اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سلست (فلودیوکسونیل) یک قارچ کش تماسی با اثرات طولانی مدت است که با ممانعت از تکثیر اسپورهای قارچ پاتوژن از رشد و توسعه میسلیوم جلوگیری می کند.

قارچ_کش_سلست

بیشترین کاربرد این سم در ایران علیه پوسیدگی طوقه برنج در شمال کشور است.سلست یک قارچ کش غیرسیستمیک و حاوی 25 گرم فلودیوکسونیل در لیتر است.

این سم متعلق به گروه فنیل پیرول ها است و با اثر تماسی بیماری پوسیدگی طوقه برنج را در شمال کشور به خوبی کنترل می کند. این بیماری به دلیل تغییر تدریجی روش کشت در شمال کشور در حال توسعه است.

قیمت خرید و فروش سم قارچ کش سلست (فلودیوکسونیل):
فلودیوکسونیل در بطری های یک لیتری در بازار خرید و فروش می شود و حتما قبل از مصرف باید طبق دستور موجود بر روی برچسب آن را رقیق کرد و مورد مصرف قرار داد.

کاربرد سم قارچ کش سلست (فلودیوکسونیل):
از مصارف دیگر این سم علاوه بر پوسیدگی طوقه برنج می توان به کنترل سیاهک پنهان، سیاهک سخت جو، پوسیدگی فوزاریومی ریشه و طوقه، کپک برفی و لکه قهوه ای اشاره کرد. فلودیوکسونیل عمدتاً برای ضدعفونی بذر گندم و جو مورد استفاده قرار می گیرد.

روش و زمان مصرف سم قارچ کش سلست (فلودیوکسونیل):
این قارچ کش به میزان 2 میلی لیتر برای هر کیلوگرم بذر (2 در هزار) در مناطق برنج کاری جهت ضدعفونی کردن بذرها مورد استفاده قرار می گیرد. این قارچ کش با اکثر ارقام برنج (محلی و پرمحصول) مناطق شمالی سازگار است.

برای استفاده از این سم ابتدا بذرها را به مدت 24 ساعت در آب خیس کنید سپس قوطی سم را خوب به هم زده و مقدار توصیه شده را در حوضچه یا بشکه مخصوص ضد عفونی ریخته و خوب به هم بزنید.

بذر خیس خورده را به مدت 24 ساعت در محلول سم خیس کرده و سپس به گرمخانه انتقال دهید. در نهایت 2 تا 3 روز بعد بذر جوانه زده را به خزانه انتقال دهید.

عوارض سم قارچ کش سلست (فلودیوکسونیل):
این سم آفت کش برای ماهی ها و سایر آبزیان خطرناک است بنابراین از آلوده کردن آبهای جاری خصوصا با شستشوی ظروف آلوده به سم خودداری کنید. زمان استفاده از این قارچ کش جهت ضدعفونی بذرها حتما از دستکش و ماسک استفاده کنید.

توجه داشته باشید که بذرهای آغشته به سم برای حیات وحش، پرندگان و حیوانات خانگی خطرناک هستند و نباید آنها را در دسترس آنها و در محیط باز قرار دهید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
مجید ستودیان:
با سلام و صبح بخیر بنده فروشنده سموم کشاورزی هستم.چندی پیش یک نفر از کشاورزان یک قوطی از قارچکش سلست را برای من آورده و خواستار خرید این سم بود. لذا لطف فرموده از قیمت و نحوه خرید و ارسال آن اطلاعات مرقوم بفرمایید. با تشکر
محسن داودی :
سلام وقت بخیر سم سلست رضایی هلو وشلیل میشه استفاده کرد واسم استروبی میشه مخلوط کردیعنی هر دو باهم ترکیب بشه وبعد محلول پاشی کنی
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>