اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تیوفانات متیل (Thiophanate-methyl) که با نام تجاری توپسین ام نیز شناخته می شود یک سم سیستمیک با اثرات حفاظتی - درمانی است.

این قارچ کش با جلوگیری از سنتز بتا توبولین از پوسیدگی آرمیلاریایی ریشه، پوسیدگی سفید ریشه و شانکر سیتوسپورایی در گیاهان جلوگیری می کند.

تیوفانات متیل از راه ریشه و برگ جذب گیاه شده و از تقسیم سلولی قارچ ها و رشد آنها جلوگیری می کند.

این قارچ کش را می توان برای ضد عفونی بذرها، محلول پاشی شاخ و برگ درختان، از بین بردن قارچ های خاکزی و برای تیمار میوه ها مورد استفاده قرار داد.

این سم به دلیل سازگاری با اکثر گیاهان برای محافظت از درختان میوه، غلات، نباتات صنعتی، سبزیجات و صیفی ها، حبوبات، گل ها و گیاهان زینتی مورد استفاده قرار می گیرد.

قارچ کش تیوفانات متیل همچنین برای مقابله با سیاهک گندم و پوسیدگی قارچ عسلی درختان میوه در مناطق سردسیری کاربرد دارد.

قیمت خرید و فروش سم قارچ کش تیوفانات متیل:
قارچ کش تیوفانات متیل در بسته های 1 کیلوگرمی در بازار موجود است و در زمان مصرف باید طبق دستورالعمل روی بسته بندی اقدام به آماده سازی آن جهت محلول پاشی نمود.

کاربرد سم قارچ کش تیوفانات متیل:
این سم کاربرد گسترده ای در کنترل بسیاری از قارچ های بیماریزا داشته و برای کنترل بیماری هایی مانند لکه چشمی و بیماری های قارچی در غلات، لکه سیاه سیب و گلابی، پوسیدگی میوه سیب، مومیای درختان میوه هسته دار، شانکرهای قارچی درختان میوه و غیره استفاده می شود.

از دیگر مصارف این سم می توان به درمان و کنترل لکه برگی های قارچی در چغندر، کلزا، کرفس، ریشه گرزی کلم، بیماری ریشه چمن، بلاست برنج، پوسیدگی خاکستری انگور اشاره کرد.

علاوه بر این سم تیوفانات متیل در کنترل بیماری های مختلف در بادام، فندق، چای، قهوه، بادام زمینی، سویا، توتون، نیشکر، مرکبات و انجیر کاربرد دارد و پس از هرس و پیوند زدن برای حفاظت از محل آسیب دیده در درختان مورد استفاده قرار می گیرد.

مقدار و زمان استفاده سم قارچ کش تیوفانات متیل:
جهت پیشگیری از بیماری پوسیدگی آرمیلاریایی ریشه و پوسیدگی سفید ریشه با این سم باید ریشه نهال ها را باید قبل از کاشت تا محل طوقه در ترکیبی فرو ببرید که از قبل تهیه شده و شامل 300 گرم بنومیل یا تیوفانات متیل، 10 کیلوگرم خاک رس، 5 کیلوگرم پهن الک شده و 100 لیتر آب است.

برای درمان بیماری در مراحل اولیه به محض مشاهده علائم می توان با این قارچ کش بخش سایه انداز درخت را به نسبت صد گرم به ازای هر درخت محلول پاشی کرد.

در رابطه با بیماری شانکر سیتوسپورایی محلول پاشی به نسبت 6/0-5/0 در هزار توصیه می شود که باید یک نوبت در پاییز پس از ریزش برگ ها و یک نوبت در اواخر بهار صورت بگیرد.

عوارض سم قارچ کش تیوفانات متیل:
برای پیشگیری از مسمومیت و عوارض این سم باید هنگام مصرف آن از تجهیزات حفاظت شخصی مانند ماسک، دستکش و عینک استفاده کرده و در صورت بروز علائم مسمومیت فورا به مراکز درمانی مراجعه کنید.

سمیت این قارچ کش برای پستانداران 7500 میلی گرم بر کیلوگرم، برای پرندگان < 5000 میلی گرم بر کیلوگرم، برای ماهی ها 8/7 میلی گرم بر لیتر، برای دافنی ها 2/20 میلی گرم بر لیتر و برای زنبور عسل 100 میکروگرم بر وزن زنبور است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
لیلا هاشمی:
سلام و عرض ادب میزان آب برای هر درخت که سم توپسین رو بخوایم محلول پاشی کنیم به چه میزان هستش
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>