اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سم قارچ کش الیت که با نام تجاری فوزتیل آلومینیوم نیز خرید و فروش می شود از مشتقات اسید فسفونیک است و به صورت سیستمیک عمل می کند.

قارچ_کش_الیت

سم الیت برای پیشگیری و درمان بیماریهای گیاهی بکار می رود و با فعال کردن سیستم دفاعی گیاهان به مقاومت آنها در برابر بیماریها کمک می کند.

سم الیت یک باکتری کش هم هست و با از بین بردن باکتریهای پاتوژن نقش موثری در پیشگیری و کاهش بیماریهای گیاهی دارد و یک سم بسیار مهم برای حفظ باغ های پسته از آفت های مختلف است.

قیمت خرید و فروش سم قارچ کش الیت:
سم الیت در بسته بندی هایی با وزن های مختلف خرید و فروش می شود و به راحتی می توانید آن را تهیه نمایید و پس از رقیق کردن در آب با نسبت های مختلف مورد استفاده قرار دهید.

مکانیسم اثر سم قارچ کش الیت:
همانطور که گفتیم الیت یک سم سیستمیک است بنابراین پس از سم پاشی از طریق برگ ها ریشه گیاه جذب شده و با حرکت رو به بالا و رو به پایین در کل گیاه منتشر شده و با اثرات طولانی مدت باعث حفظ گیاهان از عوامل بیماریزا می شود.

یکی از ویژگی های فوزتیل آلومینیوم این است که پس از جذب در گیاه سیستم ایمنی گیاه را تقویت کرده و از اسپورزایی و جوانه زنی اسپور قارچ ها جلوگیری می کند.

کاربرد سم قارچ کش الیت:
مصرف قارچ کش الیت برای بیماریهای ریشه و طوقه گیاه، سفیدک دروغی انگور، بیماری های باکتریایی، گموز مرکبات، آتشک سیب و گلابی، شانکر باکتریایی درختان هسته دار موثر است و از طریق برگ و ریشه جذب شده و گیاه را برای مدت طولانی از عوامل بیماری زا مصون نگه می دارد.

از دیگر مصارف سم الیت در ایران در زمینه بیماری گموز پسته است. همچنین این سم بر روی نماتدها نیز موثر است و آن ها را به میزان زیادی مهار می کند.

نکته مهم در رابطه سم الیت این است که بر روی امیست ها چندان موثر نیست اما از طریق تولید فیتوالکسین ها، از شدت این بیماری می کاهد.

بهترین زمان استفاده سم قارچ کش الیت:
بهترین زمان مصرف سم الیت جهت پیشگیری از بیماری حدود یک هفته قبل از آلوده شدن گیاه، تا 2 هفته بعد از کاهش رشد جوانه ها به صورت محلول پاشی است.

برای درمان درختان آلوده با توجه به میزان آلودگی هر چه زودتر باید سم پاشی را برای از بین بردن عوامل بیماریزا انجام داد.

توجه داشته باشید که فاصله تکرار سم پاشی در مناطق مرطوب کوتاه تر و در مناطق خشک بیشتر می باشد.

علاوه بر این سم پاشی درختان در باغات با آلودگی کم و یا بدون آلودگی با تقویت سیستم دفاعی آن ها از آلودگی های احتمالی درختان در آینده جلوگیری می کند.

از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که هیچ گاه سم قارچ کش الیت را با ترکیبات مسی، فلوبل و یا سوسپانسیون غلیظ مخلوط نکنید.

همچنین از مصرف کودهای شاخ و برگ و مواد غذایی محلول به طور همزمان خودداری کرده و در موارد ضروری باید از مجاز بودن مصرف آنها با یکدیگر اطمینان حاصل کنید.

عوارض سم قارچ کش الیت:
این سم با اکثر سموم کشاورزی قابل اختلال است ولی از اختلاط سم الیت با سمومی با ماهیت اسیدی خودداری کنید و آن را نباید با سوسپانسیون های غلیظ ترکیب کنید.

از آنجاییکه مصرف سم الیت برای ماهی ها و آبزیان خطرناک است باید از رها کردن آن در منابع آبی و رودخانه ها خودداری کنید و از شستشوی دستگاه های سمپاشی در رودخانه و آب های جاری پرهیز نمائید.

قبل از سمپاشی باید دام و طیور را از محل دور نمایید و از چرای دام در نواحی تازه سمپاشی شده جلوگیری کنید.

سوزش خفیف چشم از علائم مسمومیت ناشی از این قارچ کش است که ممکن است پس از سمپاشی رخ دهد.

سم الیت را باید در ظرف اصلی و به دور از نور خورشید در بین دمای 5 تا 35 درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>