اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آبکاری نقره پزشکی کاربرد گسترده ای برای انواع وسایل و دستگاه های مورد استفاده در پزشکی دارد.

آبکاری_نقره_پزشکی

آبکاری نقره پزشکی علاوه بر محافظت از خود دستگاه می تواند از خواص آنتی باکتریال نقره نیز منفعت کسب کند و نیاز به ضد عفونی را کاهش دهد. نقره به طور کلی سمیت کمی دارد و استفاده از آن در کاربردهای پزشکی تأیید شده است.

کاربردهای پزشکی نقره شامل استفاده از آن در پانسمان زخم ها، کرم ها و به عنوان پوشش آنتی بیوتیکی در دستگاه های پزشکی است.

از پانسمان زخم حاوی سولفادیازین نقره یا نانو مواد نقره ممکن است در عفونتهای خارجی استفاده شود.

شواهد محدود موجود نشان می دهد که پوشش های نقره ای روی لوله های تنفسی ممکن است از بروز ذات الریه مرتبط با دستگاه های تنفسی بکاهد.

همچنین شواهدی وجود دارد که استفاده از کاتترهای آلیاژ نقره برای کاتتریزاسیون کوتاه مدت خطر عفونت ادراری اکتسابی ناشی از کاتتر را کاهش می دهد. 

کاربردهای آبکاری نقره پزشکی:
استفاده از محصولات ساخته شده از فلزات مختلف در صنعت پزشکی امری عادی است. این محصول چه یک وسیله جراحی، ایمپلنت ارتوپدی یا دریچه قلب باشد، ضروری است که از نظر بهداشت، قابلیت اطمینان و ایمنی از استانداردهای بسیار بالایی برخوردار باشد.

تصفیه و ضد عفونی دستگاه های فلزی در پزشکی برای اطمینان از تمیزی و عاری بودن از نقص می تواند سلامت بیماران را تضمین کند و در کیفیت و عملکرد کلی محصول نقشی اساسی دارد.

برای بسیاری از محصولات پزشکی مانند اندام های مصنوعی و ضربان سازهای قلب که در داخل بدن قرار گرفته اند، سازگاری زیستی یک ضرورت مطلق است. هرگونه پوشش دستگاه پزشکی یا فرآیند تکمیل آن نباید هیچ آسیبی به بافت انسان وارد کند.

رعایت گواهینامه های کیفیت مانند ISO: 13485 و ISO: 9001 می تواند اطمینان بدهد که محصولات سطحی صاف و مقاوم در برابر زنگ زدگی دارند و به عنوان محل تولید باکتری ها عمل نمی کنند.

این امر همچنین می تواند خطر عفونت و رد احتمالی دستگاه کاشته شده در بدن را کاهش دهد.

شما می توانید انواع مختلفی از فلزات را آبکاری کنید اما نقره یکی از متداول ترین انواع فلزاتی است که برای این کار استفاده می شود.

بسیاری از صنایع مختلف غالباً از آبکاری نقره استفاده می کنند - از جمله بخشهای خودرو، الکترونیک، ارتباطات از راه دور و بهداشت.

قبل از شروع فرآیند آبکاری، بسیار ضروری است که تمام تیمارهای حرارتی و مکانیکی لازم مانند فرم دهی، خم شدن، جوشکاری، لحیم کاری، ماشینکاری یا عملیات حرارتی را انجام دهید.

غالباً، سازنده قبل از استفاده از آبکاری نقره، لایه ای از مس، نیکل یا هر دو را روی فلز انجام می دهد. همچنین ممکن است تمایل داشته باشید قبل از اندود نقره بر روی لایه زیرین، از پوشش ضد لک یا ضد خراش استفاده کنید.

مزایای استفاده از آبکاری نقره پزشکی:
نقره دارای ویژگی های بسیاری است که آن را برای استفاده به عنوان آبکاری دستگاه های پزشکی مفید می کند. برخی از مزایای اصلی عبارتند از:

مقرون به صرفه بودن:
نقره از بسیاری از فلزات مشابه مقرون به صرفه تر است. در واقع نقره کم هزینه ترین فلز گرانبها است و استفاده از آن به جای طلا یا پالادیوم می تواند هزینه های شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

در کاربردهای رسانای الکتریکی، همچنین می تواند به میزان قابل توجهی مصرف برق را کاهش دهد و همچنین باعث افزایش عمر باتری دستگاه های پزشکی پوشیدنی شود.

سازگاری زیستی:
برای استفاده در وسایل پزشکی فلزات باید سازگار بیولوژیکی باشند - یعنی بتوانند با بدن انسان در تماس قرار بگیرند بدون اینکه واکنش نامطلوبی ایجاد کنند.

