اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پریمیکارب (Primicarb) یک حشره کش سیستمیک و انتخابی با اثر تماسی و خاصیت تدخینی است که با نام تجاری پریمور در بازار خرید و فروش می شود.

پریمیکارب

این آفت کش از گروه کاربامات ها است و با مهار آنزیم کولین استراز طیف گسترده ای از آفت ها را از بین می برد.

این سم برای مهار شته ها روی محصولات گیاهی، غلات و باغات استفاده می شود اما شکارچیان مفید را تحت تأثیر قرار نمی دهد.

این سم اولین بار در سال 1969 چهار سال پس از کشف به بازار عرضه شد. قیمت پریمیکارب بسته به شرکت تولید کننده و اندازه بسته بندی در بازار متفاوت است. 

کاربرد سم حشره کش پریمیکارب (پریمور):
از پیریمیکارب به طور خاص برای شته ها (شته های یونجه آبی، شته های نخود و شته های یونجه خالدار) استفاده می شود و به صورت محلول پاشی برای گیاهان آلوده مورد استفاده قرار می گیرد. این سم در اثر تماس یا بلع واکنش نشان داده و آفات مختلف را از بین می برد.

این حشره کش برای استفاده در انواع مختلفی از محصولات از جمله سیب، جو، توت سیاه، لوبیا، کلم بروکلی، کلم بروکسل، هویج، گل کلم، گیلاس، کلم چینی، خیار، گندم و لوبیای کوتوله فرانسوی مورد تایید قرار گرفته است.

این آفت کش را می توان برای انگور فرنگی، کلم پیچ، کاهو، ذرت، جو دوسر، کلزا، دانه های روغنی، تولید گیاهان زینتی، جعفری، نخود فرنگی، گلابی، فلفل، سیب زمینی، تمشک، توت قرمز، چاودار، توت فرنگی، چغندرقند، گوجه فرنگی و شلغم نیز مورد استفاده قرار داد.

مکانیسم اثر سم حشره کش پریمیکارب (پریمور):
این حشره کش با ایجاد اختلال در مسیرهای عصبی حشره و مهار آنزیم استیل کولین استراز (AChE) را با فلج کردن حشره آن را از بین می برد.

این سم برای کنترل شته های مقاوم به سموم فسفره نیز مورد استفاده قرار می گیرد. پریمور توسط ریشه جذب شده و از طریق آوندهای چوبی در سراسر گیاه پخش می شود.

این آفت کش سمیت کمی برای پستانداران دارد و دوره کارنس این سم برای کلزا، ذرت، کاهو گلخانه ­ای و غلات 14روز، برای آلو، کاسنی و مراتع 7 روز، برای ذرت شیرین 3 روز و در خیار، گوجه و فلفل گلخانه­ ای 2 روز، برای سبزیجات 24 ساعت و برای سایر محصولات خوردنی 3 روز است.

روش مصرف سم حشره کش پریمیکارب (پریمور):
برای شته توتون، شته سبزیجات، جالیز و رز 0.5 تا 0.7 در هزار مصرف می شود. برای سایر محصولات به محض دیدن شته ها سمپاسی کنید و در صورت نیاز تکرار نمائید.

حداکثر مصرف این سم برای هر محصول دو بار می باشد. همچنین می توان آن را با حشره کش لامبدا- سیالوترین مخلوط کرد.

ملاحظات زیست محیطی سم حشره کش پریمیکارب (پریمور):
پیریمیکارب به سرعت در خاک تجزیه می­ شود وهیچ باقی مانده ای در آب یا خاک باقی نمی گذارد. سمیت این حشره کش برای پستانداران 100 - 200 میلی گرم بر کیلوگرم و برای ماهی ها و موجودات آبزی بسیار سمی و خطرناک است. بنابراین باید از آلوده کردن رودخانه ها و آب های سطحی خودداری کرد.

ملاحظات عمومی سم حشره کش پریمیکارب (پریمور):
علائم مسمومیت با این آفت کش شامل سرگیجه، تهوع و اختلال در بینایی است که در صورت مشاهده این علائم بایدبه سرعت به مراکز درمانی مراجعه کنید. پادزهر این سم آتروپین است که توسط پزشک برای شما تجویز می شود.

برای پیشگیری از مسمومیت هنگام استفاده از این حشره کش استفاده از وسایل حفاظتی مانند ماسک، دستکش، کلاه، عینک و لباس محافظ توصیه می شود.

ظروف سم را به دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی در مکان خشک و خنک نگهداری کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>