اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دی نیکونازول یک قارچ کش سیستمیک از گروه تری آزول ها با اثرات حفاظتی و درمان کننده است. این قارچ کش در ایران برای کنترل و درمان سیاهک پنهان و آشکار گندم و جو استفاده می شود.

قارچ_کش_دی_نیکونازول

از دیگر مصارف این سم ضد عفونی بذرها قبل از کاشت است که می تواند مانع از آسیب دیدن بذرها شود.

این قارچ کش در شرایط اقلیمی مختلف ایران قابل استفاده می باشد و میزان مصرف و روش استفاده از آن باید طبق کارشناس مشخص شود.

قیمت خرید و فروش سم قارچ کش دی نیکونازول:
این سم در بسته بندی های نیم و یک کیلوگرمی در بازار خرید و فروش می شود و زمان مصرف باید آن را طبق دستورالعمل درج شده بر روی بسته بندی رقیق کرد و مورد استفاده قرار داد.

کاربرد سم قارچ کش:
این قارچ کش برای کنترل و درمان سیاهک گندم و جو، پوسیدگی طوقه و سپتوریای گندم مورد استفاده قرار می گیرد و با اثرات سیستمیک - تماسی تأثیرات خود را اعمال کرده و ریشه زایی گیاه را نیز تقویت می کند.

دی نیکونازول همچنین برای درمان و پیشگیری از بیماری های برگ و سنبله غلات (سفیدک پودری، Septoria، Fusarium، سیاهک پنهان، سیاهک آشکار، زنگ ها و …)، سفیدک پودری انگور، لکه سیاه و زنگ رز، لکه برگی بادام زمینی، سیگاتوکا در موز و زنگ قهوه در کشورهای دیگر استفاده می شود.

دی نیکونازول را می توان با سایر سموم آفت کش مخلوط کرد، این سم دوام بالایی دارد و در خاک به آهستگی تجزیه می شود.

نحوه و زمان استفاده از سم قارچ کش دی نیکونازول:
میزان مصرف این سم به نسبت 2 در هزار یا به نسبت یک در هزار (100 سانتی متر مکعب برای ضد عفونی 100 کیلوگرم بذر گندم) می باشد.

برای سایر مصارف باید با کارشناس مشورت کنید. دوام این سم در گیاهان پس از سمپاشی چند هفته بوده و دوره کارنس آن 7 روز می باشد.

عوارض سم قارچ کش دی نیکونازول:
این سم برای کاربرد در مزارع و محصولات کشاورزی ایمن است و سمیت پایینی برای زنبور عسل دارد. اما تحقیقات سمیت حاد آن را برای پستانداران نشان داده است.

اگرچه این سم در تماس با پوست تحریک ملایمی ایجاد می کند ولی باید هنگام استفاده از آن مانند سایر سموم از دستکش، عینک و ماسک استفاده کرد. همچنین در صورت تماس این سم با پوست باید بلافاصله محل آلوده را با آب و صابون شستشو دهید.

ملاحظات زیست محیطی سم قارچ کش دی نیکونازول:
سمیت قارچ کش دی نیکونازول برای پستانداران 639 میلی گرم بر کیلوگرم، برای پرندگان< 1490 میلی گرم بر کیلوگرم، برای ماهی ها 58/1 میلی گرم بر لیتر و برای زنبور عسل 20 میکروگرم بر وزن زنبور عنوان شده است.

روش نگهداری سم قارچ کش دی نیکونازول:
می توان این قارچ کش را در بسته بندی اصلی در انبارهای سر پوشیده و خشک و خنک به دور از تابش مستقیم خورشید در دمای 30-0 درجه سانتی گراد تا دو سال نگهداری کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>