اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اتیل الکل

الکل ها در دسته بندی مواد آلی قرار دارند و به صورت طبیعی ساخته می شوند و به دو دسته اتانول ها و متانول ها تقسیم می شوند. به زبان ساده تر اتانول ها در بخش های مختلف پزشکی و دارویی استفاده می شوند و به عنوان الکل مفید نیز شناخته شده اند اما در مقابل؛ متانول ها در بخش صنعتی استفاده شده و به عنوان الکل کشنده معرفی شده اند.

اتانول ها(اتیل الکل) به دلیل اینکه از تخمیر قند و نشاسته با مخمر نان به دست می آیند، نمی توانند آسیب و ضرری به بدن وارد کنند. اتانول به دست آمده تنها 12 تا 15 درصد غلظت دارد و برای اینکه این اتانول را به غلظت 95 درصد برسانند باید آن را تقطیر کنند.

اتیل الکل(ethyl alcohol) چیست؟

در علم شیمی ترکیباتی که در ساختار خود گروه هیدروکسیل یا OH داشته باشند در دسته بندی الکل ها قرار می گیرند. اتیل الکل با فرمول شیمیایی C2H5OH، به دلیل داشتن گروه هیدروکسیل در ساختار خود علاوه بر اینکه یک الکل است یک ترکیب آلی اکسیژن دار نیز به شمار می رود. اتیل الکل که به نام اتانول هم شناخته شده ماده ای بی رنگ و بو و فرار است. اتیل الکل قابل اشتعال است و در برابر حرارت به صورت کامل می سوزد.اتیل الکل ها به چهار دسته تقسیم می شوند:

1. الکل طبی

از این نوع الکل در بخش دارویی و درمانی استفاده می شود، معمولا میزان خلوص آن 70 الی 80 درصد است.

2. الکل اتیلیک طبی

این نوع الکل به راحتی و با هر مقدار آب می تواند ترکیب شود، بوی تند، مزه تلخ و بی رنگ است و به راحتی با حرارت شعله ور می شود.

3. الکل تقلیب شده

در واقع همان الکل اتیلیکی بوده که خلوص آن را کاهش می دهند به طوری که دیگر نمی توان از آن در بخش خوراکی استفاده کرد. این نوع الکل هم خود دو نوع دارد:

  • الکل اتیلیکی نوع یک: این الکل به طور کامل تقلیل نشده و تنها در بخش صنعتی، ساخت لاک پاک کن و رنگ استفاده می شود.
  • الکل اتیلیکی نوع دو: این الکل کاملا تقلیل شده و از آن در بخش آرایشی و بهداشتی استفاده می کنند.

4. الکل اتیلیک خالص

این الکل کاملا بی رنگ، فرار و زلال است، به راحتی با آب ترکیب می شود و بعد از ترکیب با آب اگر در برابر حرارت قرار بگیرد شعله ور شده و به رنگ آبی می سوزد.

کاربردها و ویژگی های اتیل الکل

یکی از مهم ترین ویژگی های اتیل الکل، حلال بودن آن است. در بخش های مختلف آرایشی و بهداشتی، شوینده ها صنعتی و خانگی، ضدعفونی کننده ها، دارویی و درمانی و … به عنوان حلال استفاده می شود.
استفاده از اتیل اتانول تخمیری در بخش آرایشی و بهداشتی و داروی و درمانی کاربرد بیشتری دارد.

اتیل اتانول خاصیت ضدعفونی کننده بالایی دارد و برای استریل کردن اتاق عمل در بیمارستان ها و کلینیک ها، کشتن میکروارگانیسم هایی چون باکتری ها، قارچ ها و میکروب ها استفاده می شود.از اتیل اتانول به عنوان یک سوخت و جایگزین مناسب برای سوخت های فسیلی استفاده می کنند. امروزه استفاده از سوخت از منابع تجدید پذیر و کاهش گازهای گلخانه ای در راس اهداف بسیاری از کشورها قرار دارد.

از دیگر استفاده های اتیل الکل می توان به نوشیدنی های الکلی اشاره کرد، از اتیل الکل تخمیری برای ساخت نوشیدنی و از اتیل الکل سنتز شیمیایی برای مصارف صنعتی استفاده می کنند.از اتیل الکل در بخش خوراکی و مواد غذایی هم استفاده فراوانی می شود، وجود اتیل الکل باعث می شود تا رنگ در غذا به طور یکنواخت پخش شود و طعم و عصاره مواد غذایی را افزایش می دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>