اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اکسی کلرور مس (Copper Oxychloride) یک سم قارچ کش - باکتری کش سیستمیک با اثرات حفاظتی است که برای کنترل طیف وسیعی از بیماری های درختان میوه سرد سیری، هسته دار، سبزی و صیفی جات، مرکبات، نخل ها و گردو مورد استفاده قرار می گیرد.

قارچ_کش_اکسی_کلرو_مس

این سم که با نام تجاری کوپراکسی کلراید و کوپراویت نیز شناخته می شود از طریق اتصال به گروه کربوکسیل و آمین پروتئین ها عمل کرده و با مهار آنزیم ها و اختلال در متابولیسم سلولی از رشد قارچ های پاتوژن جلوگیری می کند.

این قارچ کش همچنین جذب اسپورهای در حال جوانه زنی شده و با تجمع در غلظت بالا باعث از بین رفتن آنها می شود.

قیمت خرید و فروش سم قارچ کش اکسی کلرور مس:
این سم در بسته های 1 کیلوگرمی در بازار خرید و فروش می شود و زمان استفاده باید آن را به نسبت های درج شده بر روی برچسب با آب رقیق کرد و مورد استفاده قرار داد.

این قارچ کش در آب و حلال های آلی انحلال پذیری کمی دارد ولی در اسیدهای قوی معدنی به راحتی حل شده و نمک تولید می کند. دوره کارنس این سم 14 روز می باشد.

کاربرد سم قارچ کش اکسی کلرور مس:
کوپراکسی کلراید در زمان محلول پاشی توسط شاخ و برگ ها و ریشه جذب شده و از طریق آوندها به تمام قسمت های گیاه منتقل می شود.

این سم برای کنترل بیماری های آتشک درختان میوه دانه دار، کنترل بیماری هایی نظیر بلایت و سفیدک دروغی، زنگ و انواع لکه بر روی برگ های محصولات کشاورزی همچون انگور، زیتون، چغندر، گوجه فرنگی وغیره مورد استفاده قرار می گیرد.

از دیگر مصارف کوپراکسی کلراید جلوگیری از بیماری گموز در مرکبات، پسته و جلوگیری از پوسیدگی فیتوفترا طوقه در درختان هسته دار است.

نحوه و زمان مصرف سم قارچ کش اکسی کلرور مس:
این سم برای کنترل آتشک درختان میوه دانه دار به نسبت 2 در هزار طی 4 نوبت محلول پاشی می شود که نوبت اول در مرحله تورم جوانه، نوبت دوم زمان باز شدن 5 درصد شکوفه ها، نوبت سوم زمان باز شدن 50 درصد شکوفه ها و نوبت چهارم زمان باز شدن کامل شکوفه ها می باشد.

محلول پاشی به نسبت3-5 در هزار، در پائیز موقع ریزش برگ ها یا در بهار هنگام تورم جوانه ها برای کنترل پیچیدگی برگ هلو توصیه می شود.

علاوه بر این برای کنترل لکه غربالی درختان میوه هسته دار محلول پاشی به نسبت 3-5 در هزار، برای کنترل لکه آجری بادام محلول پاشی به نسبت 3 در هزار، برای کنترل آنتراکنوز گردو محلول پاشی به نسبت 3-5 در هزار، برای سفیدک داخلی جالیز محلول پاشی به میزان 1-2 کیلو گرم در هکتار به محض دیدن نشانه های بیماری توصیه می شود.

عوارض سم قارچ کش اکسی کلرور مس:
برای استفاده از تمام سموم کشاورزی و پیشگیری از عوارض ناخواسته هنگام مصرف باید از تجهیزات حفاظت شخصی مانند ماسک و دستکش استفاده کرده و در صورت بروز مسمومیت فورا به مراکز درمانی مراجعه نمائید.

اکسی کلرور مس هنگام ترکیب با سموم قارچ کش خنثی و قلیایی تجزیه شده و سپس اکسید تولید می کند. این قارچ کش در انسان ها و پستانداران مسمومیت ضعیف ایجاد کرده و برای ماهی ها و زنبورها بی خطر است.

شرایط نگهداری سم قارچ کش اکسی کلرور مس:
این قارچ کش را باید در جای خشک، خنک، دور از تابش مستقیم آفتاب، در بسته بندی اصلی و به دور از مواد غذایی انسان و دام نگهداری کنید.

بهترین دما جهت نگهداری اکسی کلرور مس بین صفر تا 25+ درجه سانتی گراد است و در شرایط مناسب انبار این سم تا دو سال قابل نگهداری است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>