اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تجهیزات آبکاری طلا همانطور که از نام آن پیداست وسیله هایی ضروری برای انجام فرآیند آبکاری طلا هستند.

تجهیزات_آبکاری_طلا

تجهیزات آبکاری طلا معمولا در کارگاه های آبکاری نصب می شوند تا روند آبکاری طلا را تسهیل کنند.

طلا یکی از عناصر شیمیایی کم واکنش است که در شرایط استاندارد جامد است و غالباً به شکل اولیه (بومی) آزاد یافت می شود.

طلا در برابر بیشتر اسیدها مقاوم است ولی در آکوا رجیا (مخلوطی از اسید نیتریک و اسید کلریدریک) حل می شود.

طلا در اسید نیتریک که نقره و فلزات پایه را حل می کند، محلول نیست ولی در محلول های قلیایی سیانید که در استخراج طلا و آبکاری استفاده می شود، حل می شود.

استفاده از طلا به دلیل خواص برتر آن به عنوان ماده روکش بسیار گسترده است. پوشش طلا را می توان از طریق فرایندهای مختلف مانند آبکاری، استفاده از عوامل شیمیایی یا روش آبکاری غوطه وری به دست آورد. نوع فرآیند آبکاری مورد استفاده بستگی به نوع کاربرد و پوشش مورد نظر با خصوصیات مختلف دارد.

روکش طلا نسبت به انواع دیگر پوشش های فلزی موجود گران تر است. اما استفاده از طلا به عنوان ماده آبکاری مزایای مختلفی دارد. کیفیت واقعی پوشش به تخصص ارائه دهنده خدمات آبکاری طلا بستگی دارد.

استفاده از تجهیزات آبکاری طلا:
فرآیند آبکاری طلا با تمیز کردن لایه های زیرین با مواد شیمیایی برای از بین بردن تمام ناخالصی های سطح آغاز می شود.

اگر بستر به درستی تمیز نشوند، می تواند بر کیفیت پوشش تأثیر بگذارد. برای برخی از بسترها، ابتدا از پوشش اضافی مس یا نیکل استفاده می شود.

اگر این لایه با کروم پوشانده شده باشد، لازم است که آن را بردارید تا با طلا ورق کاری شود. این مراحل بخشی از فرآیندهای قبل از مراحل آبکاری هستند.

به دلیل پایداری طلا به عنوان یک فلز، نیاز به تلاش برای ایجاد راه حل هایی جهت کمک به جدا شدن فلز برای تشکیل یون ها دارد.

ارائه دهندگان خدمات آبکاری طلا ممکن است از فرمولاسیون اختصاصی خود برای ایجاد راه حل مناسب استفاده کنند. برای فرمولاسیون معمولاً از سیانور و سولفیت استفاده می شود.

جریان الکتریکی برای انتقال طلا به لایه های زیرین استفاده می شود. اسیدهای محلول باید متعادل شوند تا سیانید هیدروژن تشکیل نشود.

بسته به نوع کاربرد، در فرآیند آبکاری طلا از مواد افزودنی مانند آهن یا نیکل استفاده می شود. اینها به خود محلول اضافه می شوند.

فواید آبکاری با استفاده تجهیزات آبکاری طلا:
محافظ عالی در برابر خوردگی:
طلا محافظت بسیار خوبی در برابر خوردگی به لایه های فلزی ارائه می دهد. پوشش طلا با خواص مقاوم در برابر خوردگی به افزایش عمر لایه کمک می کند.

طلا در برابر اثرات رطوبت مقاوم است و به هیچ وجه زنگ نمی زند. با اکسیژن واکنش نشان نمی دهد. هیچ فلزی به اندازه طلا در برابر اکسیژن مقاوم نیست. بنابراین، هر فلزی که با طلا اندود شود، به هیچ وجه خطری در برابر زنگ زدگی ندارد.

هنگامیکه آبکاری طلا به عنوان پوششی برای، روی، نیکل یا مس استفاده می شود می توان از آن برای ایجاد یک لایه محافظتی دیگر نیز استفاده کرد زیرا بر خواص بسترها تأثیری نخواهد داشت. اما محافظت بیشتری در برابر زنگ زدگی بدون سنگین شدن سطح زیرین ایجاد می کند.

هادی برق برتر:
طلا رسانای برتر برق است. در برابر عناصر غیر واکنشی است. بنابراین، پوشش طلا بر عملکرد انتقال برق تأثیر نمی گذارد.

در برنامه هایی که نباید هیچ خطا یا از دست دادن جریان الکتریکی اتفاق بیافتد، استفاده از طلا به عنوان ماده پوشش دهنده می تواند بسیار مفید باشد. آبکاری طلا می تواند با بهبود خواص رسانایی الکترونیک، عملکرد بهتری داشته باشد.

از روکش طلا به طور گسترده در کلیدها، اتصالات و ترانزیستورها استفاده می شود. اتصالات باتری در تلفن های همراه اغلب حاوی اتصالاتی هستند که با طلا پوشانده شده اند.

حتی رایانه ها دارای اتصالات اندود شده با طلا هستند. استفاده از آن در الکترونیک به ویژه دستگاه های الکتریکی خودکار جدید در حال افزایش است.

جاذبه زیبایی شناسی:
از طلا برای پوشاندن جواهرات و مصنوعات نقره ای یا مسی استفاده می شود. می توان از آن برای جواهرات و وسایل ساخته شده از هر فلزی استفاده کرد.

آبکاری طلا به هر فلزی درخشش می بخشد تا ارزش آن افزایش یابد. نقره فوق العاده مستعد لکه دار شدن است ولی با کمک آبکاری طلا می توانید از هر ماده نقره ای در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت کنید.

زیست سازگاری:
خاصیت زیست سازگاری طلا آن را به یک فلز بسیار محبوب تبدیل کرده است که برای اهداف پزشکی استفاده می شود.

استنت های روکش طلا کاربردهای بسیار گسترده ای دارند. از اجزای روکش طلا برای کاشت گوش داخلی و بسیاری دیگر از تجهیزات پزشکی نیز استفاده می شود.

طلا در برابر میکروب ها مقاوم است. بنابراین، استفاده از آن برای دستگاه های پزشکی کاملاً مفید است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>