اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لامبداسی هالوترین (lambda cyhalothrin) یک حشره کش پیروتیروئیدی بسیار قوی با اثرات فوری و دورکنندگی است.

حشره_کش_لامبداسی_هالوترین

پیروتیروئیدهایی مانند سیالوترین اغلب به عنوان ماده موثره حشره کش های کشاورزی ترجیح داده می شوند.

زیرا مقرون به صرفه تر و دارای عملکرد طولانی تری نسبت به پیرترین های طبیعی هستند و اکنون برای کنترل حشرات و کنه های عنکبوتی در محصولاتی از جمله پنبه، غلات، سیب زمینی و سبزیجات استفاده می شود.

قیمت خرید و فروش حشره کش لامبداسی هالوترین که با نام آماج نیز در بازار شناخته می شود بسته به شرکت تولیدی و اندازه بسته بندی متفاوت است.

مکانیسم اثر سم حشره کش لامبداسی هالوترین (آماج):
این سم عملکرد سیستم عصبی موجود زنده را مختل می کند. لامبداسی هالوترین ها توکسین های آکسونیک سریع العملی هستند که اثرات سمی آنها با جلوگیری از بسته شدن کانال های سدیم ولتاژی در غشاهای آکسون است.

کانال سدیم یک پروتئین غشایی با فضای داخلی آب دوست است. این فضای داخلی دقیقاً به این شکل ساخته شده است که یون های سدیم از غشا عبور می کنند، وارد آکسون می شوند و پتانسیل عمل را منتشر می کنند.

اتصال حشره کش به پروتئین این کانال ها را در حالت باز نگه می دارد، بنابراین اعصاب نمی توانند دوباره رپلاریزه شوند در نتیجه ارگانیسم را فلج می کنند.

نحوه عملکرد این سموم نشان می دهد که آنها نابود کنندگان خوبی هستند یعنی لاروهای آسیب دیده به سرعت تغذیه خود را متوقف کرده و ممکن است از محصول پایین بیافتند و فلج و مرگ به دنبال جذب دوز کافی حشره کش به سرعت رخ می دهد.

کاربرد سم حشره کش لامبداسی هالوترین (آماج):
لامبداسی هالوترین یک حشره کش غیر سیستمیک با اثر تماسی - گوارشی و دور کنندگی است. از مهم ترین ویژگیهای این سم اثر ضربتی آن است.

این آفت کش در از بین بردن انواع کنه های مزاحم و دامی بسیار موثر است و برای از بین بردن گروه زیادی از حشرات موذی در خانه از قبیل سوسک های ریز و درشت، کک، مورچه، ساس، عقرب، زنبور، خرخاکی، موریانه و هزار پا مورد استفاده قرار می گیرد.

مقدار مصرف سم حشره کش لامبداسی هالوترین (آماج):

  • برای از بین بردن انواع سوسک 50-70 سی سی از سم در 8 لیتر آب برای 100 متر مربع مورد استفاده قرار می گیرد.
  • برای موریانه ها 50 سی سی در 10 لیتر آب برای 100 متر مربع و برای سایر حشرات 50 سی سی در 8 لیتر آب برای 100 متر مربع استفاده می شود.

عوارض سم حشره کش لامبداسی هالوترین (آماج) برای انسان:
این حشره کش از طریق استنشاق گرد و غبار و مصرف خوراکی می تواند جذب بدن شود. این سم باعث تحریک جدی چشم می شود و علائم مسمومیت آن شامل احساس سوزش، تشنج، سرفه، تنفس سخت، تنگی نفس، گلودرد است.

تماس پوستی با این سم ممکن است منجر به احساس سوزن سوزن شدن، خارش یا سوزش شود. شروع علائم مسمومیت ممکن است بلافاصله تا چهار ساعت پس از مواجهه رخ دهد و ممکن است 2 تا 30 ساعت طول بکشد بدون اینکه آسیب شدیدی به دنبال داشته باشد.

بنابراین هنگام استفاده از این سم حتما از لباس مخصوص، دستکش، ماسک، عینک و کلاه استفاده کنید و در طول مدت سمپاشی از خوردن، آشامیدن و استعمال دخانیات خودداری کنید تا امکان بروز مسمومیت به حداقل برسد.

تأثیرات زیست محیطی سم حشره کش لامبداسی هالوترین (آماج):
در حالی که سیالوترین ها ذاتاً برای بسیاری از ماهی ها و گونه های بی مهرگان آبزی سمی و خطرناک هستند اتصال آنها به خاک و رسوبات باعث کاهش قرار گرفتن در معرض و کاهش خطر آن برای ماهی ها و موجودات آبزی می شود.

از آنجا که این ترکیب در شرایط طبیعی به سرعت جذب و تخریب می شود در مورد تجمع باقیمانده ها یا سمیت سیالوترین یا لامبدا-سیالوترین هیچ مشکل جدی وجود نخواهد داشت و تابش نور خورشید تخریب آن را در آب و خاک تسریع می کند.

نیمه عمر این سم بر روی سطح گیاه 5 روز است و به دلیل حلالیت کم در آب و پتانسیل بالای اتصال به مواد آلی خاک، پتانسیل کمی برای آلودگی آب های زیر زمینی دارد.

روش نگهداری سم حشره کش لامبداسی هالوترین (آماج):
این سموم را باید در مکانی خشک و خنک به دور از دسترس کودکان، حیوانات خانگی، غذاهای انسان و نور خورشید نگهداری کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
هادی کوهجانی:
سلام سم رابرای ازبین بردن ساس تهیه کردم ولی هیچ اثری بررویحشره نداشته ایا ازبین میبردیابه فکرسم دیگری باشم
رضابادسایه:
عالی خیلی عالی خیلی خیلی عالی هست
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>