اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

باواریا بازیانا (Beauveria bassiana) که با نام تجاری ناتورالیس نیز در بازار خرید و فروش می شود.

حشره_کش_باواریا_بازیانا

در واقع یک قارچ است که به طور طبیعی در خاک سراسر دنیا رشد می کند و به عنوان انگل روی گونه های مختلف بندپایان عمل کرده و باعث بیماری عضله سفید می شود. بنابراین متعلق به قارچ های آنتوموپاتوژنیک است.

این قارچ به عنوان یک حشره کش بیولوژیک برای کنترل تعدادی از آفات مانند موریانه، تریپس، مگس سفید، شته و سوسک های مختلف استفاده می شود.

کاربرد آن در کنترل ساس ها و پشه های منتقل کننده مالاریا در دست بررسی است.قیمت این حشره کش به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و استفاده گسترده ای دارد.

مکانیسم اثر سم حشره کش باواریا بازیانا (ناتورالیس):
این حشره کش بیولوژیک نیازی به خورده شدن توسط میزبان ندارد. اسپورهای این قارچ فقط نیاز به تماس با میزبان دارند.

هنگامی که حشره میزبان آلوده شد، قارچ به سرعت در داخل حشره رشد می کند و از مواد مغذی موجود در بدن میزبان تغذیه می کند و در این فرآیند سم تولید می کند. وقتی میزبان می میرد این قارچ لاشه را با لایه ای از قارچ سفید می پوشاند که اسپورهای عفونی بیشتری تولید می کند.

بیماری ناشی از این قارچ در حشرات بیماری مسکاردین سفید نامیده می شود. وقتی هاگ های میکروسکوپی قارچ با بدن میزبان حشرات تماس پیدا می کند، آنها جوانه می زنند، به کوتیکول نفوذ می کنند و در داخل بدن رشد می کنند و طی چند روز حشره را از بین می برند.

این قارچ طیف وسیعی از حشرات را مورد حمله قرار دهد. البته سویه های مختلف از نظر دامنه میزبان متفاوت هستند و عواملی که مسئول حساسیت میزبان هستند، مشخص نیست.

کاربرد سم حشره کش باواریا بازیانا (ناتورالیس):
این سم می تواند به عنوان یک حشره کش بیولوژیک برای کنترل تعدادی از آفات مانند موریانه ها، مگس های سفید و بسیاری از حشرات دیگر استفاده کرد.

به عنوان یک حشره کش، اسپورها به عنوان یک سوسپانسیون امولسیون یا پودر قابل خیس شدن روی محصولات آسیب دیده اسپری می شود یا به عنوان یک عامل کنترل پشه بر روی تورهای پشه گیر قرار می گیرند.

این قارچ انگل طیف وسیعی از بندپایان است. با این حال، سویه های مختلف از نظر دامنه میزبان متفاوت هستند بعضی از آنها دامنه های کوچکی دارند، مانند سویه Bba 5653 که برای لاروهای پروانه الماس بسیار خطرناک است و فقط چند نوع دیگر از پروانه ها را می کشد.

برخی از سویه ها دامنه میزبان گسترده ای دارند بنابراین حشره کش های بیولوژیک باید غیر انتخابی در نظر گرفته شوند. این سموم نباید روی گلهای بازدید شده توسط حشرات گرده افشان استفاده شود. این حشره کش بر روی حشرات زیر موثر است:

  • شته ها.
  • مگس های سفید.
  • پسیل.
  • ملخ ها.
  • تریپس.
  • موریانه ها.
  • مورچه های قرمز.
  • مگس.
  • ساقه خوارها.
  • سوسک ها.
  • شب پره ها.
  • کرم ابریشم مهاجم.
  • پروانه های سیب.
  • کنه ها.

ملاحظات ایمنی سم حشره کش باواریا بازیانا (ناتورالیس):
این قارچ به ندرت انسان یا سایر حیوانات را آلوده می کند، بنابراین به طور کلی به عنوان یک حشره کش بی خطر محسوب می شود.

