اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

محصول اصلی خارج شده از کوره آهن خام نام دارد که 4-3 درصد کربن به همراه عناصر ناخالصی مانند: سیلیسیم، منگنز، فسفر و گوگرد است.

آهن_خام

آهن خام به علت کربن بالایی که دارد ترد بوده و در نتیجه قابلیت چکش خواری ندارد و در اثر ضربه خرد می شود. همچنین کربن بالای آهن خام باعث کاهش نقطه ذوب آن نیز می شود.

در بر حسب مقداری عناصری که در آهن خام موجود است سه نوع آهن خام داریم؛ آهن خام سفید، آهن خام خاکستری و آهن خام نیمه خاکستری.

آهن خام سفید حاوی 4-5/3 درصد کربن، 2/0-1/0 درصد سیلیسیم، 4-1 درصد منگنز، 3/0 درصد فسفر و 04/0 درصد گوگرد است.

آهن خام سفید سریع خنک می شود و تشکیل گرافیت نمی دهد. آهن خام سفید در صنایع فولاد سازی کاربرد دارد، جنس آن سخت و ترد است و اگر آن را بشکنیم سطح آن دانه های ریز و روشن دارد.

آهن خام خاکستری حاوی 4-5/3 درصد کربن، 3-5/1 درصد سیلیسیم، 1 درصد منگنز، 3/0 درصد فسفر و 04/0 درصد گوگرد است.

آهن خام خاکستری دیرتر خنک می شود و کربن را به شکل گرافیت در می آورد. بالاتر بودن مقدار سیلیسیم در این نوع آهن خام باعث می شود که نسبت به آهن خام سفید نرم تر باشد و همچنین اگر آن را بشکنیم در سطح آن دانه های درشت و خاکستری دیده شود.

این نوع آهن خام در صنایع ساخت چدن به کار می رود. نوع سوم آهن خام نیمه خاکستری است که خواصی بین دو نوع سفید و خاکستری را نشان می دهد که در تولید فولاد و چدن به کار می رود.

شرکت سنگ آهن بافق:
معدن سنگ آهن چغارت یزد اولین معدن سنگ آهن ایران است که تغذیه شرکت ذوب آهن اصفهان در زمان تأسیس آن از این معدن بوده است.

معدن سنگ آهن بافق یزد بیش از یک سوم سنگ آهن کشور را در خود جای داده است که به همین علت مهم ترین معدن سنگ آهن ایران شناخته می شود.

سنگ آهن مصرفی در کارخانه های فولادسازی ذوب آهن و فولاد مبارکه اصفهان به طور عمده مخلوطی از کانی های مگنتیت و هماتیت است.

که از مرغوب ترین نوع سنگ معدن به حساب می آیند و از معادن چغارت واقع در 14 کیلومتری شمال شرقی شهر بافق استان یزد استخراج می شود.

که متعلق به شرکت سنگ آهن بافق هستند. از پروژه های عظیم در زمینه فولاد کشور طرح فولاد بافق است که در سال 1390 به بخش خصوصی واگذار شد.

مزایایی که این طرح داشت شامل:
نزدیکی معدن سنگ آهن مرکزی و چغارت که همچنین ملقب به بهشت معادن ایران هستند، دسترسی آسان به تمام نقاط کشور به علت قرار گیری شهرستان چغارت در مرکز کشور و همچنین همجواری با جاده ترانزیت و شبکه ریلی.

میزان برداشت سنگ آهن از معادن سنگ آهن بافق سالانه سه میلیون تن است و ذخیره معدن چغارت هشت میلیون تن است البته مسئولین آن در حال تحقیق برای کشف 20 میلیون تن دیگر از این معدن هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>