اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پروپکسور (propoxur) یک حشره کش غیر سیستمیک از گروه کاربامات ها است که با اثر تماسی - گوارشی و به شکل ضربه ای حشرات مزاحم و آفات گیاهی را از بین می برد.

پروپکسور

این سم با اسامی مختلفی در بازار عرضه می شود که شامل سانساید، بلاتانکس، آندن، رودن، سندرون، بایگون، آرپوکارپ، پروپیون و پیلارگان است.

این سم با اختلال در سیستم عصبی حشرات از طریق مهار آنزیم کولین استراز عمل کرده و حشرات را فلج کرده و از بین می برد.

قیمت خرید و فروش این سم در بازار تحت تأثیر فاکتورهای مختلف تغییر می کند و شما می توانید آن را از فروشگاه های سموم کشاورزی تهیه نمائید. 

موارد مصرف سم حشره کش پروپکسور (بایگون):
این حشره کش کاربرد گستره ای دارد و برای کنترل حشرات خانگی و عمومی مانند سوسک، پشه، مگس، کنه، مورچه و سایر حشرات خانگی استفاده می شود.

از دیگر کاربردهای این سم کنترل و از بین بردن سوسری ها، پشه، سن ها، مگس ها، کک ها، هزارپایان و دیگر آفات حشره ای در انبارهای خانه و حیوانات اهلی است.

همچنین از این سم برای کنترل آفات برای سایر حیوانات اهلی، پشه های آنوفل، مورچه ها، پروانه کولی و سایر آفات کشاورزی استفاده می شود.

چندین ایالت در آمریکا از آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) درخواست کرده اند که از پروپوکسور برای کنترل آلودگی ساس استفاده کنند، اما به دلیل مسمومیت بالقوه آن برای کودکان پس از مواجهه مزمن، EPA تمایلی به استفاده از این سم در محیط داخلی ندارد.

بایگون را می توان برای کنترل آفات مکنده و جونده در درختان میوه، سبزیجات، گیاهان زینتی، تاکستان ها و در مزارع ذرت، یونجه، سویا، پنبه، نیشکر، برنج و مراتع جنگلی بکار برد. این حشره کش برای کنترل ملخ های بومی و مهاجر نیز بسیار موثر است.

ملاحظات اختصاصی سم حشره کش پروپکسور (بایگون):
استفاده از این آفت کش بر روی شکوفه های ظریف درختان ممکن است به آنها صدمه بزند. همچنین سمپاشی گیاهان داوودی، Caration، Hydranges با دوز بالا ممکن است باعث گیاه سوزی شود.

این سم را نباید با ترکیبات و سموم قلیایی مورد استفاده قرار داد زیرا باعث ناپایداری سم خواهد شد.

ملاحظات زیست محیطی سم حشره کش پروپکسور (بایگون):
سمیت این آفت کش برای پستانداران 50 میلی گرم بر کیلوگرم، برای پرندگان 5000-2828 میلی گرم بر کیلوگرم، برای ماهی ها 6/13-2/6 میلی گرم بر لیتر و برای دافنی ها 15/0 میلی گرم بر لیتر است.

پروپوکسور برای بسیاری از گونه های پرندگان بسیار سمی است اما سمیت آن در گونه ها متفاوت است. این ماده برای ماهی ها و سایر گونه های آبزی متوسط تا کمی سمی است و برای زنبور عسل بسیار سمی است.

خطرات و عوارض سم حشره کش پروپکسور (بایگون):
افراد به احتمال زیاد از طریق پوست یا استنشاق در معرض این سم قرار می گیرند. پروپوکسور در آبهای سطحی شناسایی شده است، اما در آب های زیرزمینی اینگونه نیست.

قرار گرفتن در معرض پروپوکسور را می توان با اندازه گیری سطح متابولیت های فنل در ادرار و سطح کولین استراز در خون مورد ارزیابی قرار داد.

علائم مسمومیت شامل تاری دید، حالت تهوع، استفراغ، تعریق و تاکی کاردی است که معمولا گذرا هستند. در صورت مشاهده علائم فوق با همراه داشتن برچسب سم به مراکز درمانی مراجعه کنید.

برای کاهش احتمال مسمومیت هنگام استفاده از این سم حتما از وسایل محافظتی مانند دستکش، ماسک، کلاه، عینک و لباس مخصوص استفاده کنید.

بایگون را در ظروف در بسته در مکان خشک و خنک به دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
حمید آخوندی:
باسلام : به مقدار حدود سی کیلو پودر بایگون یا هر سم دیگری که برای پاشیدن روی سقف کاذب کناف در حال نصب نیازمندیم درصورت امکان باید به چه نحوی تهیه و خریداری بشود . باتشکر
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>