اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگ کینولین یلو (Quinoline Yellow) نمک دی سدیم اسید دی سولفونیک و یک رنگ مصنوعی مشتق از قیر زغال سنگ است.

رنگ_کینولین_یلو

رنگ کینولین یلو می تواند از زرد تا زرد مایل به سبز متغیر باشد و برای رنگ دهی به بسیاری خوراکی ها اضافه می شود.

کینولین اغلب در رژ لب، محصولات مو و ادکلن استفاده می شود. کینولین زرد همچنین در داروهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

اگرچه این رنگ در انگلیس استفاده می شود اما استفاده از آن در استرالیا، ژاپن، نروژ و ایالات متحده ممنوع شده است.

این رنگ برای اولین بار در سال 1878 با ادغام فتالیک انیدرید و کوینالدین تهیه شد. این ترکیب به صورت مخلوطی از دو توتومر وجود دارد.

با استفاده از سایر انیدریدها و سایر مشتقات کوینالدین می توان رنگ های دیگری از خانواده کوینفتالون تهیه کرد. به عنوان مثال آنها هنگامی که سولفوناته می شود به یک مشتق محلول در آب به نام Quinoline Yellow تبدیل می شوند.

موارد مصرف رنگ کینولین یلو:
کینولین یلو به عنوان یک ماده افزودنی غذایی به رنگ زرد مایل به سبز است که در برخی کشورها استفاده می شود و در اروپا با عنوان E104 شناخته می شود.

در اتحادیه اروپا و استرالیا استفاده از کینولین زرد در نوشیدنی ها مجاز است و در غذاهایی مانند سس ها، تزئینات و پوشش ها استفاده می شود.

کینولین یلو به عنوان یک ماده افزودنی غذایی در کانادا یا ایالات متحده مجاز نیست ولی در داروها و مواد آرایشی مجاز است و به عنوان D&C Yellow شناخته می شود.

این ماده در آب نبات و میان وعده های آماده نیز استفاده می شود. همچنین می توان آن را در نوشیدنی هایی مانند نوشابه و نوشیدنی های ورزشی یافت.

عوارض جانبی رنگ کینولین یلو:
قرار گرفتن در انسان در معرض کینولین یلو با غلظت 16.4 قسمت در میلیون (ppm) در یک آزمایش نشان داد که این ماده واکنش حساسیت زا ایجاد می کند. واکنشهای آلرژیک نسبت به این ترکیب شامل آسم، کهیر و بثورات پوستی است.

به دنبال چندین مطالعه در مورد کودکان و بیش فعالی، اتحادیه اروپا قانونی مصوب کرد که بر اساس آن مواد غذایی و داروهای حاوی این ترکیب باید نام آن را بر روی برچسب درج کنند زیرا ممکن است اثر سوء بر فعالیت کودکان داشته باشد.

به طورکلی کینولین عوارضی دارد که اکثر مواد افزودنی غذایی ندارند به عنوان مثال این ماده جذب آلومینیوم را از طریق دستگاه گوارش افزایش می دهد. تصور می شود که تجمع آلومینیوم در مغز روند دژنراتیو در بیماری آلزایمر را تسریع می کند.

تأثیر رنگ کینولین یلو بر اعضاء مختلف بدن:
کینولین یلو در اثر تماس پوست یا چشم می تواند باعث خوردگی یا تحریک پوست شود. این ماده همچنین می تواند باعث آسیب یا تحریک چشم شود.

کینولین زرد ممکن است هر نوع بیماری درماتیت قبلی را برجسته تر کند و بریدگی های باز، ساییدگی ها یا تحریکات پوستی نباید در معرض این مواد قرار بگیرند.

اگر این ماده رنگی وارد جریان خون شود به عنوان مثال از طریق بریدگی، ساییدگی یا ضایعات پوستی، ممکن است آسیب سیستمیک با اثرات مضر ایجاد کند.

قبل از استفاده از کینولین پوست را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که از هرگونه آسیب خارجی به طور مناسب محافظت می شود.

این رنگ غذا همچنین می تواند باعث تحریک تنفسی هنگام بلع یا استنشاق شود. پاسخ بدن به تحریک می تواند باعث آسیب بیشتر ریه شود.

افرادی که اختلال عملکرد تنفسی، بیماری های مجاری تنفسی و بیماری هایی مانند آمفیزم یا برونشیت مزمن دارند، در صورت استنشاق غلظت بیش از حد کینولین یلو ممکن است دچار ناتوانی بیشتری شوند.

اطلاعات مربوط به اثرات سرطان زا بودن Quinoline Yellow در دسترس نیست. با این حال، این رنگ برای سلولهای بدن پستانداران، باکتریها و مخمرها جهش زا است.

کینولین زرد به عنوان یک سم احتمالی برای تولیدمثل مردان طبقه بندی می شود. این ماده ممکن است برای کلیه ها و کبد سمی باشد. تماس مکرر یا طولانی مدت با کینولین یلو می تواند باعث تخریب اندام ها یا سیستم های آسیب دیده شود.

چگونه از مصرف رنگ کینولین یلو جلوگیری کنیم؟
برای جلوگیری از مصرف این ماده رنگی بهتر است از آبلیمو و لیموترش برای لیموناد و سایر نوشیدنی های مخلوط استفاده کنید.

برای جلوگیری از هرگونه مشکل سلامتی نوشیدنی های حاوی آب مرکبات را به صورت تازه خودتان آماده کنید که طعم بسیار بهتری دارند یا اینکه از پودرهای آماده آنها استفاده کنید که حاوی این ماده نیستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>