بعضی از فلزات پس از تماس طولانی مدت با بافت انسان، یونهایی را در بدن آزاد می کنند یا باعث واکنش های آلرژیک می شوند.

نقره یک فلز عالی با سازگار زیستی است و برای پوشش موادی مفید است که ممکن است واکنش نامطلوبی ایجاد کند.

کیفیت ضد میکروبی و ضد باکتری:
نقره دارای خصوصیاتی است که باعث مقاومت در برابر میکروب ها و باکتری هایی می شود که ممکن است برای بدن انسان مضر باشند.

نقره اجازه رشد به باکتری ها نمی دهد و حتی اجزای درون سلولهای باکتری را هدف قرار می دهد تا در برابر نقره مقاوم نشوند. چنین کیفیت ضد میکروبی و ضد باکتریایی برای اطمینان از ایمن بودن وسایل پزشکی بسیار مهم است.

هدایت الکتریکی و حرارتی بالا:
نقره به خاطر رسانایی الکتریکی بسیار عالی، ارزشمند است. این خاصیت آن را برای استفاده در دستگاه های پزشکی برقی و ابزارهای جراحی الکتریکی ایده آل می کند.

حتی اگر نقره لکه دار شود، بازهم همان رسانایی الکتریکی خودش را حفظ می کند. نقره همچنین از نظر حرارتی رسانایی بالایی دارد که برای عملکرد ابزارهای الکتریکی حیاتی است.

بازتاب پذیری نوری بالا:
بازتاب نور یکی دیگر از ویژگی های ارزشمند نقره است. این فلز با بالاترین درجه انعکاس نوری در محدوده قابل مشاهده است و آن را برای لیزرهای پزشکی مفید می کند.

وزن کم:
نقره همچنین کمترین وزن را نسبت به هر فلزی در گروه فلزات گرانبها دارد. این مسئله کمک می کند دستگاه های پزشکی پوشیدنی دست و پا گیر نشوند. این کیفیت در ساخت قطعات کوچک نیز مفید است.

مقاومت در برابر خوردگی:
نقره مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی دارد که به ماندگاری بیشتر محصولات کمک می کند. برای محافظت از مواد بستر در برابر خوردگی ممکن است از یک پوشش نقره ای استفاده شود.

اگرچه نقره می تواند لکه دار شود، اما این فقط یک نگرانی زیبایی شناختی است.

قابلیت تولید ساده:
ساخت نقره نسبتاً آسان است. شکل پذیر است، تقریباً بر روی هر ماده ای آبکاری می شود و به راحتی با فلزات دیگر آلیاژ می شود.

این فلز دارای قابلیت لحیم کاری بسیار عالی و همچنین قابلیت اتصال با فشرده سازی و اتصال سیم ها را دارد.

ایجاد سطح روان کننده:
آبکاری نقره می تواند به روان شدن سطح کمک کند که برای دستگاههایی که قطعات متحرک دارند مفید است.

الزامات مورد نیاز برای آبکاری نقره پزشکی:
هنگامی که از محصولات روکش نقره برای مصارف پزشکی استفاده می شود، برای اطمینان از کیفیت و ایمنی باید به الزامات سختگیرانه پایبند باشند.

فرآیندهای آبکاری باید مطابق با الزامات و استانداردهای سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) صورت بگیرند. این مسئله عملکرد محصول و ایمنی بیمار را بهبود می بخشد.

همچنین ممکن است بخواهید برای اطمینان از مطابقت با تمام الزامات قابل استفاده، پوشش های دستگاه های پزشکی را تأیید کنید. برای اینکار سه نوع اصلی اعتبار سنجی وجود دارد:

  • صلاحیت نصب: IQ شواهدی ارائه می دهد که نصب تجهیزات مورد استفاده برای فرآیند آبکاری مطابق با مشخصات و توصیه های سازندگان است. این تأییدیه اطمینان از نصب صحیح تجهیزات در تأسیسات را فراهم می کند.
  • صلاحیت عملیاتی: OQ شواهدی را ارائه می دهد که نشان می دهد فرآیند تولیدی محصولی را ارائه می دهد که از تمام الزامات طراحی برخوردار است و این اطمینان را به شما می دهد که قطعات ارائه شده تمام مشخصات لازم را دارند.
  • صلاحیت عملکرد: PQ شواهدی را ارائه می دهد که نشان می دهد فرآیند محصولی تولید می کند که مطابق انتظار عمل خواهد کرد.این فرایند نیاز به تولید نتایج با کیفیت سازگار در میان تولیدکنندگان و اپراتورهای مختلف دارد. عملکرد سازگار به ویژه برای دستگاه های پزشکی بسیار مهم است.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>