اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ایمیداکلوپراید (Imidaclopid) یک حشره کش سیستمیک با اثرات تماسی- گوارشی است که برای کنترل حشرات مکنده در مرکبات، پسته، درختان میوه و محصولات زراعی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

حشره_کش _یمیداکلوپراید

این آفت کش از گروه شبه نیکوتینی و ایمیدازول ها است و با اختلال در سیستم عصبی حشرات آنها را از بین می برد.

این سم با همه گیاهان و سموم دیگر سازگار است و کاربرد گسترده ای دارد. قیمت خرید و فروش این سم بسته به شرکت تولید کننده و نوع بسته بندی آن متفاوت است و با نام تجاری کنفیدور نیز در بازار شناخته می شود.

موارد مصرف ایمیدا کلوپراید (کنفیدور):
این سم برای کنترل پروانه مینوز مرکبات، پسیل پسته، شته توتون، تریپس پنبه، شته گیاهان زینتی، خزانه گیاهان زراعی و گیاهان گلدانی، کک در چغندر، سفید بالک گلخانه در بستر کشت گیاهان زینتی، خزانه گیاهان زراعی و گیاهان گلدانی، مگس های سیریده در بستر کشت گیاهان زینتی، خزانه گیاهان زراعی و گیاهان گلدانی، تریپس در گیاهان زینتی داوودی، سفید بالک در بسترهای کشت گیاهان زینتی، خزانه گیاهان زراعی و گیاهان گلدانی، ریشه خوارهای گیاهان زینتی و خزانه های کشت و گیاهان گلدانی به شکل محلول پاشی روی شاخ و برگ و ضدعفونی خاک مورد استفاده قرار می گیرد.

این حشره کش برای مقابله با حشرات مکنده ( شته، عسلک پنبه، مگس سفید گلخانه، پسیل، شپشک، زنجره و زنجرک)، تریپس، سرخرطومی برنج، لارو پروانه ها، حشرات خاکزی، سوسک کلرادو، موریانه ها و آفات بهداشتی مثل کک ها و سوسک های سوسری استفاده می شود و کارایی بسیار خوبی ارائه می دهد.

از دیگر کاربردهای کنفیدور محلول پاشی غلات، آفتابگردان، توتون، سویا، چای، برنج، ذرت، پنبه، چغندر قند، سیب زمینی، مرکبات، کیوی، پسته، انگور، گیاهان جالیزی، درختان میوه دانه دار و هسته دار و گیاهان زینتی است.

مکانیسم اثر ایمیداکلوپراید (کنفیدور):
ایمیداکلوپراید یک سم سیستمک است که از ریشه جذب و به صورت اکروپتالی در کل ساختار گیاه پخش می شود.

این آفت کش چربی دوست است ولی قابلیت انحلال در آب محدودی نیز دارد. بدین ترتیب می تواند به راحتی از لایه مومی برگ ها جذب شده و در شیره های گیاهی موجود در آوندها جریان یابد.

بنابراین به سرعت جذب گیاه شده و تأثیر آن با بارندگی از بین نمی رود. ایمیداکلوپراید با مهار ناحیه پس سیناپسی در گیرنده های نیکوتینیک استیل کولین بر روی سیستم عصبی حشره به شکل غیر قابل برگشت اثر کرده و ویژگی آبگریزی نفوذ آن به سیستم عصبی مرکزی حشرات را راحت تر می کند.

مقدار و روش مصرف ایمیداکلوپراید (کنفیدور):
روش های کاربرد این سم راحت است و شما می توانید آن را از طریق سیستم آبیاری قطره ای استفاده کنید یا با قلم مو آن را روی تنه درخت بزنید.

از این سم می توان برای ضدعفونی بذر نیز استفاده کرد میزان آب مورد نیاز برای ضد عفونی بذر 1.5 برابرمقدار سم مصرفی است.