با این حال، حداقل یک مورد از عفونت انسان توسط این قارچ در فردی با سیستم ایمنی سرکوب شده گزارش شده است. به علاوه، اسپورها ممکن است مشکلات تنفسی را تشدید کنند.

یک قارچ منسوب به B. bassiana باعث ایجاد عفونت در یک تمساح آمریکایی اسیر شده است و در ایجاد بیماری ریوی در لاک پشت های اسیر نقش دارد.

این خزندگان در اسارت و تحت استرس دمایی بودند که ممکن است حساسیت آنها به قارچ را توضیح دهد. هنگامی که لاک پشتی در دمای 22 درجه سانتی گراد نگهداری می شود و 5/0 میلی لیتر از 106 هاگ اسپور B. bassiana به داخل ریه آن تزریق شد هیچ گونه مرگ و میر مشاهده نشد در حالی که لاک پشت دوم آلوده هنگامی که در 16 درجه سانتیگراد نگهداری می شود از بین می رود.

تحقیقات اولیه نشان داده است که این قارچ 100٪ در از بین بردن ساس های بستر در معرض پارچه پنبه ای که با اسپور قارچ سمپاشی می شود، موثر است. این قارچ برای مقابله با کلنی های ساس نیز موثر است و همه آنها طی 5 روز پس از قرار گرفتن در معرض از بین می روند.

ملاحظات عمومی سم حشره کش باواریا بازیانا (ناتورالیس):
اطمینان حاصل کنید که رطوبت جوی برای استفاده از این سم مطلوب است. این حشره کش یک قارچ است و محیط مرطوب را ترجیح می دهد. ما توصیه می کنیم در هنگام محلول پاشی رطوبت نسبی را در 60٪ یا بالاتر حفظ کنید.

با رطوبت مناسب، پس از بین رفتن حشره آلوده، میسلیوم قارچ از قسمت های مختلف آفت خارج می شود. رشته های آن سفید و شبیه کرک پنبه هستند. اگر یک حشره سالم با میسیلیوم تماس پیدا کند او نیز آلوده می شود و می میرد.

توجه داشته باشید که شرایط نامناسب (مثلاً رطوبت ناکافی، دمای بیش از حد گرم و قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش) می تواند از رشد میسلیوم در خارج از حشره آلوده جلوگیری کند.

اطمینان حاصل کنید که دمای محیط مطلوب است. دمای بالا می تواند طول مدت زنده ماندن هاگ ها را کاهش دهد. دمای مطلوب کاربرد بین 18 تا 29 درجه سانتی گراد است. اسپورها در دمای کمتر از 15 درجه سانتی گراد با سرعت کمتری رشد می کنند و بالاتر از 33 درجه سانتی گراد غیرفعال می شوند.

روش استفاده از سم حشره کش باواریا بازیانا (ناتورالیس):
اسپورهای باواریا بازیانا آبگریز هستند بنابراین ترکیب آنها با آب دشوار است. مهم است که با استفاده از تکنیک صحیح و ظرف مناسب آن را به خوبی ترکیب کنید زیرا یک مخلوط نامناسب باعث باقی ماندن بیش از حد سم روی برگ، میوه ها و غلظت نامناسب محلول شما می شود.

اسپورهای باواریا بازیانا باید با آفت مورد نظر در تماس قرار بگیرند، به همین دلیل دستیابی به پوشش کامل محلول پاشی از اهمیت زیادی برخوردار است. تریپس، مگس سفید و شته عمدتا در زیر برگها یا روی جوانه های انتهایی یافت می شوند.

محلول سم را در اسرع وقت استفاده کنید. قرار گرفتن در معرض نور یا گرما برای مدت طولانی می تواند باعث از بین رفتن اسپور شود و هیچ گاه محلول را برای استفاده در روز بعد نگه ندارید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>