اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اپوکسی کونازول (Epoxiconazole) یک قارچ کش سیستمیک متعلق به گروه تری آزول ها است. این سم با جلوگیری از بیوسنتز ارگوسترول از رشد قارچ های پاتوژن جلوگیری کرده و اثرات حفاظتی - درمانی ارائه می دهد. 

بیشترین کاربرد اپوکسی کونازول در ایران کنترل سفیدک سطحی چغندر قند است که در مناطق زیر کشت این محصول مشاهده می شود.

عامل بیماریزا علاوه بر وارد کردن خسارت اقتصادی در چغندر قند باعث رسیدن آسیب به گیاهان دیگری از جمله زیره، چغندر وحشی، لبو و گیاهان دیگر خانواده چغندریان می شود.

علائم سفیدک سطحی چغندرقند ابتدا روی برگ های قدیمی بوته مشاهده می شود که شامل بافت های سفید، سطحی، پراکنده و مدور روی سطح پایینی برگ است و با گسترش بیماری دو طرف سطح برگ و حتی روی ساقه نیز ایجاد می شود.

این بیماری قارچی در نهایت باعث زردی و از بین رفتن برگ ها خواهد شد. قارچ کش اپوکسی کونازول برای پیشگیری و درمان این بیماری مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت خرید و فروش سم قارچ کش اپوکسی کونازول:
این سم در بطری های یک لیتری در بازار موجود است و زمان استفاده باید آن را طبق دستور با آب رقیق کرده و مورد استفاده قرار دهید.

کاربرد سم قارچ کش اپوکسی کونازول:
علاوه بر کنترل و درمان سفیدک سطحی چغندر قند از دیگر مصارف این سم می توان به کنترل طیف وسیعی از قارچ های بیماریزای گیاهی از گروه آسکومیست ها و بازیدیومیست ها به ویژه در غلات از جمله، زنگ زرد و قهوه ای، سپتوریوز، سفیدک پودری و لکه چشمی در غلات، لکه توری در جو و گندم، کچلی در جو، کپک دوده ای در گندم و غیره اشاره کرد.

مقدار و زمان مصرف سم قارچ کش اپوکسی کونازول:
اپوس برای کنترل سفیدک سطحی چغندر قند به میزان یک لیتر در هکتار به صورت سمپاشی به محض مشاهده اولین علائم بیماری در مزرعه مورد استفاده قرار می گیرد.

به این نکته توجه داشته باشید که این قارچ کش ممکن است به برخی از گیاهان پهن برگ آسیب برساند بنابراین باد بردگی سم به مزارع مجاور را موقع سمپاشی مورد نظر قرار دهید و قبل از استفاده از این قارچ کش با کارشناسان کشاورزی مشورت کنید.

عوارض سم قارچ کش اپوکسی کونازول:
میزان سمیت قارچ کش اپوکسی کونازول برای پستانداران 5000 میلی گرم بر کیلوگرم، برای پرندگان 2000 میلی گرم بر کیلوگرم، برای ماهی ها 6/4 - 2/2 میلی گرم بر لیتر، برای دافنی ها 7/8 میلی گرم بر لیتر و برای زنبور عسل بیش از 100 میکروگرم بر وزن زنبور است

بنابراین این سم برای ماهی ها و سایر آبزیان خطرناک است و باید از سمپاشی در اطراف رودخانه ها یا شستشوی ظروف آلوده به سم در آبهای جاری خودداری کرد.

هنگام سمپاشی با این سم حتما از تجهیزات حفاظتی مانند دستکش، ماسک و عینک استفاده کنید و در صورت تماس سم با بدن فورا محل را با آب و صابون شستشو دهید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>