اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کرزوکسیم متیل (Kresoxim Methyl) که در بازار به نام استروبی نیز شناخته می شود یک قارچ کش قوی با اثرات حفاظتی - درمانی و ریشه کنی است.

قارچ_کش_کرزوکسیم_متیل

این سم پس از محلول پاشی فورا توسط لایه های کوتیلدونی سطح برگ جذب شده و با اختلال در انتقال الکترون به مرکز سیتوکروم C درمیتوکندری اثرات مهاری خود را بر روی قارچ های پاتوژن اعمال می کند.

این سم متعلق به گروه شیمیایی اکسی مینو استات است و با اثرات ابقایی طولانی مدت با ممانعت از جوانه زدن اسپور در کنترل بیماری های قارچی موثر است.

بیشترین کاربرد این سم برای مبارزه با بیماری های سفیدک سطحی سیب، لکه سیاه سیب و سفیدک کدوئیان است. 

قیمت خرید و فروش سم قارچ کش کرزوکسیم متیل:
این سم به صورت گرانول قابل پخش در آب در بسته بندی های 200 و 100 گرمی در بازار موجود است و می توان با رقیق کردن آن به نسبت های ذکر شده بر روی بسته بندی اقدام به محلول پاشی نمود.

کاربرد سم قارچ کش کرزوکسیم متیل:
این قارچ کش برای کنترل طولانی مدت بیماری های قارچی گیاهان کارایی دارد و بر روی چهار گروه اصلی قارچ­ ها یعنی اومیست ­ها، آسکومیست­ ها، دئوترومیست­ ها و بازیدیومیست ­ها موثر است.

این سم برای کنترل و درمان لکه سیاه سیب و گلابی، سفیدک پودری سیب، انگور، کدوییان، چغندر قند، غلات و سبزیجات، کچلی برگ جو، لکه توری جو، سپتوریوز غلات و لکه برگی آلترناریایی در سبزیجات و بسیاری از بیماریهای دیگر مورد مصرف قرار می گیرد.

مکانیسم اثر قارچ کش رزوکسیم متیل به این شکل است که در مراحل اولیه رشد قارچ پاتوژن با جلوگیری از تندش اسپور و تشکیل ریسه از آلودگی گیاهان پیشگیری می کند و فقط طی 3 ساعت پس از محلول پاشی از تشکیل ریسه و اسپورهای قارچ ممانعت کرده و از بیماریزایی جلوگیری می کند.

از دیگر مصارف این قارچ کش کنترل بیماری در محصولات زراعی و باغی مختلف و همچنین در گلخانه و کشت هایی است که زیر پلاستیک انجام می شود. این سم را می توان برای پیشگیری، درمان و ریشه کنی استفاده کرد.

نحوه و زمان مصرف سم قارچ کش کرزوکسیم متیل:
بهترین زمان برای شروع مصرف جهت پیشگیری، موقع تورم جوانه های گل درختان سیب است. در صورت لزوم می توانید سمپاشی را پس از ریزش گلبرگ ها و با فاصله حداقل 15 روز مجددا تکرار کنید.

برای کنترل سفیدک سطحی، لکه سیاه سیب و بیماری سفیدک پودری کدوئیان در گلخانه و مزرعه می توان از محلول پاشی قارچ کش کرزوکسیم متیل به نسبت 0.2 در هزار استفاده کرد.

این سم را می توان با بسیاری از قارچ کش ها، حشره کش ها و کود های شیمیایی مخلوط کرد. فقط توجه داشته باشید به علت حساسیت برخی از انواع آلبالو و گیلاس قبل از اختلاط با سموم دیگر با کارشناسان گیاه پزشکی مشورت کنید.

برای این سم دوره کارنس یعنی فاصله آخرین سم پاشی تا برداشت محصول در کدوئیان 4 روز، برای سیب 35 روز، صیفی و سبزیجات 4 روز و برای درختان میوه 35 روز است.

توجه داشته باشید که به دلیل احتمال گیاه سوزی در بعضی از ارقام درختان میوه هسته دار این سم را با احتیاط و مشورت با کارشناس مورد استفاده قرار دهید.

عوارض سم قارچ کش کرزوکسیم متیل:
همه سموم کشاورزی از ترکیبات شیمیایی ساخته شده اند که ممکن است برای انسان و سایر موجودات مضر باشند.

بنابراین هنگام استفاده از آنها برای حفظ سلامتی باید از تجهیزاتی مانند لباس کار، عینک، ماسک و دستکش استفاده کرد. میزان سمیت قارچ کش کرزوکسیم متیل برای پستانداران 5000 < میلی گرم بر کیلوگرم است.

شایان ذکر است که مولکول این سم در بدن جانوران خونگرم به سرعت تجزیه شده و نیمه عمر آن در خاک کمتر از 3 روز، در آب با pH خنثی 34 روز و در pH قلیایی حدود 7 ساعت است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>