اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گلوکونات سدیم

گلوکونات سدیم کاربردهای مختلفی در صنایع غذایی، مواد شوینده و پاک کننده، صنایع رنگرزی، صنایع خودرو، صنعت سیمان، صنایع نساجی، صنایع بهداشتی، پزشکی و ساختمانی دارد. در صنعت ساختمان به عنوان نرم کننده از آن استفاده می شود، این ماده رقیق کننده ملات و گچ است زیرا خاصیت نرم کنندگی بالایی دارد.همچنین به عنوان کاهش دهنده آب در مصالح ساختمانی مانند گچ، بتن، ملات و… نیز مورداستفاده قرار می گیرد.

استفاده از گلوکونات سدیم در صنایع غذایی

در صنایع غذایی برای جلوگیری از تلخ شدن مواد مصرفی از سدیم گلوکونات استفاده می کنند، این ماده شیمیایی یک مکمل غذایی مجاز است و در اروپا به عنوان E576 قابلیت اضافه شدن به هر نوع ماده غذایی را برای آن مجاز دانسته اند. در صنایع پزشکی از گلوکونات سدیم در نقش تنظیم کننده تعادل اسیدی بدن استفاده می شود تا اعصاب نقش طبیعی خود را در بدن انجام دهد.

افزودنی مجاز خوراکی

گلوکونات سدیم برای تنظیم pH مواد غذایی و بهبود طعم غذا استفاده می شود. کاربردهای سدیم گلوکونات در صنایع غذایی به عنوان تثبیت کننده، طعم دهنده و جداساز در انواع مواد لبنی، سبزیجات، گیاهان، ترشیجات، ماهی، گوشت و غلات ثابت شده و مجاز است. گلوکونات سدیم در ﻓﻬﺮﺳﺖ افزودنی های ﻣﺠﺎﺯ ﺧﻮﺭﺍﻛﻲ قرار دارد.

کاربرد سدیم گلوکونات در صنایع سیمان

این ماده شیمیایی در صنایع مختلف کاربرد دارد، اگرچه این اسید نوعی قند است که به صورت طبیعی در موادی مانند عسل نیز وجود دارد (1 درصد) و از این جهت در مواد غذایی به کار می رود ولی با خلوص بالا برای استفاده در صنعت ساخت وساز نیز مفید و کاربردی است و عملکردی مؤثر دارد بنابراین به صورت گسترده در صنعت ساخت وساز استفاده می شود.

استحکام بیشتر سازه

ساخت و ترکیبی یکدست و عملکردی مثبت و مؤثر به خصوص در استفاده از بتن از ویژگی های این ماده شیمیایی است، کاهش آب در بتن که به ایجاد کارایی بهتر می انجامد و موجب مستحکم شدن سازه می گردد از این ویژگی ها است.

مقاومت در برابر سرما

در وضعیت ها و موقعیت های سخت مانند گرمای زیاد مناطق گرمسیر یا در فصل هایی مانند تابستان، زمان طولانی حمل بتن و در سطوح وسیع بتن ریزی استفاده از سدیم گلوکونات تسهیل کننده عملکرد و بالابرنده سطح استحکام است؛ زیرا این ماده باعث افزایش مقاومت در برابر سرما و همچنین یخ زدن می شود.
یکی از مشکلات کار با بتن آسیب هایی است که این ماده در گرما و سرما و به دلیل انبساط و انقباض می بیند. استفاده از سدیم گلوکونات این آسیب را کاهش می دهد و از فرسایش بتن، خشک شدن آن، ترک خوردن و انواع آسیب ها جلوگیری می کند.

کاهش دهنده آب

در استفاده این ماده در سیمان و بتن ویژگی مهم آن کاهش آب است، سدیم گلوکونات یک کاهنده آب است و این ویژگی به بالا رفتن عملکرد بتن کمک می کند؛ بنابراین بتن بهتر ترکیب شده و با تنظیم مشخص میزان آب محلول بتن استحکام آن مطابق با اندازه گیری های پیشین خواهد بود. هر چه آب بیشتر افزوده شود استحکام نهایی سازه کمتر خواهد بود ولی بدون آب نیز استفاده از بتن برای ساخت وساز غیرممکن است بنابراین استفاده از سدیم گلوکونات که کاهنده آب است می تواند عملکرد را بسیار افزایش دهد.

مقاومت در برابر خوردگی

همچنین در مقایسه با انواع گلوکونات ها، سدیم گلوکونات در برابر خوردگی نیز مقاومت بیشتری نشان می دهد و همین به طول عمر بتن می افزاید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>