اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگ آلورارد (Allura Red) یک رنگ آزو قرمز است که با نام FD&C Red 40 نیز شناخته می شود. رنگ آلورارد با شماره E129 یک رنگ خوراکی است که در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

رنگ_آلورارد

این ماده معمولا به صورت نمک سدیم عرضه می شود اما می تواند به صورت نمک های کلسیم و پتاسیم نیز مورد استفاده قرار گیرد. این نمک ها در آب حل می شوند و در حالت محلول حداکثر جذب آنها در حدود 504 نانومتر است.

رنگ قرمز یکی از رنگ های پر مصرف در صنایع غذایی است که باعث زیبایی بصری خوراکیها شده و در نتیجه مصرف کنندگان را بیشتر جذب می کند به همین دلیل رنگ های قرمز زیادی در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربردهای رنگ آلورارد:
رنگ آلورارد یک رنگ محبوب است که در سراسر جهان استفاده می شود و تولید سالیانه آن در سال 1980 بیش از 2.3 میلیون کیلوگرم بوده است.

اتحادیه اروپا این ترکیب را به عنوان رنگ مواد غذایی تأیید کرده است. در ایالات متحده آلورارد برای استفاده در مواد آرایشی، دارویی و غذایی مورد تأیید FDA است.

این ماده در برخی جوهرهای تاتو استفاده می شود و در بسیاری از محصولات مانند آب نبات پنبه ای، نوشابه، محصولات با طعم گیلاس، داروهای کودکان و لبنیات مورد استفاده قرار می گیرد.

به دلایل کاملاً زیبایی شناختی این ترکیب گاهی اوقات برای رنگ آمیزی قرص های دارویی مانند آنتی هیستامین فکسوفنادین استفاده می شود.

این رنگ معمولاً بیشترین رنگ قرمز مورد استفاده در ایالات متحده است که به دلیل اثرات منفی دو رنگ آمارانت (Red 2) و اریتروسین (Red 3) بر روی سلامتی جایگزین آنها شده است.

آلورارد در ایران نیز به عنوان یک رنگ مجاز مورد استفاده قرار می گیرد و به دو صورت محلول در آب و محلول در روغن در دسترس است.

این رنگ خوراکی در بسیاری از نوشیدنی ها، سس ها، تزئین کیک ها و خوراکی ها و همچنین در مواد آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

ایمنی و خطرات رنگ آلورارد:
رنگ Allura Red به شدت توسط گروه های ایمنی مواد غذایی در آمریکای شمالی و اروپا مورد مطالعه قرار گرفته است و همچنان مورد استفاده قرار می گیرد.

کمیسیون FSA انگلستان تأثیر رنگ های غذایی مصنوعی و بنزوات سدیم (نگهدارنده) را در جمعیت عمومی و کودکانی که آنها را در نوشیدنی ها مصرف می کردند، مورد مطالعه قرار داد.

این مطالعه ارتباط احتمالی بین مصرف این رنگ مصنوعی و ماده نگهدارنده بنزوات سدیم و افزایش بیش فعالی در کودکان را نشان داده است.

رنگ آلورارد به طور همزمان در دانمارک، بلژیک، فرانسه، سوئیس و همچنین در سوئد ممنوع بود تا این کشور در سال 1994 به عضویت اتحادیه اروپا درآمد.

استفاده از این رنگ در نروژ و ایسلند، بین سال های 1978 و 2001 یعنی دوره ای که از رنگهای آزو فقط به طور قانونی در نوشیدنی های الکلی و برخی از محصولات ماهی استفاده می شد، ممنوع اعلام شد.

با اینحال این رنگ هم اکنون در بسیاری از کشورها به عنوان یک رنگ مجاز مورد استفاده قرار می گیرد و از عوارض احتمالی آن اطلاعات کافی در دسترس نیست.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>