اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

روش احیاء مستقیم HYL متعلق به کشور مکزیک بوده و بر پایه گاز طبیعی می باشد که در این روش اکسید آهن درون کوره ­های بستر ثابت توسط گاز طبیعی ریفرمه شده، احیا می گردد.

روش_HYL

اولین کارخانه تجاری بر پایه روش HYL در Monterrey احداث گردید.

کارخانه مذکور دارای کوره ­های احیا با قطر 5/2 متر و ارتفاع 5/1 متر بوده، ظرفیت تولید آن 200 تن در روز همراه با درصد متوسط احیا (فلزشوندگی) %90 بود.

کوره ­های احیا در کارخانه های جدیدتر با 4/5 متر قطر و 15 متر ارتفاع دارای ظرفیت تولید حدود 1900 تن در روز طراحی شدند.

همچنین، در کارخانه ­های جدید با روش تولید HYL II از لوله های آلیاژی دمای بالا در کوره های گرمایش مجدد گاز احیا کننده استفاده شده است که از طریق افزایش دمای گاز موجب کاهش تعداد 4 کوره­ی گرمایش به صرفا 2 کوره می گردد.

بمنظور جلوگیری از تشکیل کربن و افزایش عمر کاتالیزورها، در فرآیند HYL II، گاز احیا کننده از طریق واکنش گاز طبیعی ریفرمه شده با بخار آب اضافه تولید می­گردد.

قسمت احیا شامل 4 کوره می باشد که در هر زمان 3 کوره تحت عملیات بوده و کوره چهارم عملیات بارگیری و تخلیه بار را انجام می دهد.

همچنین عملیات احیا در 2 مرحله(احیای اولیه و احیای اصلی) انجام می شود و عملیات سرمایش، کربوره شدن (تشکیل کاربید آهن، Fe3C) و تنظیم نهایی میزان فلز شوندگی در مرحله سوم انجام می گردد.

در سال 1979 یک کارخانه آزمایشی با ظرفیت 9000 تن در سال، با هدف جایگزینی تکنولوژی بستر ثابت با تکنولوژی بستر متحرک احداث گردید.

لذا اولین کارخانه با تکنولوژی بستر متحرک، حاصل دگرگونی کارخانه دوم احداث شده در Monterrey بود.

در این کارخانه 4 کوره دارای بستر ثابت قبلی با یک کوره جدید (Shaft Furnace) جایگزین شده و از آن پس به آن روش HYLIII اطلاق گردید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>