اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیمان

برای آب بندی بتن و جلوگیری از ورود آب به درون بتن یا سازه از مواد مختلفی استفاده می شود. یکی از این مواد آ ب بندی، نفوذگر سیمانی است. نفوذگر سیمانی ( Cement penetrator)، بر پایه سیمان و مواد معدنی ساخته شده و مانع از نفوذ آب و سایر سیالات به درون بتن و سازه های بتنی می شود.

درواقع کیفیت و کارایی این نفوذگر سیمانی به قدری بالاست که از آن به عنوان یک آب بند نفوذناپذیر دائمی و همیشگی یاد می کنند. با اعمال پودر نفوذگر به سطح بتنی مورد نظر، مقاومت بتن در برابر فشارهای خارجی، واکنش های شیمیایی، اسیدی و قلیایی محیط خارجی افزایش پیدا خواهد کرد.

کاربرد نفوذگر سیمانی

  • آب بندی ملات های پایه سیمان و پایه بتنی
  • آب بندی لوله هایی که در معرض تماس با آب قرار دارد و سطوحی چون: استخرها، فاضلاب، مخازن آب، کانال های آب، آکواریوم، سد ها و…
  • آب بندی سطوح بتنی روی خشکی چون تونل ها، اسکله ها و سازه هایی که در برابر رطوبت قرار دارند.
  • از بین بردن رطوبت و نم زدگی
  • قابل استفاده برای درزها و شکاف های سرد
  • قابل استفاده برای آب بندی سطوح قدیمی و ترمیم ترک های بتن

نحوه استفاده از نفوذگر سیمانی

برای استفاده از این نفوذگر ابتدا باید سطح مورد نظر عاری از هرگونه چربی، لکه رنگ، زنگ زدگی، گردوخاک باشد و بتن یا سطح زیرین مورد نظر کاملا خشک شده باشد. نفوذگر سیمانی را باید با آب ترکیب کرد این میزان آب معمولا برای ساخت نفوذگر دوغابی حدود 40 تا 45 درصد پودر نفوذگر مورد استفاده است، اما برای آب بندی حفره های بزرگ نباید از روش دوغابی استفاده کرد معمولا برای آب بندی حفره های بزرگ از حالت خمیری نفوذگر استفاده می کنند به این ترتیب باید مقدار آب مورد استفاده بسیار کمتر از حالت دوغابی باشد.

به منظور کیفیت و بازده بیشتر بهتر است آب با پودر به مدت 10 دقیقه ترکیب شود. پس از آماده سازی مخلوط تنها 30 دقیقه برای اعمال آن روی سطح موردنظر زمان نیاز دارید در غیراینصورت مخلوط حالت ژله ای پیدا می کند و فرآیند خشک شدن آن آغاز خواهد شد.اگر از نفوذگر سیمانی حالت دوغابی برای آب بندی سطوح استفاده می شود برای بازده و کیفیت بیشتر بهتر است این دوغاب را در دو مرحله به روی کار اعمال کنید، اما برای اعمال نفوذگر سیمانی خمیری به روی سطح مورد نظر تنها باید از کاردک استفاده کنید تا تمامی حفره ها اعم از بزرگ و کوچک آب بندی شود. ضخامت نفوذگر سیمانی خمیری روی سطح موردنظر نباید بیشتر از 10 میلی متر باشد.

ویژگی و مزایا نفوذگر سیمانی

  • افزایش مقاومت بتن در برابر فشارهای خارجی
  • نفوذ بسیار بالا به بتن و جلوگیری از نفوذ آب به درون آن
  • مقاومت بسیار بالا در برابر واکنش های اسیدی و یون های منفی محیط
  • از بین برنده تمام حفره ها و ترک های ریز و جزئی بتن
  • اعمال آسان و بسیار مقرون به صرفه تر در مقایسه با سایر آب بندها

مشخصات ظاهری نفوذگر سیمانی

نفوذگر سیمانی، پودری خاکستری رنگ است که در ساختار آن از هیچ یون کلر استفاده نشده است به همین منظور نه برای محیط زیست و نه برای سلامتی انسان هیچگونه خطر و ضرری ندارد. نفوذگر سیمانی را می توان در بسته بندی اولیه خود به مدت سه سال به دور از تابش نورخورشید و در دمای +10 تا +35 نگهداری کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>