اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لانولین الکل

لانولین الکل (Lanolin alcohol) ترکیبی شیمیایی است که در صنعت آرایشی و بهداشتی کاربرد فراوانی دارد. این ماده شیمیایی را با نام چربی پشم نیز می شناسند. به این دلیل که لانولین الکل از فرآوری غده چربی بدن حیوانات ساخته می شود. این ماده شیمیایی در پوشش بدن جانوران نقش بسیار مهمی دارد و بدن جاندار را از تغییرات آب و هوایی، باران، باد، برف و عوارضی که می تواند به روی آن بگذارد حفظ می کند.

در گذشته محققان تصور می کردند که لانولین الکل یک روغن است در صورتی که لانولین الکل از فشرده سازی پشم بدن حیوانات و خارج کردن چربی آن ها، تحت حرارت و فشار بالا به شکل موم ساخته می شود. لانولین الکل موم زردرنگ مایل به قهوه ای بوده که در دمای 36 تا 42 درجه ذوب می شود و حدود 10 الی 20 درصد وزن پشم جانور را تشکیل داده است.

لانولین الکل در ساختار خود چه موادی دارد؟

لانولین الکل دارای ترکیباتی چون استرهای مومی با زنجیره بلند، هیدروکربن ها، اسیدهای چرب و الکل ها است. طبق تحقیقات انجام شده روی این ماده زرد رنگ حدود 200 نوع مختلف اسید، 100 نوع مختلف الکل و 20 هزار نوع استر در لانولین الکل شناخته شده است. مقدار الکل موجود در آن به قدری بالا است که 4 درصد این موم را الکل تشکیل داده است.

لانولین الکل به دلیل ساختار بسیار متنوع و پیچیده ای که دارد می تواند به راحتی تحت هیدرولیز، استریزه شدن، آلکوکسیله شدن و…. قرار بگیرد.اگر لانولین الکل هیدرولیز شود، الکل و لانولین آن جدا می شود. الکل آن منبع بسیار غنی از کلسترول و چربی بوده و حدود 40 درصد آن از آلفا هیدروکسی اسیدها تشکیل شده است، به همین دلیل در فرآیندهای مختلف به عنوان یک امولسیفایر قوی عمل می کند.

لانولین الکل در صنایع مختلف چه کاربردی دارد؟

در بخش دارویی و درمانی در ساخت و تهیه پمادها و کرم های موضعی به منظور تسکین دردهای عضلانی و آرتروز، کرم های خارش پوست مورد استفاده قرار می گیرد.یکی از مهم ترین استفاده ها از لانولین الکل، در بخش آرایشی و بهداشتی است. در ساخت و تهیه بسیاری از لوسیون ها، کرم های مراقبتی، لوازم آرایشی، کرم های ضدآفتاب، کرم های ضد چین و چروک و جوانسازی پوست صورت مورد استفاده قرار می گیرد.

در ساخت کرم های آبرسان و مرطوب کننده های پوست از لانولین الکل به منظور جذب کننده آب بسیار قوی استفاده می شود، لانولین الکل قادر است تا دو برابر وزن اصلی خود آب جذب کند.در تهیه کرم های مخصوص به نوزادان و کودکان از لانولین الکل استفاده فراوانی می شود.

این ماده شیمیایی علاوه بر پوست صورت برای تقویت مو نیز می تواند تأثیرگذار باشد، لانولین الکل از بین برنده خشکی مو، تقویت کننده رشد مو سر، افزایش استحکام مو، قوی شدن ریشه مو است. لانولین حدود 30 درصد آب مورد نیاز مو سر را می تواند تامین کند.از دیگر کاربردهای لانولین الکل می توان به رفع خشکی پوست لب اشاره کرد، چربی بالایی که این ماده دارد مانع از ترک خوردن و خشک شدن پوست لب می شود.

آیا مصرف لانولین الکل می تواند مضراتی داشته باشد؟

بسیاری از افراد در سراسر جهان هستند که به کرک و پشم بدن جانوران حساسیت(آلرژی) دارند، طبق تحقیقات انجام شده تنها از هر 2500 مورد 1,7 درصدشان به پشم و کرک حساسیت دارند. پس بهتر است این افراد از مصرف لانولین الکل دوری کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
دکتر مهدی اسدی:
با سلام نیاز به لانولین الکل دارم. ارادتمند.
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>