اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سم ویستا یک قارچ کش سیستمیک است که مخلوطی از دو قارچ کش تری سیکلازول (از گروه تری ازول و بنزوتیازول) است.

قارچ_کش_ویستا

این سم برای کنترل بیماری بلاست در برنج مورد استفاده قرار می گیرد و با اختلال در ایجاد ملانین و تیوفانات متیل، تقسیم سلولی را مختل کرده و عامل بیماریزا را از بین می برد.

بلاست برنج یک بیماری قارچی است که به دلیل گستردگی و توانایی ایجاد اپیدمی ناگهانی به عنوان مهم ترین بیماری قارچی برنج به شمار می رود و می تواند تا 100% خسارت ایجاد کند.

این بیماری می تواند برنج را در مراحل نشاء، پنجه زنی و خوشه دهی مورد حمله قرار دهد و در صورت عدم درمان منجر به سوختگی کامل گیاه در مرحله برگی می شود.

قیمت خرید و فروش سم ویستا:
سم ویستا یک سم ژاپنی است که در بسته های 1 کیلویی در بازار موجود است. از آنجاییکه ویستا یک سم وارداتی است قیمت خرید و فروش آن با تغییرات قیمت ارز در ایران تغییر خواهد کرد.

برای استفاده از این سم باید آن را طبق دستورالعمل موجود بر روی بسته بندی در آب حل کرد و مورد استفاده قرار داد.

کاربرد سم ویستا:
قارچ کش ها سمومی هستند که برای کسب بهترین نتیجه باید قبل از پیشرفت بیماری استفاده شوند. اگرچه بسیاری از قارچ کش ها دارای عملکرد سیستمیک هستند اما پس از شروع بیماری به طور کامل باعث ریشه کنی بیماری نخواهند شد.

بنابراین بهترین زمان مصرف آنها مشاهده اولین نشانه بیماری در مزرعه است. بیشتر قارچ کش های سیستمیک کمتر از یک اینچ به سمت نوک گیاه حرکت می کنند یا ممکن است فقط از قسمت فوقانی به سمت پایین برگ حرکت کنند بنابراین نمی توانند در کل گیاه پخش شوند.

علاوه بر این بهتر است از فواصل اسپری کوتاهتر در شرایط مناسب آب و هوایی مرطوب برای برطرف کردن بیماری گیاهان استفاده کنید.

در دوره های باران و شبنم های شدید نیز استفاده مکرر از قارچ کش ایده خوبی است. محدوده نرمال کاربرده اسپری هر 7 تا 14 روز است.

همانطور که گفته شد مهم ترین کاربرد این قارچ کش علیه بیماری بلاست برگ و خوشه برنج است. از آنجاییکه مکانیسم اثر این سم متفاوت است احتمال بروز مقاومت در زمان مصرف آن کاهش می یابد. مقدار مصرف این سم بر اساس پیش آگاهی 400 - 500 گرم در هکتار است و در برابر باران مقاوم است.

عوارض سم ویستا:
این سم مانند تمام سموم دفع آفت دیگر از ترکیبات شیمیایی ساخته شده است که ممکن است سلامت انسان و سایر جانداران را به خطر بیاندازد.

بنابراین زمان استفاده از تجهیزات حفاظتی مانند دستکش، عینک و ماسک استفاده کنید چون در غیر این صورت دچار مسمومیت خواهید شد.

هرگز پس از پایان سم پاشی وسایل و ظروف حاوی سم را در آب های جاری شستشو ندهید زیرا ممکن است برای آبزیان و محیط زیست خطرناک باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>