اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فلوتریافول (flutriafol) یک قارچ کش سیستمیک با اثر حفاظتی و ریشه کن کننده است که با نام تجاری ایمپکت نیز شناخته می شود.

فلوتریافول متعلق به گروه تری آزول است و با مهار سنتز ارگوسترول از رشد قارچ های بیماریزا در گیاهان و صدمه دیدن آنها جلوگیری می کند.

بیشترین کاربرد این سم در ایران پیشگیری و کنترل سیاهک هندی و زنگ زرد گندم است. سیاهک هندی که سیاهک ناقص گندم نیز نامیده می شود یکی از بیماری های قارچی گندم است که به دانه ها حمله کرده و مواد مغذی آندوسپرم درون آن را مصرف می کند.

زنگ زرد یا زنگ نواری نیز از بیمارهای قارچی مهم گندم و جو است. این بیماری در دمای پایین تر از دمای مناسب برای توسعه زنگ ساقه و برگ رخ می دهد.

قیمت خرید و فروش سم قارچ کش فلوتریافول (ایمپکت):
این قارچ کش توسط شرکت های مختلف در بطری های یک لیتری عرضه می شود و زمان مصرف باید طبق دستورالعمل شرکت آن را با آب رقیق کرد و مورد استفاده قرار داد.

کاربرد سم قارچ کش فلوتریافول (ایمپکت):
همانطور که گفتیم سم ایمپکت بیشترین کاربرد را در کنترل و پیشگیری سیاهک هندی و زنگ زرد گندم دارد.

از دیگر مصارف این قارچ کش می توان به کنترل و ریشه کنی بیماری های غلات به ویژه، زنگ ها، سفیدک پودری، اسکالد جو و سپتوریوز اشاره کرد.

نحوه و زمان استفاده از سم قارچ کش فلوتریافول (ایمپکت):
برای کنترل سیاهک هندی گندم، قارچ کش فلوتریافول یک لیتر در هکتار به صورت محلول پاشی و زمانی که 80% بوته ها به سنبله رفته باشند مورد استفاده قرار می گیرد. برای زنگ های غلات یک لیتر از این سم در هکتار مورد استفاده قرار می گیرد.

توجه داشته باشید سوختگی نوک برگ پرچم که در اثر تنش های مختلف رخ می دهد ممکن است در نتیجه کاربرد این قارچ کش تشدید گردد.

عوارض سم قارچ کش فلوتریافول (ایمپکت):
سمیت ایمپکت برای پستانداران 1140 میلی گرم بر کیلوگرم، برای پرندگان < 5000 میلی گرم بر کیلوگرم، برای ماهی ها 61 میلی گرم بر لیتر، برای دافنیا 78 میلی گرم بر لیتر و برای زنبور عسل بیش از 5 میکروگرم بر وزن زنبور است.

این قارچ کش برای ماهی ها و سایر آبزیان خطرناک است بنابراین برای جلوگیری از آلودگی آب های جاری و محیط زیست باید از سمپاشی در اطراف منابع آبی جلوگیری کرد و از شستشوی ظروف سم در رودخانه ها و نهرها خودداری نمود.

همچنین زمان مصرف این سم باید از تجهیزات حفاظت شخصی مانند دستکش، لباس مخصوص و ماسک استفاده کنید و در صورت مشاهده علائم مسمومیت فورا به مراکز درمانی مراجعه نمائید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>