اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ایمازالیل (imazalil) یک قارچ کش سیستمیک متعلق به گروه ایمیدازول هاست که با جلوگیری از سنتز ارگوسترول از رشد قارچ های پاتوژن جلوگیری می کند.

این قارچ کش که در بازار به عنوان فانگافلور نیز شناخته می شود وارد بافت های گیاه شده در سرتاسر گیاه پخش شده و اثرات حفاظتی خود را اعمال می کند.

بیشترین کاربرد این سم در کنترل لکه قهوه ای نواری در جو است و می توان آن را پس از برداشت محصول برای کنترل پوسیدگی های قارچی میوه در مرکبات و موز نیز مورد استفاده قرار داد. 

قیمت خرید و فروش سم قارچ کش ایمازالیل:
این سم در بازار به صورت حضوری و اینترنتی قابل خرید و فروش است و شما می توانید به راحتی آن را تهیه کنید.

مانند اکثر سموم کشاورزی زمان استفاده باید آن را به نسبت های گفته شده رقیق کرد و مورد استفاده قرار داد.

کاربرد سم قارچ کش ایمازالیل:
این سم برای کنترل برخی از بیماری های قارچی در غلات، درختان میوه، سبزیجات و گیاهان زینتی مورد استفاده قرار می گیرد.

قارچ کش ایمازالیل در کنترل سفیدک های پودری، لکه قهوه ای نواری جو، بیماری های ناشی از گونه های فوزاریوم، ورتیسیلیوم، سپتوریا و بیماری های پس از برداشت ناشی از گونه های بوتریتیس، پنی سیلیوم، دیپلودیا، آلترناریا، مونیلیا و بسیاری از بیماری های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد و بسیار موثر است.

از دیگر مصارف این سم ضدعفونی بذرهای غلات با هدف کنترل بیماری های ناشی از قارچ های فوزاریوم، سپتوریا و قارچ های شبه هلمینتوسپوریومی به ویژه قارچ ایجاد کننده لکه قهوه ای نواری جو می باشد.

سم ایمازالیل همچنین برای کنترل پوسیدگی خشک فوزاریومی و لکه نقره ای در سیب زمینی و برای کنترل سفیدک های پودری و لکه سیاه در کدو سبز، خیار، گیاهان زینتی و رز که به صورت گلخانه ای پرورش داده می شوند، کاربرد دارد.

نحوه و زمان مصرف سم قارچ کش ایمازالیل:
برای کنترل لکه قهوه ای نواری جو جهت ضد عفونی کردن بذرهای جو به نسبت یک در هزار مورد استفاده قرار می گیرد. مصرف این سم برای کدوییان، گیاهان زینتی و رز که در محیط باز تولید می شوند، توصیه نمی شود.

عوارض سم قارچ کش ایمازالیل:
میزان سمیت قارچ کش ایمازالیل برای پستانداران 227- 343 میلی گرم بر کیلوگرم، برای پرندگان 2000 میلی گرم بر کیلوگرم، برای ماهی ها 5 /1 میلی گرم بر لیتر، برای دافنیا 5/3 میلی گرم بر لیتر و برای زنبور عسل 4/0 میلی گرم بر وزن زنبور است.

از آنجاییکه این سم برای ماهی ها و سایر آبزیان مضر و خطرناک است از سمپاشی با این قارچ کش در مجاورت آبهای جاری خودداری کرده و هرگز ظروف آلوده به سم را در رودخانه ها نشوئید.

علاوه بر این هنگام مصرف سموم شیمیایی حتما از تجهیزات حفاظتی مانند ماسک و دستکش استفاده کرده و در صورت دیدن علائم مسمومیت فورا به نزدیک ترین مراکز درمانی مراجعه کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>