلج شدن خرطوم شته شده و آن را از بین می برد.

یکی از مهم ترین ویژگیهای پی متروزین تأثیر بر شته های مقاوم به سموم فسفره آلی و کارباماتی است و می توان آن را برای از بین بردن شته در بسیاری از محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار داد.

این حشره کش در بسته های 1 و 1.5 کیلوگرمی در بازار موجود است بنابراین قیمت خرید و فروش آن بر اساس وزن بسته بندی متفاوت است.

موارد مصرف سم حشره کش پی متروزین (چس):
این آفت کش را می توان برای از بین بردن و کنترل شته توتون و جالیز، شته در انواع سبزیجات برگی، میوه، گیاهان زینتی، سبزیجات گلخانه ای، مزارع پنبه و توتون، سفید بالک های گلخانه در پرورش گوجه فرنگی گلخانه ای مورد استفاده قرار داد.

دوره کارنس پی متروزین برای اکثر محصولات 14 روز، برای سیب زمینی و سبزیجات برگی 7 روز و برای فلفل و خیار 3 روز است. برای جلوگیری از مقاومت باید این حشره کش را به صورت متناوب با سموم دیگر مورد استفاده قرار داد.

مکانیسم اثر سم حشره کش پی متروزین (چس):
این حشره کش به محض استفاده در تمام گیاه پخش شده و شته ها با تغذیه از شیره گیاه به آن آلوده شده و خرطوم آنها فلج می شود. این مسئله از تغذیه آنها جلوگیری کرده و شته ها را بین یک تا چهار روز از بین می برد.

روش مصرف سم حشره کش پی متروزین (چس):
برای استفاده از این سم مقدار درج شده بر روی برچسب را با مقداری آب به خوبی مخلوط کنید سپس مخزن سمپاش را تا نیمه پر از آب کرده و محلول سم را به آن اضافه کنید.

در حالی که همزن مخزن سمپاش روشن است آن را از آب پر کنید تا سم به خوبی مخلوط شود. به طور متوسط مقدار آب مورد نیاز جهت سمپاشی 250 تا 300 لیتر در هکتار است.

بهترین زمان مصرف مشاهده اولین شته ها بر روی محصولات مختلف است و می توان در صورت نیاز سمپاشی را تکرار نمود.

جهت محدود کردن ویروس هایی مانند ویروس پیچیدگی برگ سیب زمینی سم پاشی را باید در زمان سبز شدن 90 درصد مزرعه انجام شود. حداکثر میزان مصرف پی متروزین برای سیب زمینی دو برابر میزان توصیه شده سم است.

برای محصولات خوردنی و گیاهان زینتی می توان سه و چهار برابر میزان توصیه شده از این سم استفاده کرد. برای استفاده بر روی گیاهان زینتی قبل از سم پاشی ابتدا سطح کوچکی را تست کنید.

مقدار مصرف سم حشره کش پی متروزین (چس):

  • سفید بالک گلخانه در سبزی و جالیز: 1 کیلوگرم در هکتار.
  • سفید بالک گلخانه ای در توتون: 1 کیلوگرم در هکتار.
  • کنه تار عنکبوتی در درختان جنگلی و گیاهان زینتی: 2 در هزار.
  • کنه گرد آلود خرما: 2 تا 2.5 در هزار.
  • کنه قرمز و کنه زرد شرقی در مرکبات: 2 در هزار.

ملاحظات زیست محیطی سم حشره کش پی متروزین (چس):
میزان سمیت پی متروزین برای پستانداران 5820 میلی گرم بر کیلوگرم، برای پرندگان 2000میلی گرم بر کیلوگرم، برای ماهی ها 100میلی گرم بر لیتر و برای دافنی ها 87 میلی گرم بر لیتر است.

این حشره کش برای حشرات مفید و زنبورها بسیار سمی و خطرناک است و نباید در زمان گلدهی مصرف شود همچنین موقع سمپاشی باید حاشیه کاربرقیمت متری مزرعه را مورد نظر قرار داد.

شرایط نگهداری سم حشره کش پی متروزین (چس):
مانند سایر سموم این حشره کش را در جای خشک و خنک، دور از تابش مستقیم آفتاب، در بسته بندی اصلی با برچسب سالم و دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی و به دور از مواد غذایی انسان و دام نگهداری کنید.

بهترین دما برای نگهداری این آفت کش بین صفر تا 25+ درجه سانتی گراد است. در صورت نگهداری در شرایط مناسب این سم تا دو سال پس از تاریخ تولید قابل استفاده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>