اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آبامکتین (Abamectin) یک حشره کش، کنه کش و کرم کش است که از استروپتومایسس به دست می آید و به نام آورکتین و نام تجاری ورتیمک نیز در بازار فروخته می شود.

حشره_کش_آبامکتین

این سم به صورت تماسی - گوارشی عمل می کند و با اینکه یک سم سیستمک محسوب نمی شود اما در بافت گیاه نفوذ کرده و آفات گیاهی را از بین می برد.

این حشره کش با افزایش فعالیت گاما آمینو بوتریک اسید (GABA) که یک واسطه عصبی است در سیستم اعصاب حشرات و کنه ها اختلال ایجاد کرده و در نهایت منجر به مرگ آنها می شود.

این سم در بطری های یک لیتری عرضه می شود و قیمت خرید و فروش حشره کش آبامکتین با نوسانات قیمت ارز و تغییر قیمت مواد شیمیایی در بازار متغیر است. 

موارد مصرف سم حشره کش آبامکتین:
این حشره کش برای کنترل مینوزها، کنه ها، مگس ­ها و تریپس ها، شته ها، پسیل ها، مگس های سفید، کرم­ های برگ خوار و سوسک های کلرادو و موریانه مورد استفاده قرار می گیرد.

آبامکتین برای دفع آفات درختان میوه دانه دار و هسته دار، گیاهان زینتی، پنبه، مرکبات، ، سبزیجات و گیاهان جالیزی مانند خیار و گوجه کاربرد دارد.

مکانیسم اثر سم حشره کش آبامکتین:
آبامکتین یک سم آفت کش با منشاء میکروبی است که از تخمیر اکتینومیست (Streptomyces avermectilis) به دست می آید و طیف وسیعی از عنکبوتیان، نماتودها و حشرات را از بین می برد. حلالیت این سم در آب پایین است و در برابر هیدرولیز مقاوم است.

این حشره کش پس از محلول پاشی جذب برگ های گیاه شده و تا چند هفته اثرگذار است و آفات مختلف با تغذیه از شیره گیاه از بین می روند.

همانطور که گفته شد آبامکتین یک بازدارنده GABA در سیناپس های عصبی است و با فلج کردن حشرات و نماتودها آنها را از بین می برد.

روش مصرف سم حشره کش آبامکتین:
این حشره کش برای اثرگذاری باید به صورت یک پوشش خوب بر روی گیاهان قرار بگیرد. بنابراین بهتر است در روزهایی که باید شدید می وزد از سمپاشی خودداری کنید زیرا باعث کم شدن غلظت مورد نظر سم بر روی گیاهان می شود. علاوه بر این برای کاهش احتمال بادبردگی سم بهتر است از سمپاشی هوایی استفاده نکنید.

برای پیشگیری از ایجاد مقاومت در طول یک فصل نباید بیشتر از دو بار با این حشره کش سمپاشی انجام دهید و فاصله دو سمپاشی نباید کمتر از 7 روز باشد.

در رابطه با این سم لازم به ذکر است که در زمان تغییر ناگهانی دما نباید محلول پاشی کرد و برای کنترل کنه ها می توانید این سم را به نسبت 0٫2 درصد با روغن مخلوط نمائید.

میزان و زمان مصرف سم حشره کش آبامکتین:
بهترین تأثیرگذاری هنگامی است که اولین علائم آفت زدگی بر روی محصولات مشاهده شود. این سم بر روی همه حالات متحرک کنه­ ها موثر است و به سرعت آنها را فلج می کند اما مرگ آنها طی 3 تا 5 روز رخ می دهد.

حداکثر غلظت مصرف آبامکتین 60 میلی لیتر در 100 لیتر آب است. جهت کسب بهترین نتیجه برای رقیق کردن سم از دستورالعمل درج شده بر روی برچسب ظرف یا توصیه های کارشناسان کشاورزی استفاده نمائید.

سازگاری و تأثیرات زیست محیطی سم حشره کش آبامکتین:
آبامکتین با اغلب حشره کش ها به جزء سم کاپتان سازگار است و می توانید آن را با سموم دیگر استفاده کنید.

البته شایان ذکر است که این سم با فرمولاسیون مختلفی در بازار موجود است و فرمولاسیون ULV آن با سایر سموم غیر قابل اختلاط است.

سمیت آبامکتین برای پستانداران و پرندگان متوسط و برای ماهی ها و سایر موجودات آبزی فوق العاده سمی است. بنابراین از سمپاشی و شستشوی ظروف سمی در آب های روان خودداری نمائید.

توجه داشته باشید که این کنه کش برای زنبورهای عسل نیز بسیار خطرناک است و هرگز نباید در کنار کندوهای زنبور عسل استفاده شود.

علاوه بر این در محیط های مملو از گل نیز نباید از این سم استفاده کنید زیرا باعث از بین رفتن زنبورهای فعال در منطقه می شود و در صورت ضرورت سمپاشی باید 24 ساعت زنبورها را از آن محل دور نگه داشت.

از چرای دام نیز در مناطق سمپاشی شده خودداری نمائید و دام و طیور را از منطقه ای که می خواهید سمپاشی کنید دور کنید.

عوارض سم حشره کش آبامکتین برای انسان:
مانند هر سم دیگری بهتر است هنگام استفاده این حشره کش از وسایل محافظ مانند لباس مخصوص، عینک، کلاه، دستکش و ماسک استفاده کنید تا کمتر در معرض عوارض سم قرار بگیرید. از مهم ترین علائم مسمومیت با این سم می توان به پریدن چشم، پرش عضلات و تهوع اشاره کرد.

در صورت تماس سم با پوست و چشم ها فورا محل را با آب فراوان به مدت 15 تا 20 دقیقه شستشو دهید. در صورت خوردن سم استفاده از زغال فعال توصیه می شود.

روش نگهداری سم حشره کش آبامکتین:
این سم را باید در دما و رطوبت پایین و به دور از تابش مستقیم نور خورشید نگهداری کنید. به دلیل اثرات مسمومیت زایی شدید دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی در انبارهای قفل شده نگهداری نمائید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>