اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مانکوزب (Mancozeb) یک قارچ کش سیستمیک با اثر حفاظتی و پیشگیری کننده است. این سم با غیر فعال کردن آنزیم های سیکل تنفسی و گروه سولفیدریل در آمینواسیدها منجر به اختلال در متابولیسم چربی ها، فرآیند تنفس سلولی و تولید ATP می شود.

قارچ_کش_مانکوزب

این سم در ایران برای کنترل زنگ میخک، سیاهک سخت جو، لکه آجری بادام، مومیایی درختان میوه، برق زدگی نخود، سفیدک داخلی یونجه، سفیدک داخلی رز، بوته میری کدوییان، بوته میری گلایول و بسیاری از بیماریهای دیگر استفاده می شود.

مانکوزب که با نام تجاری دیتان ام نیز شناخته می شود برای ضد عفونی بذر و همچنین کنترل بسیاری از بیماری های قارچی مورد استفاده قرار می گیرد.

این سم پس از سم پاشی به صورت یک پوشش روی برگ ها قرار گرفته و مانع نفوذ عوامل بیماری زا به داخل نسوج گیاهان می شود. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در مورد این سم ارائه می شود.

قیمت خرید و فروش سم قارچ کش مانکوزب:
این سم در بسته های 1 کیلوگرمی پودری و تابل 80 درصد در بازار خرید و فروش می شود و زمان استفاده باید آن را به نسبت های گفته شده با آب رقیق کرد و مورد مصرف قرار داد. این سم در صورت مصرف نادرست باعث سوختگی گیاه خواهد شد.

کاربرد سم قارچ کش مانکوزب:
مانکوزب یا دیتان ام یک سم گوگردی است که علاوه بر نابودی قارچ های پاتوژن به اصلاح خاک های شور نیز کمک می کند.

این قارچ کش در مقابل حرارت و رطوبت به آرامی تجزیه شده و در مناطق بسیار گرم می توان آن را روی خاک پای گیاه پاشید تا باعث گیاه سوزی نشود. این سم در محیط اسیدی ناپایدار است و در حالت خشک خورندگی ندارد.

مانکوزب جهت کنترل بیماری هایی مانند بلایت، لکه برگی زنگ، سفیدک داخلی، لکه سیاه و بسیاری از بیماری های دیگر در محصولات زراعی، سبزیجات و گیاهان زینتی استفاده می شود.

از دیگر مصارف این سم پیشگیری از سوختگی دیر هنگام و زود هنگام و لکه موجی سیب زمینی و گوجه فرنگی، لکه برگی چغندر قند و خیار، سفیدک داخلی انگور، خیار، توتون و کاهو، زنگ غلات، سبزیجات و گیاهان زینتی، لکه سیاه سیب و گلابی، آنتراکنوز در حبوبات و خیار، پژمردگی، سفیدک داخلی و لکه قهوه ای در سبزیجات و بسیاری ازبیماری های بذر زا در غلات می باشد.

از دیگر کاربردهای این سم تأثیر فوق العاده آن در کنترل کنه نقره ای در مرکبات است. مانکوزب همچنین برای کنترل قارچ فوزاریوم در قطعات بذری سیب زمینی مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه و زمان مصرف سم قارچ کش مانکوزب:
این قارچ کش بسته به نوع بیماری به نسبت 2 تا 3 در هزار برای محلول پاشی شاخ و برگ ها و جهت ضدعفونی بذر استفاده می شود و می توان آن را حدود 7 تا 10 روز بعد دوباره استفاده کرد.

این قارچ کش به دلیل سازگاری بالا با بیشتر آفت کش های معمولی سازگار و قابل اختلاط است ولی از مخلوط کردن آن با سموم قلیایی و آهک خودداری کنید.

عوارض سم قارچ کش مانکوزب:
سردرد، تهوع، تار شدن دید چشم ها، سرگیجه و ضعف شدید از عوارض مسمومیت با این سم است بنابراین هنگام استفاده از همه سموم باید از عینک، ماسک و دستکش استفاده کنید.

مقدار سمیت این قارچ کش برای پستانداران 5000 < میلی گرم بر کیلوگرم است ولی به طورکلی سمیت حادی ندارد.

روش نگهداری سم قارچ کش مانکوزب:
سموم را دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>