اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ایزوپروپیل استات

ایزوپروپیل استات مایعی بی رنگ با بویی خاص شبیه بوی میوه می باشد. یک ترکیب ارگانیک است که محصول استرینگ اسید استیک و ایزوپروپانول است. فرمول مولکولی این استر C5H10O2 یا و وزن مولکولی آن 102,13 گرم بر مول می باشد.ایزوپروپیل استات در نوشیدنی های الکلی یافت می شود.

این ماده از میوه هایی همچون خربزه، سیب، موز، سیاه دانه و روغن انگور استخراج می شود همچنین یکی از عناصر طعم دهنده است که در پنیر چدار، سویا، آبجو، شراب قرمز و شراب سفید هم وجود دارد.این ماده در دما و فشار معمولی پایدار بوده و با هیدروکسید های فلز قلیایی مانند هیدروکسید سدیم، اسید نیتریک و اکسید کننده های قوی ناسازگار است.

تولید ایزوپروپیل استات

ایزوپروپیل استات طی یک فرآیند تقطیر واکنشی بین اسید استیک و ایزوپروپانول با خلوص بالایی تولید می شود. البته، با توجه به اینکه در این واکنش انرژی زیادی صرف می شود، یک فرآیند تقطیر با حرارت متفاوت برای کاهش هزینه و ذخیره انرژی پیشنهاد می شود.

کاربرد ایزوپروپیل استات

کاربرد ایزوپروپیل استات به عنوان حلال و عصاره کننده برای مشتقات سلولز، پلاستیک، روغن و چربی می باشد و به طور گسترده ای در مواد دارویی، کشاورزی، پوشش ها، جوهر و دیگر صنایع استفاده می شود. این ماده یک حلال فعال برای بسیاری از انواع رزین های مصنوعی مانند استات بوتیرات سلولز، نیتروسلولز، کوپلیمرهای وینیل، پلی استر، پلی آمید، اکریلیک و آلکیدی است و در نیتروسلولز، رزین، پلاستیک، رنگ، لاک، جوهر، سنتز آلی و عطرها دارای حلالیت عالی است.کاربرد ایزوپروپیل استات در صنایع غذایی جهت تولید طعم و رایحه های رایج بر روی میوه ها به عنوان اسانس می باشد.همچنین یک ماده ضدعفونی کننده است که معمولا در صنعت استفاده می شود.

نکات ایمنی و خطرات استفاده از ایزوپروپیل استات

ایزوپروپیل استات در هر دو شکل مایع و بخار، کاملا قابل اشتعال است بنابراین باید جهت جلوگیری از آتشسوزی، مراقبت های لازم را به عمل آورد. در صورت بلعیده شدن یا استنشاق آن ممکن است برای سلامتی مضر باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>