اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

متداول ترین روش پرعیارسازی سنگ های آهن به خصوص اکسیدهای آهنی که مانند مگنتیت دارای خاصیت مغناطیسی قوی هستند.

واسطه_سنگین

روش پرعیارسازی سنگ های آهن به خصوص اکسیدهای آهنی که مانند مگنتیت دارای خاصیت مغناطیسی قوی هستند، روش پرعیارسازی از طریق مغناطیسی است که ارزان ترین و کارآمد ترین روش پرعیار کردن و حذف ناخالصی های آهن می باشد.

شایان ذکر است که اکثر ناخالصی های کانسنگ های آهن مانند انواع فسفات ها و ترکیبات گوگرد دار فاقد خاصیت مغناطیسی بوده و در صورتی که درجه ی آزادی مناسبی داشته باشند، جدا و حذف می شوند.


در پرعیارسازی به روش مغناطیسی، کلیه ی ذرات تشکیل دهنده ی یک کانسنگ تحت تأثیر نیروی مغناطیسی قرار می گیرند.

نیروی مغناطیسی تنها بر روی ذرات حاوی خواص مغناطیسی اعمال می شود و نیروی ثانویه و یا ترکیبی از نیروهای مختلف نه تنها بر روی ذرات مغناطیسی بلکه بر روی ذرات غیرمغناطیسی در جهات مختلف نیز موثرند.

نیروهای غیرمغناطیسی عمدتا شامل نیروهای ثقلی، گریز از مرکز و مقاومت سیال می باشند و نیروهایی نظیر اصطکاک، الکترواستاتیکی واندروالس موئینگی نیز به طور جانبی در این فرآیند جدایش موثر می باشند.

پرعیارسازی از طریق واسطه ی سنگین:
در این روش، یک پالپ با ذرات بسیار کوچک و با وزن مخصوص بالا معلق در آب ساخته می شود که وزن مخصوص پالپ کمتر از وزن مخصوص کانی آهن و بیشتر از وزن مخصوص باطله می باشد.

در اثر این پدیده، دانه های باطله ی همراه دانه های آهن شناور و جدا می شوند.

این دستگاه ها با ذرات نسبتا درشت 1 تا 5 میلی متر کار می کنند. کاربرد ذرات کوچک تر باعث افزایش دانسیته و ویسکوزیته ی پالپ می شود و بدین ترتیب مانع از جدایی باطله از کانسنگ می شود.

ذرات معلق در پالپ باید قابلیت جدایش را داشته باشند و معمولا از ذراتی تشکیل می شوند که دارای خاصیت مغناطیسی هستند و قابلیت جدا کردن توسط جداکننده ی مغناطیسی و مصرف مجدد را نیز دارند.

چنانچه از این روش برای پرعیار کردن سنگ های آهن استفاده شود باید سنگ معدن فاقد مگنتیت باشد. در غیر این صورت، باید این مواد توسط جداکننده ی مغناطیسی با میدان ضعیف جدا شوند.

دستگاه های واسطه ی سنگین معمولا با پالپی با وزن مخصوص 2/7 تا 3 تن بر متر مکعب کار می کنند و به اشکال مختلف استوانه ای و کلاسیفایر مکانیکی و سرانجام به صورت هیدروسیکلون در صنعت وجود دارند.

کارآیی این دستگاه ها بستگی به درجه ی آزادی کانی و ابعاد به کار برده شده دارد.

چنانچه توزیع ذرات به صورت دانه ریز باشد، دستگاه کارآیی خود را از دست می دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>