پس از اختلاط 10 دقیقه صبر می کنیم تا سم کاملا خیس بخورد، سپس هم می زنیم تا خوب مخلوط شود. بذرها را در بشکه دوار ریخته و پس از افزودن سم 5-4 دقیقه دستگاه را می چرخانیم تا بذرها کاملا ضد عفونی شوند.

این سم در روش محلول دهی در کمپوست های مرطوب به سرعت در تمامی قسمت های گیاه پخش می شود و در بسترهای کشت ( پیت) برای استفاده از ایمیداکلوپراید باید از فرمولاسیون خاص، دستگاه مناسب و اتوماتیک استفاده کرد. آخرین نوبت استفاده از این آفت کش برای چغندر قبل از بذر افشانی و برای کلم قبل از کاشت است.

سازگاری و اختلاط ایمیداکلوپراید (کنفیدور):
ایمیداکلوپراید با سایر سموم به راحتی قابل اختلاط است و هیچ تأثیر سوئی بر روی گیاهان مختلف نخواهد گذاشت. دوره کارنس این سم حداقل 21-15 روز است.

البته شایان ذکر است که اثر تماسی کنفیدور برای آفات مختلف باعث خطرناک شدن آن برای حشرات مفید از جمله حشرات گرده افشان و بند پایان شکارگر خواهد شد.

برای جذب و انتقال سم به داخل گیاه رطوبت خاک و شرایط رشدی مناسب برای گیاه ضروری است و برای عدم ایجاد مقاومت نباید بیشتر از یکبار در سال استفاده شود و بهتر است با حشره کش های مختلف و یا روش های متنوع مورد استفاده قرار بگیرد تا احتمال مقاومت به حداقل برسد.

احتیاطات زیست محیطی ایمیداکلوپراید (کنفیدور):
کنفیدور برای زنبور عسل و پرندگان بسیار خطرناک است و موقع سمپاشی باید دام و طیور را از محل دور نمائید.علاوه بر این باید از سمپاشی درختان در مرحله گلدهی و از چرای دام در نواحی تازه سمپاشی شده جداً خود داری نمائید.

یکی دیگر از ملاحظات مهم در رابطه با این سم پرهیز از آلودگی آبهای آشامیدنی جاری، راکد و زیر زمینی و عدم شستشوی دستگاه ها و ظروف سمپاشی در رودخانه ها و آبهای جاری است.

احتیاطات شخصی هنگام استفاده از ایمیداکلوپراید (کنفیدور):
مانند تمام سموم هنگام سمپاشی از لباس کار، کلاه، عینک، ماسک، چکمه و دستکش پلاستیکی غیر قابل نفوذ استفاده کنید تا احتمال مسمومیت به حداقل برسد.

در حین سمپاشی از کشیدن سیگار، استنشاق ذرات سم، خوردن و آشامیدن خودداری کنید. ظروف و بسته های خالی سم را دور از منابع آبی نگهداری کنید و آنها را مجددا مورد استفاده قرار ندهید.

علائم مسمومیت با ایمیداکلوپراید شامل خواب آلودگی، سرگیجه و منگی و تب است. با دیدن این علائم سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنید و برچسب سم را به پزشک نشان دهید.

درصورت آلودگی بدن و صورت به سم فوراً محل را با آب و صابون چندبار شستشو نمائید. در صورت تماس با چشمها آنها چند دقیقه با آب تمیز و فراوان شستشو دهید.

در صورت مصرف خوراکی سم خوراندن ذغال فعال با آب فراوان می تواند مفید باشد زیرا پادزهر اختصاصی ندارد.

شرایط نگهداری ایمیداکلوپراید (کنفیدور):
سم را دور از دسترس اطفال و حیوانات در بسته بندی اصلی به دور از آفتاب، رطوبت و مواد غذایی انسان و دام نگهداری کنید.

بهترین دما برای نگهداری سم بین 0 تا 35 درجه سانتی گراد می باشد. توجه داشته باشید که باز شدن بسته بندی سم زمان و دوام آن را کاهش می دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>