اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

در سال 1319 معدن چادرملو به وسیله مهندس سبحانی و یک زمین شناس آلمانی کشف می شود. معدن سنگ آهن چادرملو در استان یزد، 65 کیلومتری شهرستان بافق و 50 کیلومتری معدن چغارت قرار دارد.

صنعتی_چادرملو

این معدن به علت قرار گیری در کویر در زمستان آب هوایی سرد و خشک دارد و در تابستان دارای هوای گرم می شود.

معدن چادرملو در سال 1319 تأسیس شد و نخستین تحقیقات در خصوص زمین شناسی در آن در سال های 1343-1342 انجام شد که به حفاری چند تونل اکتشافی منجر شد.

در سال های 1342 تا 1357 اکتشاف های مقدماتی و عملیات زمین شناسی سپس اکتشافات تکمیلی، محاسبه ذخیره معدن انجام شد.

سال های 62-69 با انجام مهندسی فاز یک، امکان سنجی، بررسی و انتخاب فرایند تولید گذشت. سال 69 تا سال 71 به مهندسی فاز های 2 و 3 و همچنین عقد قرارداد و خرید تجهیزات معدن و کارخانه فرآوری اختصاص یافت.

در سال 1377 پروژه برق رسانی و احداث کردن راه آهن چادرملو در اردکان انجام شد. در سال های 1383 تا 1391 هم به توسعه و افزایش ظرفیت به کمک احداث خطوط 4 و 5 کارخانه فرآوری انجام شد.

همچنین راه اندازی سنگ شکن و شروع به بهره برداری از پروژه های ذکر شده از جمله فعالیت های دیگری است که برای سال های 1391-1383 به ثبت رسیده است.

بررسی ویژگی ها و تولیدات معدن چادرملو:
شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به اختصار CMIC نامیده می شود و همچنین در بورس اوراق بهادار تهران نیز به ثبت رسیده است.

ذخیره سنگ آهن معدن چادرملو 400 میلیون تن است که از این مقدار 320 میلیون تن قابل استخراج است. شرکت سنگ آهن چادرملو با تولید 5/10 میلیون تن کنسانتره سنگ آهن در سال، 2/1 هزار تن سنگ آهن دانه بندی شده و 140 هزار تن کنسانتره فسفری یا همان آپاتیت در سال بزرگ ترین تولید کننده کنسانتره آهن در کشور محسوب می شود.

این شرکت با فعالیت های تولیدی خود باعث اشتغال حدود 42 هزار نفر نیز شده است. شرکت سنگ آهن چادرملو شامل سه زیر مجموعه به نام های کارخانه گندله سازی، کارخانه احیای مستقیم مگامدول چادرملو و کارخانه شمش فولادی چادرملو است که در ادامه با هم آن ها را به طور مختصر بررسی می کنیم.

1- کارخانه گندله سازی:
این کارخانه سالانه 3 میلیون تن گندله از کنسانتره سنگ آهن تولید می کند. محصولات این کارخانه ماده اولیه تولید آهن اسفنجی است که بعد از احیا در تولید شمش فولاد به کار می رود. ساخت گندله پل ارتباط سنگ آهن و تولید فولاد است.

2- کارخانه احیای مستقیم مگامدول چادرملو:
تولید 55/1 میلیون تن آهن اسفنجی سرد و گرم در سال ظرفیت این کارخانه را تشکیل می دهد. آهن اسفنجی به عنوان یک ماده اولیه در صنعت ذوب و ریخته گری استفاده می شود.

3- کارخانه شمش فولادی چادرملو:
شروع فعالیت آن در سال 1395 بوده است و سالانه یک میلیون تن شمش فولاد تولید می کند.

تامین برق شرکت سنگ آهن چادرملو توسط نیروگاه سیکل ترکیبی انجام می شود. شرکت سنگ آهن چادرملو از جمله شرکت هایی بود که در انتقال آب از خلیج فارس به مرکز کشور مشارکت داشت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>