اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سم قارچ کش تیلت یک آفت کش سیستمیک با ماده موثره پروپیکونازول است که برای پیشگیری و درمان بیماریهای قارچی در گیاهان مورد استفاده قرار می گیرد.

قارچ_کش_تیلت

سم تیلت در ایران برای کنترل بیماریهایی مانند سیاهک هندی گندم، فوزاریوم سنبله گندم، سپتوریوز گندم، سیاهک آشکار نیشکر، سوختگی غلاف برنج و زنگ های غلات مورد استفاده قرار می گیرد.

بهترین نتیجه مصرف قارچ کش تیلت در مراحل اولیه بیماری حاصل می شود.

لازم به ذکر است که تیلت نام تجاری قارچ کش پروپیکونازول است که متعلق به گروه تری آزول ها بوده و با جلوگیری از بیوسنتز ارگوسترول قارچ های مضر را از بین می برد.

کاربرد سم قارچ کش تیلت:
سم تیلت از گروه تریازول ها است و به صورت سیستمیک از ریشه به برگ و برعکس منتشر شده و اثر پیشگیری و درمانی کننده برای آسکومیست ها و بازیدیومیست ها دارد.

مکانیسم اثر این سم جلوگیری از بیوسنتز ارگوسترول در قارچ ها و در نتیجه جلوگیری از تشکیل غشاء سلولی است.

از دیگر مصارف قارچ کش تیلت کنترل طیف وسیعی از بیماری های قارچی از جمله زنگ غلات، سفیدک پودری، لکه قهوه ای، لکه چشمی، سپتوریوز و کپک دوده ای در غلات، لکه برگی رامولاریایی، زنگ و سفیدک پودری در چغندرقند، لکه قهوه ای و سوختگی غلاف در برنج، زنگ سیر و تره و بسیاری از بیماریهای دیگر است.

قیمت خرید و فروش سم قارچ کش تیلت:
قارچ کش تیلت در ظروف نیم لیتری عرضه می شود و می توان با رقیق کردن آن به نسبت ذکر شده بر روی ظرف آن را برای بیماریهای قارچی مختلف مورد استفاده قرار داد.

مقدار و زمان استفاده سم قارچ کش تیلت:
زمان مصرف سم تیلت برای سیاهک هندی گندم زمانی که 80% بوته ها به سنبله رفته باشند نیم لیتر درهکتار است.

برای کنترل بیماری فوزاریوم سنبله گندم، این سم حداقل یک نوبت در مرحله گلدهی استفاده می شود و می توان آن را پس از 7 روز تکرار کرد. مقدار مصرف این سم برای فوزاریوم سنبله گندم یک لیتر در هکتار به صورت محلول پاشی می باشد.

مقدار مصرف سم تیلت برای بیماری سوختگی غلاف برنج یک لیتر در هکتار است و می توان برای کنترل سیاهک آشکار نیشکر قبل از کاشت قلمه ها آنها را در سم فرو برد.

عوارض سم قارچ کش تیلت:
یکی از عوارض اصلی سم پروپیکونازول احتمال حساسیت زایی آن است. LD50 تیلت برای پستانداران 1517 میلی گرم بر کیلوگرم است.

برای ماهی ها و سایر آبزیان نیز خطرناک است اما برای زنبور عسل غیرسمی است. به همین دلیل باید از شستشوی ظروف سم پاشی در رودخانه ها و نهرها خودداری کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>