اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

 فنوکسی اتانول

فنوکسی اتانول (Phenoxyethanol) همانطور که از نامش پیدا است در خانواده اترها قرار دارد. این ماده شیمیایی دارای فرمول C8H10O2، شکل مایع و بی رنگ، نقطه جوش 247 °C و جرم مولی 138,16 g/mol است. فنوکسی اتانول در دمای بالای 85 درجه تجزیه می شود و استفاده از آن در مقایسه با سایر نگهدارنده ها بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی تر است.

فنوکسی نیز همانند سایر مواد شیمیایی علاوه بر اینکه به طور طبیعی وجود دارد، می توان با استفاده از ترکیب های شیمیایی هم آن را تولید کرد. این ماده را می توان در ترکیبات چای سبز پیدا کرد، از طرفی؛ برای ساخت آن با روش ترکیب مواد شیمیایی تنها کافی است اتیل اکساید( به شگل گاز و بی بو است) و فنول( کریستال های سفید و اسیدی) را با یکدیگر در فشار و حرارت بالا ترکیب کنند. فنوکسی اتانول به هیچ عنوان در آب هیدرولیز نمی شود و تا دمای 100 درجه پایداری خود را حفظ خواهد کرد.

یکی از مهم ترین ویژگی های فنوکسی اتانول خواص ضد میکروبی آن است، این ماده شیمیایی در برابر انواع میکروب ها، باکتری ها و مخمرها مقاوم بوده و برای اثرگذاری بیشتر با موادی چون اتیل هگزین گلیرسیرین و هگزین گلیکول ترکیب می شود.فنوکسی اتانول به هیچ عنوان برای طبیعت و محیط زیست ضرر و زیانی ندارد.

فنوکسی اتانول در صنعت آرایشی و بهداشتی چه کاربردی دارد؟

  • یکی از مهم ترین و اصلی ترین استفاده ها از فنوکسی اتانول در صنعت آرایشی و بهداشتی است.
  • این ماده از رشد باکتری ها و مخمرها در مواد آرایشی و بهداشتی جلوگیری کرده، از این رو باعث افزایش طول عمر آن می شود.
  • فنوکسی اتانول در مواد آرایشی و بهداشتی چون ( مرطوب کننده، سایه چشم، ضدآفتاب، ریمل، شامپو، برق لب، کانسیلر، اسپری مو، کرم دست، رنگ مو، لوسیون، لاک ناخن، شست و شوی بدن، دستمال مرطوب، کرم اصلاح، خمیر دندان، ژل سونوگرافی) وجود دارد.
  • در ساخت و تهیه عطر، ادکلن و صابون از فنوکسی اتانول استفاده می شود.
  • به عنوان یک نگه دارنده بسیار قوی در لوازم آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • فنوکسی اتانول به هیچ عنوان با نور یا هوا واکنش نشان نمی دهد به همین دلیل باعث ثبات و ماندگاری بیشتر مواد آرایشی و بهداشتی خواهند شد.
  • این ماده در مقایسه با سایر مواد شیمیایی دارای پارابن کمتری بوده و به مراتب سمیت آن هم در مقایسه با سایر مواد شیمیایی کمتر است.
  • مقدار مجاز استفاده از فنوکسی اتانول در مواد آرایشی و بهداشتی 1 درصد بوده است، بیش از این مقدار باعث بروز حساسیت و آلرژی می شود.
  • زمانی که فنوکسی اتانول جذب پوست شما شود، در نهایت در کبد متابولیزه خواهد شد و به اسید فنوکسی استیک و ترکیبات دیگر تبدیل می شود. بیش از 90 درصد این متابولیزه ها از بدن خارج خواهد شد.
  • حدود 80 درصد فنوکسی اتانولی که در مواد آرایشی و بهداشتی وجود دارد جذب پوست فرد می شود.

عوارض جانبی استفاده از فنوکسی اتانول چیست؟

اگر از فنوکسی اتانول در حجم بسیار بالا استفاده کنید باید بدانید به مرور زمان به سیستم عصبی مرکزی و سلول های مغز آسیب وارد می شود. این مشکل در مواد آرایشی و بهداشتی نیز بسیار شایع شده است، استفاده از دوز بالا فنوکسی اتانول در مواد آرایشی و بهداشتی باعث آلرژی، تحریک پوست، التهاب و اگزما خواهد شد.

استفاده از فنوکسی اتانول برای نوزادان بسیار سمی و خطرناک است، بهتر است برای نوزادان و کودکان از مواد بهداشتی و مراقبت پوستی مخصوص به خود استفاده کنید و از مصرف مواد بهداشتی بزرگسالان برای کودکان بپرهیزید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>