اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

در کشور ایران هر ساله حدود 18 میلیون تن سنگ آهن استخراج می شود. برای دستیابی به سنگ آهن باید آن را از معاون مختلف استخراج کرد.

سنگ_آهن_مرکزی

معادنی که در آنها سنگ آهن یافت می شود عبارت اند از: سنگ آهن چادرملو، سنگ آهن گل گهر، سنگ آهن مرکزی.

البته به جز این معادن، معادن دیگری هم برای استخراج سنگ آهن وجود دارند اما مدیریت آن ها توسط بخش های خصوصی انجام می شوند.

معادن بخش خصوصی نسبت به معادن دیگر کوچک تر است. بخشی از سنگ آهن استخراج شده در کشور مورد استفاده قرار می گیرد و بخش دیگری از آن هم به کشور های دیگر صادر می شود.

سالانه حدود 3 میلیون تن از سنگ آهن تولید شده به کشور های دیگر صادر می شود و شرکت هایی مانند کارخانه های ذوب آهن اصفهان، فولاد مبارکه و فولاد اهواز اصلی ترین مصرف کننده های سنگ آهن در داخل کشور است.

سنگ آهن مرکزی و مشخصات آن:
در دی ماه سال 1349 تصمیماتی برای تولید مواد معدنی در کشور اتخاذ شد. در واقع دولت قصد داشت که تولید بعضی از مواد معدنی را رونق ببخشد که صنعت فولاد پیشرفت قابل توجهی داشته باشد.

برای انجام این کار دولت تصمیم گرفت شرکتی تأسیس کند. به همین منظور شرکت سنگ آهن مرکزی ایران ساخته شد.

در تاریخ 31/6/1353 این شرکت تأسیس و در اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی کشور ثبت شد. معدن سنگ آهن مرکزی یکی از بهترین معادن ایران است زیرا دارای آب و هوای گرمی است و سالانه بارندگی کمی دارد.

این شرکت در استان یزد واقع شده است. اگر به دنبال اطلاعاتی درباره واحد های مختلف این مجتمع هستید به مطالب زیر توجه کنید. در این مجتمع واحد هایی وجود دارد که عبارت اند از:

  • کنسانتره.
  • گندله سازی.
  • آگلومراسیون.

هر کدام از این واحد ها ظرفیت های متفاوتی دارند. واحد کنسانتره 3٬250٬0000 ظرفیت دارد. هم چنین واحد گندله سازی دارای 5٬000٬0000 ظرفیت است. و واحد آگلومراسیون 200٬000 ظرفیت دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>